Toon posts:

[ubuntu]Monkey's audio playback (application/x-ape)

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje ben ik aan het hannesen met het afspelen van ape files in zowel totem als vlc.
Ik heb begrepen dat beide players gebuikmaken van de gstreamer bibliotheek om ape files af te spelen. Nu heb ik de gst-monkeysaudio component geinstalleerd. Echter ik krijg dezelfde foutmelding bij het afspelen van een ape bestand in totem. Namelijk: application/x-ape decoder plugin not found. In vlc geen foutmelding maar ook geen geluid.
Het verbaast me overigens dat er erg weinig te vinden is op internet over het afpelen van dit type bestanden in linux.

Verwijderd

die gstreamer plugin, is die van gstreamer versie 0.10. Toen ik daar laatst is mee bezig ben geweest kon ik alleen van 0.8 een monkey plugin vinden en die is dus te oud. Ik heb toen (moeilijk, moeilik) via een plugin van k3b de ape naar wav omgezet en vervolgens met lame weer naar mp3. Rechstreeks spelen is me niet gelukt, als dat wel kan, zou ik dat natuurlijk ook graag willen weten hoe.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Totem maakt gebruik van gstreamer inderdaad. Vlc maakt geen gebruik van gstreamer, dus het is vrij logisch dat je het bestand daar nog steeds niet kunt afspelen nadat je dat extra component geïnstalleerd hebt ;) . Hoe je het wel aan de praat krijgt, weet ik ook niet helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Er is dus toch iets dat windows kan en linux niet.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:03:
Sinds wanneer kunnen besturingssystemen muziek afspelen ? En als je bestandsformaten als Monkey's Audio (ape) gebruikt vraag je er natuurlijk om (wikipedia). Bikkels gebruiken al jaren FLAC.

[ Voor 35% gewijzigd door Jungian op 08-08-2007 23:26 . Reden: 1 regel is toch te weinig voor een nette post :P ]

0.0

Verwijderd

Trolling is een kunst, die _jij_ niet verstaat.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met deze instelling niet natuurlijk, en er zijn genoeg dingen die windows wel kan en linux niet, en andersom ook, maar ik vermoed zomaar dat je niet windows en linux bedoelt maar de 3rd party software die ervoor beschikbaar is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.