2 x DVI switch zonder KVM...

Pagina: 1
Acties:

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Heb via de search gekeken of er al eerdere topics waren, maar dat ging hoofdzakelijk over switches met KVM functie.
Ik zoek eventuele ervaringen met een (compacte) DVI-switch zonder KVM mogelijkheden. Deze ga wil ik gaan gebruiken voor mijn Dell 2707WFP scherm waar nu mijn computer op zit aangesloten. Binnenkort wil ik ook een Mac Mini aanschaffen die als mediacenter (stil, zuinig, compact) gaat dienen. Er is een mogelijkheid dat ik de Mac Mini via VGA aan kan sluiten op mijn monitor, alleen deze gaat maar tot 1920x1080 (bron: Apple site).
Om gebruik te maken van de optimale resoluties wil ik dus 2 apparaten aansluiten op de enige DVI aansluiting van m'n monitor d.m.v. een DVI switch. De switch mag handmatig bediend worden, da's geen probleem. Hoef geen remote of zo :P

Wie heeft ervaring met zo iets?

Thanks _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ck2000nl schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 08:47:
Heb via de search gekeken of er al eerdere topics waren, maar dat ging hoofdzakelijk over switches met KVM functie.
Ik zoek eventuele ervaringen met een (compacte) DVI-switch zonder KVM mogelijkheden. Deze ga wil ik gaan gebruiken voor mijn Dell 2707WFP scherm waar nu mijn computer op zit aangesloten. Binnenkort wil ik ook een Mac Mini aanschaffen die als mediacenter (stil, zuinig, compact) gaat dienen. Er is een mogelijkheid dat ik de Mac Mini via VGA aan kan sluiten op mijn monitor, alleen deze gaat maar tot 1920x1080 (bron: Apple site).
Om gebruik te maken van de optimale resoluties wil ik dus 2 apparaten aansluiten op de enige DVI aansluiting van m'n monitor d.m.v. een DVI switch. De switch mag handmatig bediend worden, da's geen probleem. Hoef geen remote of zo :P

Wie heeft ervaring met zo iets?

Thanks _/-\o_
Ja zoiets heet een KVM switch. Keyboard, Video, Mouse switch. Dan gebruik je de keyboard en mouse switch toch gewoon niet? Maar waarom je die 2 niet zou willen gebruiken is mij een raadsel. Misschien wikipedia er eens op na slaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Seth_Chaos op 09-08-2007 10:29 ]

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Ik ga ervan uit dat een KVM-switch gezien de extra aansluitingen, groter zal zijn dan puur een DVI-switch. Ik ben niet van plan om hetzelfde toetsenbord+muis te gebruiken voor die 2 apparaten. Voor de computer heb ik een Logitech DiNoVO desktop (wireless) en voor de Mac Mini ga ik hun wireless toetsenbord+muis aanschaffen. Deze laatste berg ik op in de kast of zo als ik em niet gebruik.

Toch bedankt nog voor je adviesje :)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:22

TdV

http://www.mcsnet.nl/nl/dept_110.html hier staat er 1 die ik gebruik. (die van 29 euro)

[ Voor 11% gewijzigd door TdV op 09-08-2007 11:43 ]