Sinds vanmiddag heb ik ineens niet bestaande CD-ROM drive zichtbaar in Explorer. Hij heeft drive-letter F: in gebruik. Dit apparaat zit echter niet in mijn PC. Opzich nog niet zo'n ramp, maar ik wil letter F: graag ergens anders voor gebruiken. Ik wil dus graag weer van het ding af of het op zijn minst een andere drive letter geven zodat F: vrij komt.
Wat allemaal niet lukt/werkt:
Wie heeft er nog tips?
Wat allemaal niet lukt/werkt:
- Ik kan de drive niet openen, dan krijg ik een melding dat er geen disk in de drive zit.
- Ik kan de drive niet Ejecten, krijg melding dat bestanden op de drive in gebruik zijn.
- In Disk Manager in Windows zie ik het apparaat niet en kan ik er dus ook geen andere letter aan hangen. (Bij andere drives kan ik de letter F: echter niet toe wijzen, hij herkent dus wel dat die in gebruik is.)
- Als ik de Eigenschappen er van op vraag in Explorer en kijk op het hardware tab dan staat er geen extra hardware device bij wat dit zou moeten zijn.
- Ook In Device Manager is het ding niet te zien.
- Ik heb nog gekeken of ik via de Regitry de letter kon veranderen, maar ook onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices is de drive letter niet te zien.
- Nero Infotool ziet het ding niet.
- En ook MSInfo32.exe niet.
Wie heeft er nog tips?