Toon posts:

Asus Pundit AH1-P1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een Asus Pundit AH1-P1 barebone aangeschaft. Deze heeft een DVI-D en VGA (RGB) aansluiting. Verder heb ik een Iiyama monitor (E485S) en gebruik een DVI-D dual link kabel. Nu krijg ik echter geen beeld als ik de PC op de DVI-D aansluiting heb aangesloten. Terwijl dit op een andere pc wel het geval is. Verder lukt het wel om de pundit via de normale VGA aansluiting op de TFT aan te sluiten en beeld te krijgen.

In de bios kan ik geen optie vinden waarmee ik e.e.a. kan instellen. Verder heb ik ook geprobeerd de nieuwste drivers te installeren. Op het systeem draait Windows XP media center edition (versie 2004)Ik ben al terug geweest naar de winkel waar het probleem werd bevestigd en waar ik een nieuwe barebone heb meegekregen. Deze geeft echter exact hetzelfde probleem.

Wat doe ik fout?

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:32

Willem2

Ω is futile

Plug je DVI in als je PC al is opgestart of voordat je opstart? Ik krijg namelijk op mijn pundit geen beeld als ik opstart met een VGA scherm en dan switch naar DVI zonder reboot (Pundit P1-AH2).

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle combinaties al geprobeerd. koude start, ompluggen nadat de pc gestart is, ik heb hem aangesloten op mijn tv via een Dvi > HDMI, totaal geen resultaat. Ik krijg gewoon totaal geen beeld, terwijl de kabel en monitor op mijn andere pc gewoon werkt. VGA totaal geen problemen. Het kan toch niet zo zijn dat ik twee machines achter elkaar tref met exact hetzelfde probleem?

Een hardware conflict in de systeemkast zelf kan het ook niet zijn, het geheugen heb ik zelf al een keer vervangen....

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Hoe lang is de DVI kabel die je gebruikt en heb je al de laatste BIOS versie geinstalleerd?

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Misschien is dit iets, onderaan het topic wordt uitgelegd hoe je een pull-up weerstand erin kunt proppen (als je een beetje kunt solderen! :) )

http://forums.nvidia.com/...t=0&p=125749&#entry125749

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-01 14:35

EMP

Krulloos!

Klinkt gewoon als kapot ;)

Heb je het aan de winkel waar je hem hebt gekocht gemeld? Wat zeggen ze hier over?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Topicstarter
De Dvi kabel is 2 meter lang en ik heb de nieuwste bios geinstalleerd. Solderen lijkt me geen optie, het is een nieuwe barebone, dus er zit nog gewoon garantie op. Maar het is toch vreemd dat ik twee barebones achter elkaar treft die hetzelfde probleem geven, terwijl ik op Internet niets van deze problemen kan terugvinden.
Pagina: 1