Probleem met Web Query in Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Belsj
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:47
Voor mijn werk maak ik gebruik van gegevens die staan op diverse (password protected) websites. In Excel 2003 is een mogelijkheid om data in tabelvorm te importeren richting Excel, waardoor een hoop handmatig werk wordt voorkomen. Dit werkt prima voor openbare sites, echter voor password protected websites kun je de query niet automatisch laten updaten.

Via diverse fora heb ik gezocht naar oplossingen, maar de conclusie is dat dit niet mogelijk zou moeten zijn. Nu dacht ik aan een volgende oplossing om in te loggen via Internet op de gewenste pagina, deze vervolgens lokaal weg te schrijven (dat lukt) en dan de querie op lokaal niveau te runnen. Helaas update de webquery van een lokale website niet.

Iemand een mogelijke oplossing of workaround voor dit probleem?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Probeer eens file://etc op te geven als URL.

Er is altijd de optie om lokaal een klein webservertje te draaien die alleen kale HTML serveert voor alleen 127.0.0.1. Dan is het wat Excel betreft niet lokaal maar web.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Belsj
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:47
De file:... oplossing werkt helaas niet. De tweede optie is binnen ons bedrijf helaas niet mogelijk. Zijn er andere programma's die misschien automatisch data van websites kunnen halen en die dan vervolgens te exporteren naar txt, csv of xls bestanden?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Apache draait zelfs vaanf USB stick, dus dat zou prima moeten werken volgens mij. Maar goed; afhankelijk van de structuur van de HTML moet er best wat te maken zijn. Begin dan met iets als www.ibm.com/developerworks/library/x-tiptidy.html

Maar dit hangt erg af van de precieze HTML. Soms is het makkelijker om aan de aanbieders van de HTML te vragen of ze niet gewoon ook een webservice of simpelweg een dump naar xml, txt of evt zelfs html zonder opmaak (is er geen site voor blinden/slechtzienden? :P ) kunnen aanbieden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)