E6420 overclock met 1333Mhz FSB ddr spanning verhogen?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als ik mijn C2D E6420 op de standaard FSB (1066) laat staan werkt mijn systeem prima. Maar aangezien ik 666Mhz Ram heb wil ik de FSB graag op 1333 zetten om een mooie overclock te krijgen. Mijn geheugen zou het immers aan moeten kunnen.

Processor: Intel C2D e6420
Moederbord: Gigabyte P35-S3
Geheugen: Goedkoop Kingston 666Mhz geheugen

Het blijkt dat als ik het geheugen op 666Mhz wil laten lopen ik de spanning op de module met 0,1V moet verhogen. Dit terwijl het geheugen al goed zou moeten werken op 666Mhz. Tevens kan het moederbord de systeem voltages niet automatisch instellen aangezien Windows dan niet doorstart. Enkel als ik de ddr spanning manueel met 0,1 V verhoog Heeft iemand hier een verklaring voor?

Verwijderd

Waarschijnleuk staan je timings te strak ingesteld.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij staan de timings volgens de SPD. Ik kan namelijk op dit bord niets instellen kwa timings.

Verwijderd

Dus verwacht ik eerst dat het niet een probleem is van geheugen maar van je CPU wel moederbordje kan ook.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:25
Ik had een willekeurige datasheet geopend op de site van Kingston en die geven aan 1.8V (+-0.1V)
Dus als jij er 0.1V bij moet doen is het geheel normaal en volledig binnen de specs.