Voor mijn werk maak ik gebruik van gegevens die staan op diverse (password protected) websites. In Excel 2003 is een mogelijkheid om data in tabelvorm te importeren richting Excel, waardoor een hoop handmatig werk wordt voorkomen. Dit werkt prima voor openbare sites, echter voor password protected websites kun je de query niet automatisch laten updaten.
Via diverse fora heb ik gezocht naar oplossingen, maar de conclusie is dat dit niet mogelijk zou moeten zijn. Nu dacht ik aan een volgende oplossing om in te loggen via Internet op de gewenste pagina, deze vervolgens lokaal weg te schrijven (dat lukt) en dan de querie op lokaal niveau te runnen. Helaas update de webquery van een lokale website niet.
Iemand een mogelijke oplossing of workaround voor dit probleem?
Via diverse fora heb ik gezocht naar oplossingen, maar de conclusie is dat dit niet mogelijk zou moeten zijn. Nu dacht ik aan een volgende oplossing om in te loggen via Internet op de gewenste pagina, deze vervolgens lokaal weg te schrijven (dat lukt) en dan de querie op lokaal niveau te runnen. Helaas update de webquery van een lokale website niet.
Iemand een mogelijke oplossing of workaround voor dit probleem?