[PS3] Wat als ik hem importeer?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171369

Topicstarter
Beste tweakers,

voordat ik mijn vragen stel wil ik even duidelijk stellen dat ik over dit onderwerp inderdaad al door oude topics ben gaan zoeken, maar met de resultaten simpelweg niet tevreden genoeg ben. Dit zeg ik uit voorbaat omdat men er soms een handje van heeft om eerst van de poster te verwachten dat ze bijna het hele forum hebben gelezen om er 100% zeker van te zijn dat hij geen dubbele vragen stelt.
Het kan dus voorkomen (geziene het formaat van GOT) dat een van mijn vragen elders al is beantwoord, maar dat ik het simpelweg nergens kon vinden tijdens mijn pogingen daartoe.

Anyway, het zit als volgt: Sinds dat is aangekondigd dat men in Europa geen prijsverlaging voor de PS3 krijgt, terwijl wij (ten opzichtte van de 2 grootste economieen in de wereld: Amerika en Japan) er het meest voor betalen heb ik geen reden meer om te wachten met mijn aankoop. Echter weiger ik 600 euro te betalen.
Mijn vader komt zo'n 3 keer per jaar in Hong Kong, en na enig speurwerk ben ik erachter dat hij daar 350 euro kost. Dit is echter het enige wat ik er echt over kan vinden.

Nu zou ik van tevoren wat meer info willen, zodat als mijn vader in oktober weer gaat, ik het goed overwogen heb en hem op basis van de juiste gegevens om een boodschap kan sturen.

De vragen:
1. Wat voor type PS3 heeft men in Hong Kong? Hebben ze een eigen versie of maken ze gebruik van de Japanse of Amerikaanse?
2. Maakt het tegenwoordig met HDTV's en HDMI nog ene moer uit of iets PAL of NTSC is? Zo ja, kan ik die PS3 dan wel op een Europese HDTV gebruiken?
3. Stel dat al het andere prima werkt hier, hoe zit het dan met de online mogelijkheden? Zal dat allemaal ook functioneren?

PS: Ga niet loos opmerken dat ik beter een XBox 360 of een Wii kan kopen. Ik weet van het bestaan van die consoles af, don't worry :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:34

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb zelf een 'europa' versie van de PS3, maar ik weet wel het antwoord op een paar vragen.

De Hong Kong versie van de PS3 is NTSC en draait op 220 volt / 50hz. De Bluray regio is locked op 1 (USA) en de DVD regiocode is 3 (zuid-oost Azië). Spellen zijn regiovrij zoals je ongetwijfeld al wist.

Wat betreft PSN, ondanks dat je een nederlands adres kunt opgeven bij de registratie op de PS3, zul je wel in de content regio van Hong Kong zitten. De taal is in te stellen op Engels (ipv Chinees), maar je zult wel alleen de content zien die in die regio wordt vrijgegeven. Ook nederlandse content zul je niet direct kunnen zien. Met behulp van een PS3Proxy programma kun je wel demo's en videos van andere regios installeren, waaronder nederland. Het is gewoon de kwestie van de juiste URL opzoeken voor de .pkg files die gedownload kunnen worden van PSN in Nederland.
Wat betreft HDMI heb je helemaal gelijk, daar zijn geen PAL of NTSC configuraties. Het werkt op alle HD ready schermen, ongeacht regio. Op HDMI stuur je gewoon 720p, 1080i of 1080p uit op 24hz/50hz/60hz en verreweg de meeste schermen ondersteunen deze modi gewoon.

Samenvattend zul je waarschijnlijk de meeste problemen ondervinden met de DVD en Bluray regios. De PSN content kun je slipstreamen en spellen zijn geen probleem. Ik hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb geholpen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

1) [google=PS3 difference japan hong kong] => tweede pagina => http://asia.playstation.com/eng_hk/index.php?q=ps3-faq

2) Zie boven, onder 'Can PLAYSTATION®3 sold in Hong Kong play PAL content?'. En de eerste hit bij [google=HDMI PAL NTSC] is http://www.tomshardware.com/forum/25316-4-hdmi-ntsc-flavours => ja. Gebruiken: [google=PS3 hong kong specifications ntsc] => http://www.alonline.org/2...han-buying-one-in-the-uk/

3) zie diezelfde link. 'I can play everything ONLINE except for Resistance.'

offtopic:
Disclaimer: ik heb geen PS3 en heb me niet verdiept in de antwoorden. YMMV :P

Trouwens wat dit ondanks de vele links ook niet bedoeld als UTFS opmerking hoor :*

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 09-08-2007 11:07 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239217

Ik heb hem dus ook geimporteerd uit de US (was een cadeautje) en nou ben ik erachter gekomen dat de teevee die ik heb geen NTSC ondersteund (ze bestaan dus nog).

Nou denk ik dat ik drie dingen kan doen: Een nieuwe teevee kopen (lekker duur)
Een AV-receiver kopen die een HDMI in heeft en een SCART uit. (wou ik toch al een kopen)

De derde waar ik aan zit te denken kan mischien niet. Het boekje dat bij de PS3 komt zegt expliciet dat 480i via composite, s-vhs en component er alleen in de NTSC smaak uit kan komen.
Bij 480P dat via de component kan, zou ik dan ook voor PAL kunnen kiezen? Kan ik 480P met de component kabel in een scart converter doen en komt er dan PAL uit, of is 480P in PAL per difnitie niet mogelijk.

Verder is er voor de PS2 zoiets als de N-PAL, werkt dit ook voor PS3?
http://www.gameyeeeah.com...npal-converter-p-124.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:45
f is 480P in PAL per difnitie niet mogelijk.
Nee, want 480 beeldlijnen = NTSC en 576 = PAL.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 171369 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:00:
De vragen:
1. Wat voor type PS3 heeft men in Hong Kong? Hebben ze een eigen versie of maken ze gebruik van de Japanse of Amerikaanse?
De officieel uitgebrachte PS3 in HK is gelijk aan de Japanse, met vier verschillen:
- De HK PS3 heeft op het stroomlabel staan 100V-240V 50/60Hz. Er zit dus een schakelende voeding in. De Japanse en Amerikaanse hebben dit ook,maar dat staat niet aangegeven op het apparaat :)
- De HK PS3 heeft een Engelse netsnoer, de Japanse natuurlijk een Japans netsnoer. In beide gevallen in Nederland te vervangen door een standaard IEC netsnoer.
- De HK PS3 heeft DVD regio code 3. De Japanse PS3 heeft DVD regio code 2.
- De HK PS3 heeft een Chinees/Engelse handleiding, de Japanse heeft een Japanse handleiding.

Merk op dat in Hongkong meer parallel-geïmporteerde Japanse PS3s zijn te vinden dan officiële Hongkongnese PS3s!
2. Maakt het tegenwoordig met HDTV's en HDMI nog ene moer uit of iets PAL of NTSC is? Zo ja, kan ik die PS3 dan wel op een Europese HDTV gebruiken?
Ja, een Amerikaanse of Japanse PS3 werkt op iedere HD Ready en FullHD televisie middels component video of HDMI.
3. Stel dat al het andere prima werkt hier, hoe zit het dan met de online mogelijkheden? Zal dat allemaal ook functioneren?
Tot op heden is er geen regiouitsluiting voor de verschillende online regio's. Dit is echter geen garantie voor de toekomst.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:26
Anoniem: 239217 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:59:
Ik heb hem dus ook geimporteerd uit de US (was een cadeautje) en nou ben ik erachter gekomen dat de teevee die ik heb geen NTSC ondersteund (ze bestaan dus nog).
Heel veel TV's ondersteunen geen echte NTSC (via composite/S-video) signalen.
RGB-SCART zal echter wel vaak werken (en veel beter beeld geven!) met 60hz (NTSC) games.
Ik weet alleen niet zeker of een RGB-SCART kabel ook werkt met een US model PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Doman,
Maar waarom zou NTSC over de RGB-SCART wel werken met een Europese teevee (die NTSC niet aan kan). NTSC en PAL zijn toch beeld-standaarden, terwijl component/composite/enz/ signaal overbrengingsstandaarden zijn (of zeg ik nou iets geks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Anoniem: 239217 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:52:
Bedankt Doman,
Maar waarom zou NTSC over de RGB-SCART wel werken met een Europese teevee (die NTSC niet aan kan). NTSC en PAL zijn toch beeld-standaarden, terwijl component/composite/enz/ signaal overbrengingsstandaarden zijn (of zeg ik nou iets geks)
Bij PAL/NTSC spelen 2 dingen, de framerate (50/60Hz) en de zogenaamde kleurcodering (PAL/NTSC) van het videosignaal.
Met 60Hz kunnen de meeste fatsoenlijk TV's hier wel overweg, een echt NTSC videosignaal (Composite/S-Video) verwerken is een ander verhaal.
Daarom wordt ook het zogenaamde PAL-60 formaat veelgebruikt in Europa: PAL kleurcodering met 60Hz beeldfrequentie. :).
Bij RGB (en component?) speelt dit probleem niet aangezien elke kleur direct aangestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
The_Doman schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:55:
Ik weet alleen niet zeker of een RGB-SCART kabel ook werkt met een US model PS3?
Blijkbaar wel. :)

Eurogamer: Will a us playstation 3 80gb work on a normal tv in the uk??
I have a japanes ps3 which also is ntsc. l found that the supplied composite cable did not always work on all the TV's I had. Showing in black and white on one Tv but in colour on another. An old PS2 RGB cable sorted this out. But not all PS3 UK games will work on ntsc PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus een PS3-component waarmee RGB of YUV wordt getransporteerd zou waarschijnlijk wel werken, echter zal het mischien NTSC vormfactor hebben, dus een beetje geplet, maar zo veel maakt dat niet uit.

Ik kan nou dus twee kanten op (denk ik)
Hier heb ik een goedkope PS3 naar scart gevonden.

De tweede optie is een versterker kopen met HDMI in en component uit (ah la Sony HT-DDW890)dan moet ik van component naar scart.
Mijn sateliet ontvanger kan zijn signaal doorgeven over Scart in RGB en YUVS (of zoiets) de beeldkwaliteit is iets beter in YUVS, dus het werkt beide op de tv. Kan ik gewoon een scart to 3-phono kabel hiervoor gebruiken?

Als dat lukt zou ik met die opstelling in principe klaar zijn, ook als ik in de toekomst een HD-schermpje koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een update, de PS3 naar Scart kaart werkt, ik heb nu kleur. alleen is het nog steeds 480i, ntsc dus. Het beeld is een beetje onduidelijker dan mijn sateliet, wat 'strepen' als gevolg van het ntsc. Maar geheel niet vervelend.

Alleen speelt de PS3 nu (amerikaanse) DVD's af in mooi groen. bekend probleempje met de PS3 geloof ik. Dus ik denk dat ik toch binnen een maand voor de versterker ga, hopelijk zet die het HDMI signaal om naar netjes RGB PAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Is het iemand al eens opgevallen dat dit topic 3 maanden oud is?

De TS'ser had op zijn tenen aankunnen voelen dat ook in Europa een prijsverlaging zou worden doorgevoerd. Al die ellende om niets omdat de PS3 is er nu te krijgen vanaf een prijs van 399,-.

Overigens is er een centraal PS3 topic waar dit vragen beter gesteld kunnen worden. Kun je hier vinden: Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 14

[ Voor 24% gewijzigd door Arx op 13-11-2007 18:06 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:41
Arx schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:05:
Is het iemand al eens opgevallen dat dit topic 3 maanden oud is?

De TS'ser had op zijn tenen aankunnen voelen dat ook in Europa een prijsverlaging zou worden doorgevoerd. Al die ellende om niets omdat de PS3 is er nu te krijgen vanaf een prijs van 399,-.

Overigens is er een centraal PS3 topic waar dit vragen beter gesteld kunnen worden. Kun je hier vinden: Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 14
maar nu die hier 399 kost
is de white ps3 edition in HK maar 2550 HKD
omgerekend dus nog maar 220 euro zowat
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGR
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-03 09:02

AGR

Ik heb onlangs een PS3 uit Zuid-Korea meegenomen. Omgerekend was ik daarvoor zo'n €240,00 euro kwijt. Ook dat is (uiteraard) een NTSC versie, maar aangesloten op een HD-ready scherm maakt dit niets uit. Elke nieuwe game werkt OOK op een HD resolutie dus dan draait het allemaal prachtig. Echter, sluit je de PS via scart op een oudere tv aan dan kan hij zijn HD signaal niet kwijt en schakelt dus terug naar NTSC. De meeste tv's willen dit opzich nog wel begrijpen (hoewel het niet ideaal natuurlijk), maar de desbetreffende game moet dan wel in NTSC zijn. De in nederland verkrijgbare games zijn allemaal PAL (en daarnaast ook HD natuurlijk). Maw. aangesloten op een wat oudere beeldbuis kun je dus géén NL PAL games spelen op een NTSC model PS. Vrij logisch ook uiteindelijk. Enige dat ik mij afvraag: zou dit nog op één of andere manier te omzeilen zijn, zodat de PS zo nu en dan ook eens op een ouderwetse beeldbuis kan worden aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 16:04
Ik heb een Duitse Ratchet & Clank en die speelt prima op mijn Japanse PS3. Er is dus helemaal geen PAL/NTSC probleem. Heb dus een oude Samsung 32" CRT breedbeeld tv en die ondersteund zowel PAL als NTSC. Zolang dat maar werkt kun je iedere game spelen.

Alleen de newsticker blijft Japanse info binnenhalen en dat is niet te wijzigen. R2 Pal DVD's worden ook niet weergegeven (alleen NTSC). Voor de rest geen beperkingen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-05 15:30

Grannd

da Granndest

AGR schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:31:... Maw. aangesloten op een wat oudere beeldbuis kun je dus géén NL PAL games spelen op een NTSC model PS. Vrij logisch ook uiteindelijk. Enige dat ik mij afvraag: zou dit nog op één of andere manier te omzeilen zijn, zodat de PS zo nu en dan ook eens op een ouderwetse beeldbuis kan worden aangesloten?
edit: nevermind verkeerd gelezen volgens mij, tis iets te laat om dingen te posten :P

Alle games werken gewoon op alle PS3's, alleen een SDTV die geen NTSC of PAL kan weergeven kan soms tegenwerken.

[ Voor 40% gewijzigd door Grannd op 26-07-2008 02:54 ]

Pagina: 1