Toon posts:

[Mandrivia 2007] Ati Radeon 1600Pro Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een probleem met mijn videokaart.
Wanneer ik KDE wil starten in Mandrivia met mijn videokaart aan, dan komt die niet verder dan de Boot Scherm van Mandrivia.
Wanneer ik hem echter eruit haalt, laadt die Mandrivia wel.
Ik heb dus op het internet een driver ervoor gedownload, en op cd-rom gebrand (ik heb mijn internet nog niet werkend daarop).
Het was een .run bestand, dus ik gewoon eerst videokaart eruit gehaalt, linux gestart, bestand via cd-rom geladen.
Geen fouten en alles leek goed, ik doe linux weer uit, ik doe mijn videokaart er weer in.
Probeer Mandrivia te starten, maar lukt nog steeds niet.
Iemand hier een idee hoe het wel moet? wat doe ik fout?
Bedankt!

Verwijderd

Ik begrijp het niet. Wat heb je nu gedaan met die driver? Heb je hem geinstalleerd of heb je hem geladen? Ik denk geinstalleerd want ik heb nog nooit van een module gehoord als run bestand. Hoe heb je dat gedaan? Ben je van een andere PC ingelogd en heb je heb je het run bestandje 'uitgevoerd' ?

Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het aan je videokaart ligt (want andere os-en geven geen problemen toch?). Het zal wel een acpi probleem zijn. Bij het booten moet je esc kiezen en mandriva opstarten met: linux noapic noacpi.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit dus allemaal van 1 computer gedaan.
Als eerste:
Mijn videokaart eruit gehaald, want anders kom ik niet verder dan de Boot Screen van Mandriva,
Daarna heb ik via de laptop de driver gebrand voor mijn videokaart, wat dus een .run bestand was.
Via de KDE X System heb ik dus gewoon simpelweg dubbelgeklikt op het bestand...Wat voldoende was en het leek erop dat hij de driver installeerde...
Op WinXP doet hij het perfect, ik heb ook eens Knoppix geprobeerd...Maar daar hetzelfde probleem.
Ik zal eens proberen met de commando die je geeft...
Bedankt!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Het zal aan mij leggen maar ik snap weinig van je verhaal :?

Zonder videokaart doet linux het perfect (zal wel goed beeld zijn) en alles met 1 pc maar ook met een laptop ?

Probeer het nog eens met een goede topicstart

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Dit topic is gesloten.