Ik heb een aantal dagen terug de WRT54GC versie 2 router gekocht (die met de externe antenne). Het werkt alleen niet geheel naar behoren. De router is wired verbonden met een desktop pc en wireless met een laptop. Het probleem is dat na een aantal uur de internet connectie op mijn laptop echt verschrikkelijk traag word (5 min. om google te openen). Het signaal blijft echter wel uitstekend. De internet connectie op mijn desktop word ook een tikkeltje langzamer, maar niet erg veel. Rebooten van desktop en/of laptop heeft geen effect. Wat wel effect heeft is het veranderen en saven van een setting op de router. Ik vermoed dat de router op dat moment reboot. Na het saven is het internet weer op beide pc uitstekend voor een aantal uur, waarna het zelfde probleem zich weer voor doet.
Ik heb geprobeerd een aantal settings te veranderen als de MTU value, Fragmentation Threshold, RTS Threshold, Beacon Interval, verschillende wireless kanalen en B mode only. Ook heb ik de laatste firmware erop gezet.
Bovenstaande probeersels hebben allemaal geen effect gehad. Ook op de linksys site en via google word ik niet veel wijzer. Volgens mij zijn er nog weinig van dit soort problemen opgedoken met de 2e versie van de WRT54GC. Misschien dat men hier een idee heeft van een mogelijke oorzaak.
Ik heb geprobeerd een aantal settings te veranderen als de MTU value, Fragmentation Threshold, RTS Threshold, Beacon Interval, verschillende wireless kanalen en B mode only. Ook heb ik de laatste firmware erop gezet.
Bovenstaande probeersels hebben allemaal geen effect gehad. Ook op de linksys site en via google word ik niet veel wijzer. Volgens mij zijn er nog weinig van dit soort problemen opgedoken met de 2e versie van de WRT54GC. Misschien dat men hier een idee heeft van een mogelijke oorzaak.