Windows 2003 SBS en wireless internet

Pagina: 1
Acties:

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Voor mijn bedrijf aan huis wil ik een server gaan draaien om hier zaken als een test-webserver, back-up server en fileserver op te gaan draaien. Na lang vergelijken is mijn keuze op Windows 2003 SBS gevallen.

Ik zit echter nog met 1 vraag, kan deze server gewoon op het netwerk gehangen worden via een wireless verbinding? Ik heb namelijk geen mogelijkheid om een kabel naar boven te trekken maar ik beschik wel over een wireless verbinding.

Ik stel deze vraag aangezien dit niet de meest "standaard" manier is om een server aan een netwerk te hangen.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tuurlijk, waarom niet.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als er drivers zijn voor Win2003, ja, dan kan dat. Het is echter zeer onverstandig, want WLAN verbindingen zijn vaak minder stabiel en hebben sneller storingen. Als de server een belangrijke 24/7 rol gaat krijgen (zoals webserver) dan is het belangrijk om deze zo stabiel mogelijk te verbinden, dwz bedraad.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Kalush
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-02 18:22
Het is mogelijk, maar om als back-up/file server raad ik toch aan om een kabeltje te trekken. Omdat (naar mijn ervaring) meeste wireless access points/wifi kaartjes niet altijd een goede verbinding kunnen behouden.

Met een beetje ducktape kan je toch wel een kabel aanleggen ? :+

• lgeraeds
OK dan ga ik het pakket aanschaffen, ik plaats de server dichtbij de router maar aangezien de router in de huiskamer staat en mijn server nogal wat herrie maakt vond ik het niet prettig om de server in de huiskamer te zetten, zodoende komt hij een verdieping hoger precies boven de router te staan, ik heb al getest door XP op de server te zetten en zo de verbinding in de gaten te houden en die bleef dagenlang stabiel.

Drivers voor Windows 2003 zijn er in ieder geval, heb bewust een kaart van de HCL gekocht.

• lgeraeds
Zo gisteren het pakket aangeschaft en geinstalleerd en het werkt zowaar.
Ik moest wel even service pack 1 installeren aangezien mijn wireless signaal WPA beveiligd is en dit in de service pack loze versie van 2003 nog niet wordt ondersteund.

Ik kijk nu net naar het tellertje en al sinds gisterenavond na de installatie loopt de verbinding onafgebroken door.

Bedankt voor jullie hulp! _/-\o_
Pagina: 1