Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Niet bestaande CD-ROM drive in Explorer

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-10 11:36
Sinds vanmiddag heb ik ineens niet bestaande CD-ROM drive zichtbaar in Explorer. Hij heeft drive-letter F: in gebruik. Dit apparaat zit echter niet in mijn PC. Opzich nog niet zo'n ramp, maar ik wil letter F: graag ergens anders voor gebruiken. Ik wil dus graag weer van het ding af of het op zijn minst een andere drive letter geven zodat F: vrij komt.

Wat allemaal niet lukt/werkt:
  • Ik kan de drive niet openen, dan krijg ik een melding dat er geen disk in de drive zit.
  • Ik kan de drive niet Ejecten, krijg melding dat bestanden op de drive in gebruik zijn.
  • In Disk Manager in Windows zie ik het apparaat niet en kan ik er dus ook geen andere letter aan hangen. (Bij andere drives kan ik de letter F: echter niet toe wijzen, hij herkent dus wel dat die in gebruik is.)
  • Als ik de Eigenschappen er van op vraag in Explorer en kijk op het hardware tab dan staat er geen extra hardware device bij wat dit zou moeten zijn.
  • Ook In Device Manager is het ding niet te zien.
  • Ik heb nog gekeken of ik via de Regitry de letter kon veranderen, maar ook onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices is de drive letter niet te zien.
  • Nero Infotool ziet het ding niet.
  • En ook MSInfo32.exe niet.
Als laatste poging om er achter te komen waar het ding vandaan komt of hoe ik er vanaf kom heb ik nog met een VBS scriptje een lijstje gemaakt van alle instances van "Win32_LogicalDisk". Daar staat ie wel tussen (de letter F:). Als ik met een WMI Browser info er van op vraag wordt ik nauwlijks iets wijzer. Het enige wat nog een klein beetje info geeft is dat ie daar aan geeft dat het om een "Removable media other than floppy" ding gaat. Verder staan bijna alle Properties van het ding op Unknown.

Wie heeft er nog tips?

Verwijderd

Misschien een virtueele drive? Een paar programma's die dit kunnen zijn: Deamon tools, PowerISO en Magic iso. Verder heb ik geen idee wat het nog zou kunnen zijn.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-10 11:36
Heb ik ook naar gekeken. Heb Daemon Tools er wel op staan (number of devices=1), maar die is als device gewoon zichtbaar in Device Manager en heeft een andere drive letter.

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:41
idd zoals firedancer88 al zegt is dat vaak een virtuele drive om bv iso en mds files in te mounten.
Deze drives bestaan alleen op de pc maar niet fysiek dus niet voelbaar.

wil je ervan dan doe je het volgende:

-als daemon tool open staat rechter muisknop op het taakbalk icoon en ga naar virtualcd dvd en ga naar set number of devices
- dan druk je disable

Je kan natuurlijk ook daemon tool deinstallern

[ Voor 46% gewijzigd door the squaler1 op 08-08-2007 22:18 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

misschien een ander progamma die hem niet zoals deamon mooi en netjes weergeeft... ik weet er niet zo veel vanaf maar in je startpost stond er niets over in dus ik zei gewoon wat er in me opkwam;) verder heb ik helaas geen idee wat het kan zijn...

succes met het oplossen!

greetz

Firedancer

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Ik hoor je spreken over Nero Infotool.
Misschien staat de Nero Image drive de boel een beetje te verzieken?

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Ik had precies hetzelfde probleem, totdat ik erachter kwam dat ik naast Daemon Tools ook PowerISO ooit in het verre verleden had geinstalleerd die dus (zoals het hoort) een extra drive-letter in gebruik neemt. Wel vreemd dat itt. de drive letters van Daemon Tools de drive letter van PowerISO niet in de registry en disk management voorkomt. Krijg je toch een hoop verwarring door.

Specs: GamePC HTPC Server

Pagina: 1