Toon posts:

[XP] winxdiagupdate opent bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds een aantal dagen opent zich elke keer als ik mijn pc heb opgestart een kladblokvenster. In de titelbalk staat eerst naamloos, maar dit verandert zodra de inhoud geladen(wat erg lang duurt) is in WinxDiagUpdate. De inhoud bestaat grotendeels uit onleesbare tekst. alleen in de eerste paar regels staat "this program can not be run in DOS" en op het eind staat en pad op mijn pc die begint met "C:/documents and settings/raxy of iets dergelijks en nog iets erachter... vanmiddag zal ik het volledige pad erbij zetten! het is in iedergeval in een map die niet bestaat in documents and settings!!
Ik heb mijn hele computers laten zoeken naar een bestand dat zo heet maar kon dit niet vinden.
Ook is het sindsdien zo dat een aantal programma's niet meer automatisch opstarten (msn live 8.1, browser mouse 1.0) het laatste programma is een simpel programmatje voor mijn 5-button Qware muis om de secundaire toetsen te programeren.
Heeft iemand enig idee waar het door komt en hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb nog geen oud systeem herstel punt geladen omdat ik daar slechte ervaringen mee heb en eerst jullie advies daarvoor wil afwachten. Ik heb op google en got gezocht maar kon niets vinden dat relevant is.

ik hoop dat iemand het antwoord weet;)

Greetz,

Firedancer

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 06:53 ]

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Heb je al eens gekeken bij autorun in het start menu van elke gebruiker op het systeem?

Of heb je al eens gekeken bij beide run stukjes in het register?

-Te huur

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:33
Je kan ook bij start|uitvoeren|naar msconfig gaan, en kijken wat daar onder het 'startup' tabblad staat. Als je, ook met de hierboven gegeven tip, niets raars kan vinden dan moet je autoruns eens even draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips! er stond inderdaad winxdiagupdate bij en die kon ik uitvinken waardoor er geen kladblok bestand werd geopent bij het opstarten. Echter staan in diezelfde lijst de 2 programma's die ik in mijn startpost vermeld wel aangevinkt maar starten deze niet op waardoor ik ze nu nog steeds elke x handmatig op moet starten... nou is dat niet zo'n probleem heb het wel eens erger meegemaakt...... maar het is toch wel jammer! Maar een deel van het probleem is in ieder geval opgelost en ik ben weer wat wijzer;)

dank en greetz,

Firedancer