Toon posts:

Sandisk Cruzer Micro 2.0 GB onbruikbaar gemaakt?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.857 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tijdhof.com/images/sandisk/sandisk_micro_front_g.jpg

Hallo,

Ik heb sinds kort een Sandisk Cruzer Micro 2.0 GB met U3 technologie.
Supergaaf, zou je denken.
'Helaas' draai ik Windows Vista, want hiermee begonnen de problemen, ik zal omschrijven wat ik gedaan heb:

Ik deed de USB-stick in de USB aansluiting van mijn laptop.
Er werd netjes een H-schijf aangemaakt en daarop vond ik het U3-Launchpad .exe bestand, waarmee diverse dingen ingesteld en opgestart konden worden.
O.a. het beveiligen van het stickje met een wachtwoord, leek mij nuttig dus het ding beveiligd...

Goed, stick eruit en er weer in, om te zien of de beveiliging werkte... helaas, schijf onbruikbaar.
Ok, duidelijk verhaal, versleuteling zit in de software, dus die maar van het internet opsnorren.

http://www.sandisk.com/Retail/Default.aspx?CatID=1411

Op bovenstaande site staat het bewuste programma, maar tot mijn verbazing is deze versie niet Vista-compatible.

Kortom, door de ingestelde beveiliging en on-compatibiliteit van Vista, heb ik mijn disk binnen een half uur onbruikbaar gemaakt...
Zit er niets anders op dan te wachten op de update van Sandisk incl Vista ondersteuning, of zijn er nog andere 'foefjes' die me weer terug bij af brengen?

Alvast bedankt voor de input ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 23:04 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Der is ook een stukje software (van Sandisk) waarmee je die hele U3 zooi er vanaf haalt, misschien dat dat helpt. Was het eerste wat ik binnen een half uur had gedaan ;).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-02 16:06
dat progje van sandisk op een xp machine runnen, en voortaan niet meer beveiligen als je op een vista pc zit miss?

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem
heb je et probleem al opgelost?

Verwijderd

Hoi

Ik heb ongeveer dezelfde problemen. Heb de stick niet beveiligd met een wachtwoord, en op een pc met windows xp draait hij prima, maar zo gauw ik hem in mijn laptop met vista steek werkt ie niet.
De laptop herkent hem niet en wil niet meer afsluiten en opstarten.
Als er niets op de stick is gezet krijg ik in vista de melding dat de stick niet herkend word, en gaat het lampje op de stick na ongeveer 5 sec weer uit.
Nu heb ik er wat bestanden opgezet via xp, maar nu reageert de laptop helemaal niet meer.Het lampje blijft nu wel branden.
Is er al een oplossing voorhanden ?

Alvast bedankt :)