Toon posts:

Extra display; CD of samsung

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maand geleden de nieuwe macbook pro besteld, ik wil enkel een nieuw extra scherm ernaast laten draaien. Een scherm met native resolutie van 1920*1200.

Hierover had ik aantal vragen.

Apple CD 23'' zal binnen afzienbare periode geupdate worden naar ook een LED-scherm, met zoals de macbooks. Weet iemand al meer over wanneer dit staat te gebeuren, bestaan maar weinig gossips over. Steve Jobs heeft enkel ooit vermeldt dat eind 2008 alle schermen LED zullen hebben.

Daarnaast vroeg ik mij af hoe ervaringen tot nu toe zijn met 23'' in verhouding met bijvoorbeeld Samsung beeldschermen. Qua specs (contrast ratio, response time) zijn de verschillende Samsung beelschermen al een stuk verder, ook qua prijs. Bijvoorbeeld net nieuwe Samsung Syncmaster 245B. Goede specs en al gevonden voor 439e, scheelt aanzienlijk tov CD 23''.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Samsung schermen zijn over het algemeen van het (aanzielijk goedkopere) type TN. De schermen van Apple zijn van het type S-IPS. Daar zijn grote verschillen tussen.

Voor meer informatie over paneltypes: http://www.google.com/sea...en&q=tft+ips+s-ips+mva+tn

[ Voor 4% gewijzigd door Blaise op 09-08-2007 02:19 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het is maar net de vraag of jij zo lang wil wachten op die LED schermen denk ik.. eind 2008 is nog lang wachten vindt ik.

Daarnaast dus het S-IPS en TN verhaal is interresant.

Ook is het nog interresant om te gaan kijken wat je kunt vinden over eventuele problemen met de Samsung en CD? Zijn er bekende problemen?

Daarna altijd even de schermen in het echt gaan zien. Voor dat je naar de winkel gaat even een lijstje maken, wat je verwacht van een nieuw scherm. Misschien wil je wel dat het scherm juist heel licht is, omdat je naar lanparties gaat.. ik noem maar iets.

Succes!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Heb me inderdaad eens verdiept in het verschil tussen TN en S-IPS, enkel blijft bij de vraag in hoeverre het zichtbaar is voor de leek. Gebruik veel grafische programma's dus zou een 8-bit scherm voor de kleuren de voorkeur hebben.

Aangaande de winkels, zijn maar weinig winkels te vinden die alle grotere schermen op voorraad hebben, voornamelijk merken buiten Apple om.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kunt ook eens kijken naar de Dell Ultrasharp 2407WFP dat is wel een 24" scherm met dezelfde resolutie, goede kleuren en een betere prijs en meer aansluitmogelijkheden dan de cinema displays.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02 14:03
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:55:
Bedankt voor de reacties. Heb me inderdaad eens verdiept in het verschil tussen TN en S-IPS, enkel blijft bij de vraag in hoeverre het zichtbaar is voor de leek. Gebruik veel grafische programma's dus zou een 8-bit scherm voor de kleuren de voorkeur hebben.

Aangaande de winkels, zijn maar weinig winkels te vinden die alle grotere schermen op voorraad hebben, voornamelijk merken buiten Apple om.
TN is een 6-bit display waarbij met een trucje de tussenliggende kleuren worden gehaald die je bij een 8-bit beeldscherm hebt. Tegenwoordig zijn TN-displays ook 'glossy' zodat de kleuren levensechter lijken, maar in de grafische wereld zijn ze hier nogal op tegen omdat de kleuren dan niet meer 'echt' zijn, daarmee zou je ook rekening kunnen/ eventueel moeten houden.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Pagina: 1