Ik heb sinds een maand problemen met mijn pc waarbij ik mijn moederbord en geheugen vervangen heb die na testen beide kapot waren.
Nu ik deze onderdelen vervangen heb blijft nog steeds mijn computer geheel traag.
Opstarten van windows duurt 15 minuten (soms start hij geheel niet op)
na enige benchmarks en updates enzo ging hij zelfs langzamer draaien.
SuperPI doet hij ruim 3.5 minuten over wat normaal ruim onder de minuut hoort te blijven.
Dan had ik nog hotcpu coffee eroverheen gegooit die ook op een tiende presteerde.
Zou het dan 100% zeker zijn dat de cpu kapot is of niet? Aangezien ik nu al redelijk wat onderdelen heb vervangen wil ik liever niet nogmaals veel geld uitgeven als dat niet nodig is.
Specs:
sapphire PP-A9RS480
AMD X2 4200+ (socket 939)
Sapphire X1800 XT
2 gig pc 3200 DDR1 GeIL geheugen
en als system HD een Western Digital Raptor 40 gig
Momenteel krijg ik de pc niet eens meer aan de praat, misschien kan het ook ergens anders aan liggen dus ik hoop dat jullie wel enig idee hebben. En kent nog iemand een handig programma om te checken of alles 100% goed werkt?
Alvast bedankt
Nu ik deze onderdelen vervangen heb blijft nog steeds mijn computer geheel traag.
Opstarten van windows duurt 15 minuten (soms start hij geheel niet op)
na enige benchmarks en updates enzo ging hij zelfs langzamer draaien.
SuperPI doet hij ruim 3.5 minuten over wat normaal ruim onder de minuut hoort te blijven.
Dan had ik nog hotcpu coffee eroverheen gegooit die ook op een tiende presteerde.
Zou het dan 100% zeker zijn dat de cpu kapot is of niet? Aangezien ik nu al redelijk wat onderdelen heb vervangen wil ik liever niet nogmaals veel geld uitgeven als dat niet nodig is.
Specs:
sapphire PP-A9RS480
AMD X2 4200+ (socket 939)
Sapphire X1800 XT
2 gig pc 3200 DDR1 GeIL geheugen
en als system HD een Western Digital Raptor 40 gig
Momenteel krijg ik de pc niet eens meer aan de praat, misschien kan het ook ergens anders aan liggen dus ik hoop dat jullie wel enig idee hebben. En kent nog iemand een handig programma om te checken of alles 100% goed werkt?
Alvast bedankt