Kun je ook een domeinnaam registreren voor altijd?

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14994

Topicstarter
<newbie: Ik wil effe iets weten: Ik wil een domeinnaam registratie zonder hosting voor altijd. Waarom staat er altijd "<bedrag> per jaar" bij ??? Kan nie voor altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-06 16:29
Als het om een .nl gaat, nee, de ISP betaald elk kwartaal een bepaald bedrag aan de SIDN voor de domeinen die onder zijn beheer staan.

Bij een .com of iets dergelijks kan je van 1 tot 5 jaar kiezen meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Een .nl gaat sowieso stilzwijgend door, een .com/.net/.org gaat per periode van 1,2,3,4,5, etc jaar.

Vvoordat die periode afloopt, krijg jee persoonlijk een bericht dat het afloopt, en wat je eventueel met die domeinnaam wilt doen.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17789

om het moment dat je hem regt, reg je hem voor altijd...totdat je niet meer betaald of het gewoon opzeg...:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3706

Voor altijd reggen is natuurlijk onmogelijk he, want niemand weet hoe lang deze vorm van internet nog blijft bestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14994

Topicstarter
dus het is een duur geintje als ik mijn domeinnaam reistreer voor later gebruik.

Ik snap iets niet: als ik al 5 jaar lang bv www.iets.com heb geregistreerd en daarna stopt mijn contract met mijn hostingbedrijf --> is dan de domeinnaam eigendom van mij?? of kan iemand anders hem dan claimen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Je hebt in principe twee contracten
1 met de Hostingbedrijf
1 met de Domeinnaam leverancier (bv SIDN)

Bij de hosting bedrijf huur je webspace en expertise
En bij de domein leverancier huur je een naam, voor een bepaalde periode. Jij hebt het recht om de domein zo lang te verlengen als je wilt (dat gaat per 1 jaar tot maximaal 5 jaar). Als je contract afloopt bij je hosting provider betekent dat nog niet dat je contract afloopt van je domeinnaam.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17789

Op zaterdag 10 februari 2001 13:28 schreef tolga het volgende:
dus het is een duur geintje als ik mijn domeinnaam reistreer voor later gebruik.

Ik snap iets niet: als ik al 5 jaar lang bv www.iets.com heb geregistreerd en daarna stopt mijn contract met mijn hostingbedrijf --> is dan de domeinnaam eigendom van mij?? of kan iemand anders hem dan claimen ?
niet zeuren zo duur geintje is het niet:) in principe kost het een paar tientjes per jaar... (als je iedere week 1 gulden opzij leg ken je het wel volhouden:P) zie www.webhosters.nl oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7678

Als je bij www.deheeg.nl kijkt, staat er veel heel duidelijk uitgelegd.
o.a. dat je bij hun je domeinnaam blijft houden als je bijv. naar een andere webruimteprovider :) wilt gaan.
Pagina: 1