Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GSM abbo opzeggen, wat is nu noodzakelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een 24 maanden Hi € 25 abonnement die afloopt in december, ik zit nu nog binnen de opzegtermijn, en daar wil ik dus ook gebruik van maken.

Wat is nu de noodzakelijke en meest verstandige manier van opzeggen. Mondeling via een klantenservice is geen optie, en schriftelijk zonder aantekenen is voor aanbieders van abonnementen blijkbaar een vrijbrief om misbruik te maken van de goede naam van de tpg.

Ik neem aan dat een aangetekende opzeg brief noodzakelijk is? En hoe zit het met een bevestiging van hun zijde wanneer ik aangetekend schriftelijk opzeg. Is dat nodig, of volstaat enkel het bewijs dat ze de brief in ontvangst hebben genomen.

• Bansoon
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2021
Eén van de opties:

Als je met klantenservice belt en aangeeft dat je wilt opzeggen, krijg je een opzegformulier thuisgestuurd. Dit vul je in en stuur je retour naar KPN, zodra ze het formulier in ontvangst hebben genomen krijg je een sms-bericht met de melding dat ze het jammer vinden dat je gaat en dat je abonnement z.s.m. zal worden stopgezet.

Uiteraard kan er altijd iets misgaat, maar bovenstaande scenario heeft voor mij prima gewerkt.

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 04:07
Ik had een 1 jarig t-mobile abonnement. Telefonisch opgezegd, en gesprek opgenomen met m'n mobiel, file als mp3 op pc gezet voor het geval dat...
Maar alles ging goed, binnen een week schriftelijke bevestiging in huis maar het is handig om een bewijs achter de hand te hebben.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Verwijderd

mocht je van plan zijn het nummer te porteren naar een andere telco: helemaal niet opzeggen!
regelt je nieuwe telco automatisch voor je, en het wordt dan ook hun verantwoordelijkheid (mits je over de 24 mnd termijn zit) :P

• trazz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-11 09:51
Op telecomvergelijker.nl staat een opzegbriefgenerator, je vult je gegevens in en je krijgt automatisch een opzegbrief, ook erg handig. En als je die brief nu op stuurt, krijg je meestal wel binnen 2 weken een bevestiging, zodat je weet dat hij is opgezegd, aangetekend hoeft dus niet. Zou het alleen doen als je precies 3 maanden van te voren opzegt.

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 12:36
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 07:28:
mocht je van plan zijn het nummer te porteren naar een andere telco: helemaal niet opzeggen!
regelt je nieuwe telco automatisch voor je, en het wordt dan ook hun verantwoordelijkheid (mits je over de 24 mnd termijn zit) :P
Hmm, ik maak ook eventjes gebruik van dit topic. Heb ook een aantal vraagjes over het opzeggen van een abonnement. Ik zit nu ook bij Hi (20 euro per maand). Hier ga ik soms overheen dus wil of overstappen naar KPN Mobile (25 of 30) of T-mobile flex (ook 25 of 30) omdat ik hierbij langer gebruik kan maken van overgegeven tegoed en alles uit de bundel betaald wordt (ook buitenland).

Wanneer ik een nieuwe gsm koop inclusief abonnement via een webshop en ik wil het nummer behouden. Hoef ik dan bij Hi niks te doen? Behalve de datum op te vragen waarop mijn abonnement afloopt en deze als porteringsdatum op te geven bij de nieuwe teleco (mocht ik naar T-mobile gaan iig, (bij KPN mobile zou dit automatisch kunnen?))

En is het dan maar hopen dat het goed gaat? M'n huidige nummer wil ik wel houden namelijk :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vodafone net opgezegt, via fax :) (bewaar transmissie pagina).

Via brief doe ik het altijd aangetekend/hand.retour, zit je altijd safe.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Volgens mij kun je ook wel een opzeg formulier downloaden van of de Hi-site dan wel van de KPN site. Hiermee kun je opzeggen. Mag geen enkel probleem opleveren omdat er nog ruim binnen de opzegtermijn zit.

• Joe-star
  • Niet online
Ik heb een medewerker gesproken. In de laatste maanden van mijn contract wordt de bundel omgezet naar een sim only 7.50 voor 12 maanden. Ik wist niet dat zoiets mogelijk was? Een abonnement zit je toch uit lijkt me :/

Voor de zekerheid stuur ik nog wel even een brief dat ik die 25 op wil zeggen. :)

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:24
Als je nu in de opzegtermijn zit, vormen '12 maanden sim-only' toch niet de laatste maanden..??

• Joe-star
  • Niet online
Ik heb toch een abbo afgesloten voor 2 jaar. Deze loopt (zag ik vandaag) af in januari. Ik vind het raar dat ik in oktober al kan overstappen op sim-only terwijl ik die 2 jaar nog niet heb afgerond.

Volgens de medewerker kon ik de laatste 3 maanden al omzetten in een sim-only ( 3 maanden 7.50 betalen ipv 25 euro) als ik maar een jaar abbo zou nemen.

Klinkt mij eerlijk gezegd te mooi om waar te zijn.

Verwijderd

zo raar is dat niet. er zijn meer telco's die dat doen. (van telfort weet ik het iig zeker)

nou wordt de verleiding heel groot om weer een jaar bij je oude telco te blijven ipv over te stappen. :)

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Joe-star schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:14:
Ik heb toch een abbo afgesloten voor 2 jaar. Deze loopt (zag ik vandaag) af in januari. Ik vind het raar dat ik in oktober al kan overstappen op sim-only terwijl ik die 2 jaar nog niet heb afgerond.

Volgens de medewerker kon ik de laatste 3 maanden al omzetten in een sim-only ( 3 maanden 7.50 betalen ipv 25 euro) als ik maar een jaar abbo zou nemen.

Klinkt mij eerlijk gezegd te mooi om waar te zijn.
In ieder geval lijkt me een dergelijke discussie niet echt geschikt voor PSGG. Het gaat hier om een vorm van contract en niet om een telefoon of iets dergelijks.

Als de medewerker zoiets zegt dienen ze er zich ook aan te houden. Vraag om een schriftelijke bevestiging of iets dergelijks zodat ze het niet later kunnen ontkennen.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.