Doorbrand Probleem asus p5b deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thenapster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06-2025
Hallo,

Onlangs ben ik begonnen met een zelfbouw pc project.
Ik heb alle onderdelen besteld. Dit is de lijst van alle onderdelen.

- asus p5b deluxe(niet wifi-ap)
-intel core 2 duo e6600
-corsair overklok geheugen , 800mhz, 1024 mb
-Ati radeon Sapphire x1650 Pro
- Western Digital, Serial-Ata 80 gb HD
-x-gear kast+ 350 w voeding

Nadat ik al deze onderdelen in elkaar had gezet en aangesloten had, was het tijd voor de testronde.
Ik druk de schakelaar in en pats, een pluimpje rook, vanaf een chip, een zwarte brandvlek, en het is gedaan met mijn mobo. Kan iemand mij mischien vertellen, waar dit aan legt, en wat ik de volgende keer anders moet doen als ik een nieuwe mobo hep

Alvast bedankt.

hier nog 2 foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZXCV3JUT.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SXIN3OAN.jpg

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zeker is dat er kortsluiting is geweest. Mogelijk omdat je geen spacers hebt gebruikt onder het moederboard. Omdat je in mijn glazen bol alleen maar in de toekomst kunt kijken blijft het bij een vermoeden.

ARME AOW’er

Verwijderd

ehh heb je die afstandbusjes ertussen wel gemonteerd?

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
Heb je wel is vaker een pc geassembleerd? Zo niet leeg is stap voor stap uit wat je gedaan hebt dan? Niet per ongeluk een PCI-E stekker op je 5V aansluiting op je moederbord gezet? Pin layout komt namelijk wel overeen (weet overigens niet zeker of het een probleem op zou moeten leveren). en die afstandsbuisjes zijn goudkleurig en zou je alleen op de plekken waar je moederbord een gaatje heeft in je kast moeten draaien. Dus niet in alle gaten in je kast. Anders krijg je ook kortsluiting.

[ Voor 38% gewijzigd door Operations op 09-08-2007 03:32 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zo te zien is het je netwerk chip. Dus misschien iets met de netwerkkabel?

I, for one, like Roman numerals

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Zoals de meeste mensen hier zeggen, waarsch heb je je mobo direct op je backplate gemonteert.
Als je een kastje hebt gemaakt van een goed geleidend metaal dan is het meestal in 1 klap gebeurt met je mobo. :o

• thenapster
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 03:05:
ehh heb je die afstandbusjes ertussen wel gemonteerd?
hallo, ik wilde mijn mobo eerst testen voordat ik hem in mijn pc kast ging monteren, dus daarom heb ik hem op een handdoek gelegd en alles zo aangesloten. Maar kan het zijn dat nu een van mijn andere hardware kapot is.

• thenapster
TheGeneral schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 03:30:
Heb je wel is vaker een pc geassembleerd? Zo niet leeg is stap voor stap uit wat je gedaan hebt dan? Niet per ongeluk een PCI-E stekker op je 5V aansluiting op je moederbord gezet? Pin layout komt namelijk wel overeen (weet overigens niet zeker of het een probleem op zou moeten leveren). en die afstandsbuisjes zijn goudkleurig en zou je alleen op de plekken waar je moederbord een gaatje heeft in je kast moeten draaien. Dus niet in alle gaten in je kast. Anders krijg je ook kortsluiting.
Hallo,

Ik heb al vele pc gerepareerd, in elkaar gezet. En ik weet zeker dat ik geen foute heb gemaakt. Dus aan verkeerd aansluiten kan het niet liggen. Maar ik ben bang. Dat als ik een nieuwe mobo krijg, hetzelfde gebeurd.

Groetjes Dirk

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 15:58

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb exact dezelfde chip doorgefikt gehad, op een P5B Deluxe. Zag er precies zo uit. Gebeurde gewoon tijdens gebruik, na een maandje probleemloos draaien zomaar ineens *poef*. Stinken! Ik heb mijn moederbord retour gestuurd en is keurig onder garantie vervangen. Het is trouwens een netwerkchip.

Daarnaast overigens bij ons op het werk ook nog 5 defecte Asussen P5B's gehad op een totaal van 8 stuks! Blijkbaar kwaliteitsprobleempje van Asus.

[ Voor 39% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 09-08-2007 11:40 ]

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:38:
Ik heb exact dezelfde chip doorgefikt gehad, op een P5B Deluxe. Zag er precies zo uit. Gebeurde gewoon tijdens gebruik, na een maandje probleemloos draaien zomaar ineens *poef*. Stinken! Ik heb mijn moederbord retour gestuurd en is keurig onder garantie vervangen. Het is trouwens een netwerkchip.

Daarnaast overigens bij ons op het werk ook nog 5 defecte Asussen P5B's gehad op een totaal van 8 stuks! Blijkbaar kwaliteitsprobleempje van Asus.
Nou ja heb er hier ook inmiddels al wel 20 in me handen gehad en gebouwd en tot nu toe is er 1 defect gebleken. Vind het eigenlijk wel een goede serie die P5B Deluxe, plus dat de garantie afhandeling van Asus goed is imho.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 12:57
:S Klinkt heftig allemaal!

Ik heb ook een P5B Deluxe (zonder Wifi) en zou het toch niet fijn vinden als hij doorfikt...

Is het misschien een bepaalde revisie/versie van dit moederbord...?

Deze moederborden worden in 2 verschillende landen gemaakt (China en Taiwan)

Wat is jullie revisie nummer en waar is het moederbord gemaakt (voor de mensen waarbij hij is doorgefikt)

Weet Asus hiervan...?

Ben wel benieuwd...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik zou eens naar je voeding kijken. Want je hebt echt een hele brakke voeding.
Overigens is moederborden op handoeken leggen ESD technisch gezien niet de slimste oplossing.

[ Voor 37% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 09-08-2007 12:01 ]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

TheGeneral schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:53:
[...]

Nou ja heb er hier ook inmiddels al wel 20 in me handen gehad en gebouwd en tot nu toe is er 1 defect gebleken. Vind het eigenlijk wel een goede serie die P5B Deluxe, plus dat de garantie afhandeling van Asus goed is imho.
Misschien een slechte serie geweest, ik weet het niet. Allemaal met verschillende defecten hoor, van die netwerkchips tot defecte geheugencontrollers en zo.

• thenapster
_AuToMaTiC_ schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:59:
Ik zou eens naar je voeding kijken. Want je hebt echt een hele brakke voeding.
Overigens is moederborden op handoeken leggen ESD technisch gezien niet de slimste oplossing.
Mijn voeding is dan mischien niet de beste, maar die kan tog nie zorgen voor doorbrandproblemen.
En ik zie wel meer mensen op dit forum die hun mobo gewoon op tafel leggen of op spullen. Dus op handoeken lijkt me juist slim.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Handoeken zijn ieg niet het slimste. Je hebt toch een anti-statische zak bij je mobo gekregen :?
Wat dacht je daarvan:?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07-2025
Ik hoor de laatste tijd veel problemen met dit mobo.

En naar mijn mening worden ze TE snel geproduceerd omdat ze zo geliefd zijn. Doordat het snel snel moet gaan gaat volgens mij ook vaker iets mis. Zodra iemand dit mobo dan krijgt is er iets mis.

Gezegde : Haast en spoed is zelden goed.

Ondanks dat ze met machines etc gemaakt worden kunnen ze toch wel fouten bevatten deze mobo's.

In ieder geval kan ik niet uitmaken als je nu wel of niet van deze dingen hebt gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.gen-x-pc.com/images/mobo_spacer.jpg

En ze komen dus zo in de kast.

Afbeeldingslocatie: http://www.viaarena.com/htmlimages/buildcopperspacer.jpg

En het ziet er dan uiteindelijk zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.a7vtroubleshooting.com/troubleshoot/ts_general/spacer.jpg

Als je dit wel hebt gedaan, dan kan het dus gewoon een fout van het mobo zelf zijn.
RMA is dan een goede optie en dan hopen dat je een 'goede' nieuwe terug krijgt.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zoals gezegd, in mijn systeem heb ik exact hetzelfde gehad, precies die chip doorgebrand, gewoon tijdens gebruik en niet direct in het begin al. Alles uiteraard correct gemonteerd. RMA gestuurd en gewoon onder garantie een nieuw bord gekregen. Je kunt er lang en kort over lullen: gewoon retour leverancier, onder garantie krijg je dan een nieuw bord. Succes ermee, de mijne kwam van Azerty en die nemen voor een dergelijke RMA helaas bijna drie weken de tijd voor :(

• thenapster
430xlkod schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 13:11:
Ik hoor de laatste tijd veel problemen met dit mobo.

En naar mijn mening worden ze TE snel geproduceerd omdat ze zo geliefd zijn. Doordat het snel snel moet gaan gaat volgens mij ook vaker iets mis. Zodra iemand dit mobo dan krijgt is er iets mis.

Gezegde : Haast en spoed is zelden goed.

Ondanks dat ze met machines etc gemaakt worden kunnen ze toch wel fouten bevatten deze mobo's.

In ieder geval kan ik niet uitmaken als je nu wel of niet van deze dingen hebt gemonteerd.

[afbeelding]

En ze komen dus zo in de kast.

[afbeelding]

En het ziet er dan uiteindelijk zo uit.

[afbeelding]

Als je dit wel hebt gedaan, dan kan het dus gewoon een fout van het mobo zelf zijn.
RMA is dan een goede optie en dan hopen dat je een 'goede' nieuwe terug krijgt.
Sorry hoor, maar ik heb al vele computers gebouwd en ik weet echt wel hoe ik een kast in mekaar moet zetten. Maar ik wil hem gewoon buiten de kast testen dus vandaar.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:35
Ik zou hem gewoon trerugsturen/brengen. RMA gevalletje. Wees niet bang om nog een stuque terug te krijgen, dat is immers niet jouw fout, alhoewel ik denk dat een tweede wel gewoon goed zou moeten zijn.

Bovendien zou je kunnen vragen of ze hem bij je shop even zouden willen testen voordat ze hem opsturen/meegeven. Sluit je weer het een en ander uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Bitage op 09-08-2007 16:09 ]

• thenapster
Bitage schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:08:
Ik zou hem gewoon trerugsturen/brengen. RMA gevalletje. Wees niet bang om nog een stuque terug te krijgen, dat is immers niet jouw fout, alhoewel ik denk dat een tweede wel gewoon goed zou moeten zijn.

Bovendien zou je kunnen vragen of ze hem bij je shop even zouden willen testen voordat ze hem opsturen/meegeven. Sluit je weer het een en ander uit.
Ja, ik ga hem onder RMA opsturen naar azerty. Da laatste is een goeie tip, bedankt.

Groetjes Dirk

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ah, Azerty en RMA.... sterkte! :P Het gaat allemaal goed hoor, het duurt alleen zo lang steeds daar. Eerst testen ze of de jouwe echt stuk is, pas daarna gaan ze een andere bestellen, die testen ze dan ook en daarna krijg je hem toegezonden. Wel goed dus, maar met name de levertijd van zo'n niet-op-voorraad-liggend bordje kan lang zijn helaas.

• thenapster
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:40:
Ah, Azerty en RMA.... sterkte! :P Het gaat allemaal goed hoor, het duurt alleen zo lang steeds daar. Eerst testen ze of de jouwe echt stuk is, pas daarna gaan ze een andere bestellen, die testen ze dan ook en daarna krijg je hem toegezonden. Wel goed dus, maar met name de levertijd van zo'n niet-op-voorraad-liggend bordje kan lang zijn helaas.
haha, wel goed dat ze hem nog een keer testen voor ze hem opsturen, anders heb ik direct weer een kapotte |:( .

Groetjes Dirk

Verwijderd

thenapster schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:33:
[...]

hallo, ik wilde mijn mobo eerst testen voordat ik hem in mijn pc kast ging monteren, dus daarom heb ik hem op een handdoek gelegd en alles zo aangesloten. Maar kan het zijn dat nu een van mijn andere hardware kapot is.
was het toevallig geen natte handdoek? :)

• thenapster
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:16:
[...]

was het toevallig geen natte handdoek? :)
haha, NEE, het lag niet aan de handoek, want het is een probleem van asus en niet van mij, Ok

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

thenapster schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 00:00:
- asus p5b deluxe(niet wifi-ap)
-intel core 2 duo e6600
-corsair overklok geheugen , 800mhz, 1024 mb
-Ati radeon Sapphire x1650 Pro
- Western Digital, Serial-Ata 80 gb HD
-x-gear kast+ 350 w voeding

Nadat ik al deze onderdelen in elkaar had gezet en aangesloten had, was het tijd voor de testronde.
Ik druk de schakelaar in
OK, ik kan dus niet lezen. Hier vlak boven staat niet dat je alles in elkaar hebt gezet en hebt aangesloten en evenmin staat hier niet dat je de powerknop hebt ingedrukt.

Of de startpost klopt van geen meter of er speelt iets anders. Ik gooi i.i.g. de handdoek in de ring.

ARME AOW’er

• thenapster
Guardian Angel schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:17:
[...]

OK, ik kan dus niet lezen. Hier vlak boven staat niet dat je alles in elkaar hebt gezet en hebt aangesloten en evenmin staat hier niet dat je de powerknop hebt ingedrukt.

Of de startpost klopt van geen meter of er speelt iets anders. Ik gooi i.i.g. de handdoek in de ring.
Ik snap niet wat je nu allemaal loopt te zeuren, ten eerste snap je tog hopelijk wel wat ik bedoel met de schakelaar aanzetten. En wat maakt het uit of ik het op de vloer leg, of op een schone handoek. Wtf, daar gaat dit forum helemaal niet over. Het gaat over het brandprobleem bij dit asus moederbord en niet over of iemand zijn pc op handoeken legt.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zeuren? Je startpost klopt niet waardoor er een aantal reacties volkomen overbodig waren omdat je mensen op een verkeerd spoor hebt gezet.

Het maakt dus wel degelijk uit of je het spul op een handdoek hebt gelegd want het is niet abnormaal dat er daardoor iets kan doorbranden. Bij een volgend probleem zou je dus goede informatie moeten geven.

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 10-08-2007 07:51 ]

ARME AOW’er

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Guardian Angel schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 07:50:
Zeuren? Je startpost klopt niet waardoor er een aantal reacties volkomen overbodig waren omdat je mensen op een verkeerd spoor hebt gezet.

Het maakt dus wel degelijk uit of je het spul op een handdoek hebt gelegd want het is niet abnormaal dat er daardoor iets kan doorbranden. Bij een volgend probleem zou je dus goede informatie moeten geven.
En waarom dan? Een handoek geleid toch niet, net zomin dat deze andere problemen kan veroorzaken. Een plank was beter geweest maar een handoek veroorzaakt zeker geen kortsluiting op dit nivo. Het is gewoon een DOA geweest. Iets anders kan ik mij niet voorstellen. De afstandbusjes hadden het ook kunnen zijn maar het MB is niet de kast in geweest.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Heb je nooit gehoord van ESD? Ik durf niet te zeggen of de handdoek geleidend heeft gewerkt, dat ligt aan de materialen die daarin zijn verwerkt.

Goed en aan te bevelen is het sowieso helemaal niet. Dat andere gebruikers hun spullen testen zonder enige voorzorgsmaatregelen te treffen, wil namelijk niet zeggen dat dit de juiste manier is. Statische electriciteit en reststroom zijn in veel gevallen de oorzaak van het stuk gaan van onderdelen.

Het ging mij erom dat de TS in zijn startpost onvolledig was en onmiskenbaar de indruk wekte dat hij de PC in elkaar had gezet. Ik kan er niets anders van maken.

offtopic:
Ik bedenk me trouwens nu net dat dit best toch eens het geval zou kunnen zijn geweest want op de foto's is geen spoor van een handdoek te vinden. De TS krijgt daarom het voordeel van de zojuist ontstane twijfel.

ARME AOW’er

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die chips gaan ook stuk zonder handdoek, heb er al een paar zien gaan op P5B's.

• crack_en_hack
thenapster schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:36:
[...]

Hallo,

Ik heb al vele pc gerepareerd, in elkaar gezet. En ik weet zeker dat ik geen foute heb gemaakt. Dus aan verkeerd aansluiten kan het niet liggen. Maar ik ben bang. Dat als ik een nieuwe mobo krijg, hetzelfde gebeurd.

Groetjes Dirk
Vele PC's...? waarom vraag je dan in een ander topic:

GoT Index » Processors, Mobo's & Geheugen » Asus p5b deluxe en ide hd
Topicacties Asus p5b deluxe en ide hdPagina's: 1
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op vrijdag 10 augustus 2007 19:53
Acties:

--------------------------------------------------------------------------------
Door: thenapster
Reg. datum: 08 augustus 2007
[quote]
Hallo,

Kan er op een asus p5b deluxe een ide Harddisk aangesloten worden. Want er zitten namelijk wel ide connectors op voor cd spelers. Dus ik dacht mischien gaat een hd dan ook wel. Vandaar mijn vraag.

Groetjes Dirk
[quote]

Lijkt mij een vrij domme vraag voor iemand die al vele PC's in elkaar heeft gezet..., Bij al die vele PC's dan zeker nooit een IDE aansluiting/kabel tegen gekomen...?

Op iedere IDE aansluiting kan een HDD maar niet op iedere IDE aansluiting kan een CD-Rom drive als deze IDE aan een RAID controller vast zit.

De gedachte van "tweaker: dondersgoei" van die natte handdoek zou mij ook niets verbazen _O-

[ Voor 3% gewijzigd door crack_en_hack op 10-08-2007 21:10 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Een handdoek kan wel statisch worden (hangt af van het materiaal), dus je had m beter op een anti-statisch stuk plastic kunnen leggen (zoals die, die om het moederbord heen zit).

Een handdoek kan ook vochtig zijn, zelfs zonder dat je er zelf iets vochtigs bij gehouden hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 23:30 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:56
crack_en_hack schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:57:
Wat is jullie revisie nummer en waar is het moederbord gemaakt (voor de mensen waarbij hij is doorgefikt)
't is iig een bord met wat afwijkende kenmerken. Het typenummer staat op een stikketje, in plaats van op het bord gedrukt, het bord heeft rechts onderaan op de foto een afwijkende layout (de elco's en de aansluitingen daar zitten zoals ze op de P5B-E Plus horen te zitten, niet zoals de op de P5B Deluxe horen te zitten). En als ik het goed zie mist er tenminste 1 fanheader? Daar net onder de elco midden boven je PCI-E 16x slot?

Klinkt als dit verhaal: http://www.ocforums.com/showthread.php?t=503862#12

Zal wel rev 1.10G zijn dus... :P Lijkt me niet dat ze die fout met meerdere batches maken...

Oh, en een moederbord op een handdoek leggen lijkt me persoonlijk geen goed idee. Het is stof, het kan statisch worden... Maargoed, zo is het in theorie volgens mij ook geen goed idee om je moederbord op de buitenkant van het meegeleverde antistatische zakje te leggen. Ik heb me laatst laten vertellen dat alle statische elektriciteit zich juist verzamelt op de buitenkant... :P

[ Voor 18% gewijzigd door Xander op 10-08-2007 23:45 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• thenapster
crack_en_hack schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:08:
[...]

Vele PC's...? waarom vraag je dan in een ander topic:

GoT Index » Processors, Mobo's & Geheugen » Asus p5b deluxe en ide hd
Topicacties Asus p5b deluxe en ide hdPagina's: 1
Geplaatst op vrijdag 10 augustus 2007 19:53
Acties:

Door: thenapster
Reg. datum: 08 augustus 2007
[quote]
Hallo,

Kan er op een asus p5b deluxe een ide Harddisk aangesloten worden. Want er zitten namelijk wel ide connectors op voor cd spelers. Dus ik dacht mischien gaat een hd dan ook wel. Vandaar mijn vraag.

Groetjes Dirk
[quote]

Lijkt mij een vrij domme vraag voor iemand die al vele PC's in elkaar heeft gezet..., Bij al die vele PC's dan zeker nooit een IDE aansluiting/kabel tegen gekomen...?

Op iedere IDE aansluiting kan een HDD maar niet op iedere IDE aansluiting kan een CD-Rom drive als deze IDE aan een RAID controller vast zit.

De gedachte van "tweaker: dondersgoei" van die natte handdoek zou mij ook niets verbazen _O-

Hallo,

Ik heb vele pc geraipreerd, maar daar zat geen sata op, dus toen dacht ik dat die IDE alleen bedoelt was voor cd-rom en sata voor HD

• thenapster
sluit dit topic maar, want het probleem is allang opgelost, en blijven zeuren over een handdoek heeft ook geen zin. Ik heb het al begrepen. Oke

• crack_en_hack
thenapster schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:06:
sluit dit topic maar, want het probleem is allang opgelost, en blijven zeuren over een handdoek heeft ook geen zin. Ik heb het al begrepen. Oke
Een natte handdoek :+

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Copycat schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:51:
Handoeken zijn ieg niet het slimste. Je hebt toch een anti-statische zak bij je mobo gekregen :?
Wat dacht je daarvan:?
antistatische zakken zijn geleidend niet doen dus het is de bedoeling om zo alles wat in contact staat met die zak op hetzlefde potentiaal te leggen zodat je geen vonken kunt krijgen.

en dat van die afstandbusjes vergeten denk ik ook niet, de chip op het mobo dat je kan zien is SMD (voor diegene die dat niet kennen Surface Mounted Device) dus als het contact zou maken op die plaats met je backplate zou het mij echt wel verwonderen dat er een gat in die chip wordt gebrand.

dit is duidelijk een fabricagefout waarvan ASUS blijkbaar nog niets heeft uit geleerd melden is dus de boodschap

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Pagina: 1