'Losing Key Packets'

Pagina: 1
Acties:
  • 428 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02-2025
Hallo,

Ik heb het volgende geval. Tijdens de game Americas Army wordt ik door punkbuster na enige tijd (wisselend tussen 0-10 minuten) gekicked. Met de boodschap 'Losing key packets'. Daar begon het allemaal mee. Ik kwam erachter dat ik dit probleem ook had met 'Voip' achtige programma's als skype, msn etc. Dit uit zich in de vorm dat er woorden wegvallen. Een conversatie is dus onmogelijk. Nu ben ik weer een stapje verder gekomen en erachter gekomen dat wanneer ik een VPN verbinding naar mijn werk maak het probleem 'weg' is. Mijn internet verbinding is meteen langzamer (van 24mbit glasvezel) , net zo snel als de verbinding van mijn werk (4mbit adsl 2).

Nu heb ik met mijn internet provider gebeld en die zeggen (natuurlijk) dat het probleem niet bij hun kan liggen omdat ik het probleem niet heb als ik een VPN maak, en die gaat ook over hun netwerk.

De vraag is dus waar kan het probleem liggen en nog belangrijker: hoe los ik het op!

Alvast erg bedankt

Voois

Specs:
Machines onder XP (100mbit lan) en Vista (1gb lan) hebben zelfde problemen afgezien dat Vista rommel is ;)
Router Belkin Pre-N (Wireless of bedraad geeft zelfde problemen)
Vast IP adres van mijn provider gekregen

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-03 22:15

hamsteg

Species 5618

Als je via de VPN wel normaal kunt werken gaat alles inderdaad over dezelfde hardware en kun je hardware problemen met een behoorlijke zekerheid inderdaad uitsluiten.

Blijft over software. Heb je je TCPIP instellingen gecontroleerd (DNS, Gateway?). Welke provider zit je bij?

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Voois
Provider is Xms (niet echt bekend maar ja dat komt omdat we bijna de enige in NL op glasvezel zitten)

tcpip instellingen OP de router ingesteld dmv gegevens van de provider
op de machines zelf ingesteld. dhcp staat uit. subnet en gateway staan zeker goed. Alleen DNS weet ik nu ff niet zeker, wat moet je bij de clients invullen? DNS van provider of een IP van de router opgeven?

• Voois
Trouwens, kan iemand me uitleggen waarom de mijn maximale (up en download)snelheid wordt terug gebracht tot de snelheid van de VPN verbinding?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Omdat al het verkeer via de vpn server gaat.
Jouw internet download snelheid wordt maximaal de upload snelheid van de server (en jouw upload zijn download).

[ Voor 9% gewijzigd door job op 09-08-2007 10:16 ]

• Voois
Oke bedankt voor de uitleg.

Iemand nog een idee wat het probleem kan zijn? Ik heb de TCP IP instellingen nog even bekeken en deze zouden goed moeten zijn. Kan ik bij DNS ook IP adressen van andere providers invullen? Bovendien heb ik hetzelfde probleem op 3 verschillende PC's

[ Voor 12% gewijzigd door Voois op 09-08-2007 10:21 ]

• job

job

Je kan uiteraard andere dns servers opgeven. zet deze (als je de mogelijkheid hebt) in je router, dan hoef je niet al je pc's bij langs (je pc geef je dan (via dhcp) de dns van je router).

Niet elkedns server kan je gebruiken, veel providers accepteren alleen requests van hun abonnee's.
google eens naar free dns servers op google. er zijn wel dns servers die iedereen kan gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 09-08-2007 10:49 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03 21:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, maar DNS problemen merk je hoogstens iets van bij het opzetten van een verbinding, niet tijdens reeds lopende communicatie.

Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurd als je een pc achter die belkin router vandaan haalt? Dus rechtstreeks op je internetverbinding aansluiten, als dat mogelijk is. Wellicht dat die belkin toch anders omgaat met VPN verkeer dan met 'normaal' verkeer. Het kan best zijn dat het verkeer dat over de VPN verbinding getunneld wordt op de een of andere manier minder belastend is voor de router of zo?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Voois
Bedankt Job en Orion84. Dat laatste had ik al willen proberen ware het niet dat dat niet zo makkelijk gaat. Ik heb het al geprobeerd maar het MAC adres van de router wordt erg lang vast gehouden bij de provider dus het wilde niet echt lukken om er direct een PC aan te hangen. Dit ligt nog wel in de planning. DNS servers veranderen ga ik direct proberen.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Voois schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:57:
Bedankt Job en Orion84. Dat laatste had ik al willen proberen ware het niet dat dat niet zo makkelijk gaat. Ik heb het al geprobeerd maar het MAC adres van de router wordt erg lang vast gehouden bij de provider dus het wilde niet echt lukken om er direct een PC aan te hangen. Dit ligt nog wel in de planning. DNS servers veranderen ga ik direct proberen.
Vaak heb je wel de optie om je mac adress te klonen in je drivers van je nic op zich zou je dat nog kunnen proberen.

alternativ

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

s de overeenkomst tussen Dat spel en voip dat het over UDP (RTP=udp...) kan gaan? En dat je netwerk dus udp pakketten verliest?

Wellicht kun je eens proberen UDP te blokkeren zodat de programmas terugvallen op tcp om te zien of dat het probleem is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat is wel een goede opmerking inderdaad. bij VPN worden die UDP packets via de (TCP) VPN verbinding naar buiten getunneld, waardoor de pakketjes niet verloren gaan.

Wellicht dus bijvoorbeeld de router die niet met dergelijke stromen udp verkeer overweg kan ofzo? Of eventueel toch een probleem bij de provider. Want als je ze via VPN helemaal naar je werkgever tunnelt, dan krijgt je provider de udp pakketjes ook niet te zien.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zet je game-pc in DMZ in je router. Je hebt nat-problemen.
Weet je zeker dat je een nieuwe PB hebt ? Oudere versies hadden dit vaak, bekend probleem.
Draai anders ff de handmatige update: http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php
Zorg dat bij services pnkbstra en pnkbstrb wel gestart zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door KillerAce_NL op 09-08-2007 11:36 ]

• job

job

Voois schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:57:
Je mac adres kan op 2 plekken worden bewaard, in je modem (dan zou een paar minuten de stroom eraf genoeg moeten zijn) of bij de provider.
Is dit bij de provider, dan lijkt me een belletje naar de helpdesk genoeg om dit te laten wissen.
Dan geef je als je toch weer je router eraan wilt hangen, je router het mac van je pc.

Wat eerder gezegd werd, het mac van je netwerkkaart veranderen is ook een optie, maar dit kan niet bij elke netwerkkaart.

• Voois
Bedankt weer allemaal:

@Alternativ geprobeerd (ook met SMAC 2) maar helaas zonder succes

@ Leuk he? Dit lijkt me een goede test...maareuh Hoe blokkeer ik op de router alle UDP? Ik heb wat gevonden in de router: Client IP filters. Hierop kan ik zeggen block UDP voor mijn IP van MON-SUN dat zal het dus wel zijn, maar helaas ook dat werkt niet of de block werkt nog niet...

@ Killerace_NL het probleem begon met PB dus daar heb ik alle vindbare oplossingen voor geprobeerd zonder succes. De PC in de DMZ zetten heb ik net geprobeert maar werkt niet. Bovendien als het al zou werken dan hebben de andere PC's nog steeds hetzelfde probleem,

@Job. De helpdesk had ik al gebeld en die vertelde dat de stroom en directe verbinding er minimaal 5-7 uur af moet voordat het hij het MAC adres verliest. Dat ga ik vanacht dus ff doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Voois op 09-08-2007 12:23 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

@ Leuk he? Dit lijkt me een goede test...maareuh Hoe blokkeer ik op de router alle UDP?
Geen idee, ken die router niet.

Anders kun je op je pc onder advanced tcp/ip properties wellicht filtering aanzetten op UDP?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Voois
Helaas was aardig bedacht maar ook dat is het niet :(

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat wel zou kunnen is dat het pad naar de VPN server naar je werk anders is dan alle andere verbindingen. Hierdoor kan je dus overal drops hebben behalve als je het slechte deel uitsluit doordat je via je werk loopt.
Laat eens een traceroute zien.

[ Voor 29% gewijzigd door TrailBlazer op 09-08-2007 15:03 ]

• Voois
Hier een trace naar google.com

Afbeeldingslocatie: http://www.wiseopreis.nl/tracer.jpg

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

en dan ook een trace naar de vpn server van je werk anders komen we er nog niet uit. Sowieso is het makkelijker om er een aantal te doen.

• Voois
dacht ik al :) dus was ik mee bezig:

Afbeeldingslocatie: http://www.wiseopreis.nl/trace2.jpg

Vanaf hop 16 is het een time out

Lijkt wel fout te gaan bij de google trace vanaf hop 14/15

[ Voor 36% gewijzigd door Voois op 09-08-2007 19:50 ]

• Voois
Oke nog 4 dan:

Planet.nl

[img]http://www.wiseopreis.nl\traceplanet.jpg[/img]

Nu.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.wiseopreis.nl/tracenu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wiseopreis.nl/traceskype.jpg

En evenbalance.com (punkbuster)

[img]http://www.wiseopreis.nl\tracepb.jpg[/img]

[ Voor 26% gewijzigd door Voois op 09-08-2007 20:33 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Afbeeldingslocatie: http://www.wiseopreis.nl/tracepb.jpg

eh.. forward slash voor de plaatjes, of gewoon copy/past in een [code] block??

Maar daar lijkt niks mis mee.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-03 01:54
Orion84 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:13:
Dat is wel een goede opmerking inderdaad. bij VPN worden die UDP packets via de (TCP) VPN verbinding naar buiten getunneld, waardoor de pakketjes niet verloren gaan.
Lijkt me onwaarschijnlijk. Hoewel je een VPN over TCP kunt opzetten, wordt bijna altijd gebruikt gemaakt van UDP (verklaring).

• Voois
mmm nog geen stap dichterbij dus.
Zou het kunnen dat het niet zozeer bij het versturen van data is maar juist het ontvangen ervan? Zo ja nog iemand een test om te doen?

Wat die plaatjes betreft, forward slash/ backslash copy/paste of zelf getekend...als ze er maar staan toch...

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Heb je inmiddels al getest zonder router?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het lijkt er sterk op dat de router na stap 11 de weg naar buiten het provider netwerk is. Probeer eens een aantal van deze routers die je bij stap 12 ziet te pingen. Als er daar een rotte link tussen zit zou je dat moeten kunnen zien.
OVerigens volgende keer graag gewoon de tekst kopieren vanauit je dosbox en plakken.

Sowieso vind ik het een pruts provider die allemaal publieke ip adressen gebruikt.

• Voois
Nee helaas heb ik nog niet zonder router kunnen testen, zal dit vanacht dus gaan doen!

Pingen zal ik later vandaag posten, ik ben nu op mijn werk.

Wat bedoel je met pruts provider gebruikt allemaal publieke ip adressen? Ligt dan daar het probleem niet ? Trouwens pruts of niet, het is met 24mbit up en down natuurlijk wel razend snel....maar dan moet de rest natuurlijk ook gewoon werken :)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

al die 172.*.*.* en 10.* netwerken zijn bedoeld voor thuisgebruik ze horen zich niet op het internet te bevinden in ieder geval. Het kan geen kwaad in dit geval dat is het probleem echt niet, maar het ziet er nit mooi uit.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hoe zit jouw interne netwerk in elkaar ? Ik zie allemaal hops over privé ip's ?
Heb je 10 routers ertussen ofzo ?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Die worden gebruikt door die provider. In principe kan het wel alleen is het erg ranzig wat ze doen.

• Voois
Ben nu thuis. Dus ga zo pingen. En zal ze hier zo posten.

Die IP's zijn idd allemaal routers van de provider op de eerste na dan natuurlijk.

trailblazer kun je iets duidelijker zijn? Waarom is het erg ranzig? Wat maakt het uit?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Voois schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:16:
Ben nu thuis. Dus ga zo pingen. En zal ze hier zo posten.

Die IP's zijn idd allemaal routers van de provider op de eerste na dan natuurlijk.

trailblazer kun je iets duidelijker zijn? Waarom is het erg ranzig? Wat maakt het uit?
je hebt binnen de IP wereld zogenaamd publieke en private ip adresse. de publieke reeksen
10.0.0.0 tot 10.255.255.255
172.16.0.0 tot 172.31.255.255
en 192.168.0.0. tot 192.168.255.255
zijn bedoeld voor netwerken die nooit op het grote internet te zien zouden moeten zijn. Daarom gebruik je ook nat om die adressen te vertalen. In principe mag het wel alleen het is heel ongebruikelijk

• Voois
mmm oke bedankt voor de uitleg.

Ik heb inmiddels alles ip's van de trace van evenbalance.com gedaan en 0 pakketten verloren.

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Leuk allemaal die traces, maar probeer eerst eens gewoon PB volledig te verwijderen dus ook c:\windows\system32\pnkbstrA en B (eerst services uitschakelen).

Hierna naar Evenbalance toe gaan om PBSETUP.EXE te downloaden naar c:\pb****.
Installeren en de updates opnieuw draaien, voor PB zelf en de Game waarmee je speelt.

Dit loste bij mij hetzelfde probleem op met BF2.

Mocht dit niet de oplossing zijn ga dan pas eens je netwerknodes eens volledig checken.

Suc6

• Voois
Beste flippertw rielext dat je ook meedenkt alleen het probleem is een stuk breder dan alleen punkbuster. tijdens Skype en gelijke applicaties vallen er constant woorden weg. Dit lijkt mij dus ook packet loss aangezien het op verschillende pc's met verschillende OS en verschillende netwerkverbinding (wireless/bedraad) ook zo is......

PS Een schone reinstall van PB heb ik meerdere malen geprobeerd zelfs een schone Vista installatie, helaas zonder resultaat

[ Voor 16% gewijzigd door Voois op 10-08-2007 16:35 ]

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Heb je de laatste patches van MS voor Vista al geinstalleerd?
nieuws: Prestatie- en compatibiliteitspatches voor Vista vrijgegeven

Hierin zijn ook wat netwerk patches in aangebracht.

Had AA trouwens geen andere poorten in gebruik genomen waardoor je wat firewall instellingen moest veranderen?

[ Voor 25% gewijzigd door flippertw op 10-08-2007 17:14 ]

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien heb je gewoon het oude bekende timing probleem met je netwerkkaart en je internet aansluiting.
1.Probeer eerst eens je netwerkkaart handmatig op 10mbit te zetten, en kijk kan eens of je probleem minder danwelniet opgelost is.

2.Geen verschil, probeer eens wat met je MTU te doen, misschien staat ie hopeloos verkeerd ? Ik heb vroeger ooit eens een Shiva(Intel)VPN client gezien dat de MTU lekker naar zichzelf zette, en je normale internet inbelverbinding bijna onbruikbaar maakte. (veel loss en traagheid)

• Voois
Updates lopen

10 mbit ga ik nu doen

wat is MTU? EN je hebt het over een VPN client, maar met de VPN gaat het juist goed. Bovendien zijn er meerdere PC's die hetzelfde probleem hebben met verschillende netwerkkaarten en slechts 1 er van heeft de VPN verbinding (mogelijkheid)

• Voois
Updates hebben niet geholpen

10 mbit op de netwerk kaart werkte helaas ook niet.

Heb trouwens ook nog even op een andere pc check gedaan. Was nog een oude skype versie en maakte een test gesprek in NL, er vielen op een letter na geen woorden weg, update gedraaid krijg de engelse testgesprek link en zelfde probleem als alle andere Pc's (en PB en geluid over msn etc geeft zelfde probleem)

• Voois
Okay nou de kabels gaan nu los, router eraf en morgenochtend dus zonder router proberen... tot morgen ;)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nog een probeerseltje. Wellicht zijn er componenten in het netwerk dat 24Mbit niet aan kunnen (router is de eerste kandidaat)

Wellicht kun je met een trafic shaper zoals netlimter of cfos de snelheid terug schroeven to het nivo dat het wel werkt.

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voois schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:02:
Updates lopen

10 mbit ga ik nu doen

wat is MTU? EN je hebt het over een VPN client, maar met de VPN gaat het juist goed. Bovendien zijn er meerdere PC's die hetzelfde probleem hebben met verschillende netwerkkaarten en slechts 1 er van heeft de VPN verbinding (mogelijkheid)
Kort uitleg wat MTU is

MTU is een windows registry setting, ik heb in het verleden ooit eens gezien dat een VPN client de MTU aanpaste voor de optimale VPN verbinding setting, alleen ging dit ten koste van al het overig verkeer (internet dus).
Er zijn 10tallen MTU tools voor windows, google daar maar even op, en controlleer of je MTU wel op default staat ( 1500 als ik me niet vergis) .

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 08:22

Kabouterplop01

chown -R me base:all

1500 is voor ethernet.

dsl pppoa gebruikt (aan de buitenkant) een mtu van 1492 en een mss van 1452

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De TS heeft glasvezel en zal geen ATM gebruiken (in iedergeval erg onwaarschijnlijk) Als die al ATM zou gebruiken dan zal die er zeker geen PPP over draaien.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 08:22

Kabouterplop01

chown -R me base:all

hmm ja zit wat in... mtu 1500 ethernet.

Anyway als je die trace laat doorlopen tot en met laatste hop. krijg je nog ergens antwoord?
Het kan best zo zijn dat de loopbacks niet geadverteerd worden in BGP en dus zie je ze niet als hop voorbij komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kabouterplop01 op 12-08-2007 20:21 ]

• Voois
Nou daar ben ik weer na een lange stilte. Vrijdag nacht heb ik de modem uitgezet en de kabel er ff uit gehaald. Volgende ochtend modem aan, PC configureren (vast ip van provider) en kabel erin..

geen internet...
nog wat dingetjes geprobeerd maar internet kwam niet meer te voorschijn. Dus met de provider gebeld nog meer pings en testen gedaan maar ze konden me niet helpen....lekker dan...maandagochtend bent u de eerste dan is de 2e lijns er ook. Nou ik bellen dus vanochtend maar blijkt niet bereikbaar. Kennelijk hebben ze zelf ook een probleem. Ik hoop dat het vanavond weer werkt anders heb ik een groot probleem, en zij trouwens ook.

@leuk_he... lijkt me een leuke test dus die ga ik zeker even doen zodra ik uberhaubt weer een verbinding heb.

@Kabouterplop01, welke trace bedoel je? Want ik heb alle traces laten door lopen tot de laatste hop en hier gepost, die overigens nu niet zichtbaar zijn omdat ik nu helemaal geen internet meer heb.

@Madshark ik zal er naar kijken als ik weer verbinding heb.

• Voois
Nou we zijn EINDELIJK een stap verder...!

Internet werkt weer. de provider heeft de tabellen opgeschoond en nu werkt het weer.
PC direct aangesloten en ja hoor probleem verholpen!
Router er weer tussen gehangen, en tadaa daar is het probleem weer!

Mooi zo, het ligt dus aan de router. Dus die ga ik nog ff helemaal goed doorlopen en alles proberen en updaten etc werkt het dan nog niet dan verdwijnt ie gezellig in de prullemand en halen we snel een nieuwe!

Ik zal de netlimiter test nog wel even proberen. Overigens wel apart dus dat het over VPN wel goed werkt, misschien dus toch die MTU....hoewel het dan op PC's zonder VPN niet zou moeten zijn.

Ik hou jullie nog even op de hoogte,

Tot nog toe erg bedankt in elk geval!!

[ Voor 10% gewijzigd door Voois op 13-08-2007 14:03 ]

• Voois
Oplossing gevonden!

hier

Firewall router en Qos bleek het probleem te zijn.

Kwam hier toevallig op bij het zoeken naar updates.

Bedankt allemaal heb weer een hoop geleerd!

• Voois
Toch nog een vraag

Ik heb nu een oplossing maar daarbij moet wel de firewall van de router uitstaan. Niet echt iets waar ik op zit te wachten... toch? Voldoet een goede soft firewall op alle PC's als ik de router firewall uit heb staan?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Firewall gewoon uit laten staan en zorgen voor een goede virusscanner (eventueel met anti-spyware scanner).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als je nat gebruikt zal er over het algemeen weinig problemen zijn. Zeker met een goede firewall op je computer en een up to date systeem is het wel te overleven lijkt me.

• Voois
OKe bedankt Trailblazer (en de rest natuurlijk)
Pagina: 1