Toon posts:

VIA 4in1 drivers 4.28 problems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de VIA 4-1 4.28 drivers installed maar
nu start ie heel sloom op en vind geen cdrom
stations meer ????
Mijn computer staat in raid - 0 en heeft 2
cd rom stations op ide 1 zitten ide 2 is disabled .....iemand een oplossing ? of
zuigen die drivers gewoon?

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23
Die drivers zuigen ja ...

Als je Win2k gebruikt ... NIET installeren :(
Ik kreeg steeds BSOD bij het opstarten ... dus dat was opnieuw installen :(

Onder WinME draait hij bij mij prima ... gelukkig ;)

Ik draai nu onder Win2k 4.25 ... die werken wel.

Verwijderd

Probleem is op te lossen door VIA drivers nog een keer te installeren echter bij de installatie ervoor kiezen om de IDE drivers te de-installeren. Daarna moet alles weer als vanouds werken. De overige opties kan je gewoon wel gebruiken

Suc6

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

dus ik ben nie de enigste me die bsod's in win2k, van acpi not compatible of whatever, dan ga ik weer trug naar 4.25

I see dead pixels...

Verwijderd

ik gebruik 428 zonder problemen in w2k. Ik heb alleen niet de ide drivers geinstalleerd omdat ik vorige keer daar troubles(kon niet meer branden bv) mee had.

Verwijderd

Als je die IDE driver *NIET* installeert is je HD performance net zo sloom... Op mijn systeem (zie sig) loopt op een kale windows installatie met een SiSoft Sandra benchmark m'n hd performance rond de 1400 punten. Dat moet rond de 21000 liggen! Met de 4.28beta die ik nu heb krijg ik ~18000 punten. Niet zoveel als zou moeten dus, maar iig acceptabel.

Ik zou het als volgt doen. Installeer eerst APART de IDE drivers en DAN pas de rest van de 4in1 drivers, dus dan ZONDER IDE. Werkte bij mij prima, maar als je een beetje echte HD performance wil MOET je die dingen gewoon installeren (op een KT7A iig zeker, op een KT7 kan het misschien anders liggen omdat daar geen ATA100 op zit)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
VIA :r

Als je die drivers installed dan krijg je 4 opties... een daarvan is ATAPI vendor support.. ik zou daar in eerste instatntie mee experimenteren.

* FreeRider BX@910

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Ik heb hier dan wel niks aan de Via controller hangen (hpt370 en scsi), de drivers installeren prima en geven geen enkel probleem.
Ik installeer wel altijd de 4in1 en dan alle onderdelen nog eens los. Dus dload van bijv. Asus de nieuwe IDE driver (versie 3011 of nieuwer). Zet de 4in1 derop, reboot niet! en jas de Asus release derover.
Nul probs in ME en 2K! De 3-serie schijnt anders en vooral een stuk rapper te werken.

Verwijderd

Als je die IDE driver *NIET* installeert is je HD performance net zo sloom...
boeit niet. ik heb raid :) cdroms zijn zowiezo al sloom.

voor FreeRider: knappe jongen als jij een athlon op een bx aan de praat krijgt

Verwijderd

Die drivers maken bij mij het verschil tussen 1MB/s, of ~25MB/s! Als het niet boeit dan heb jij dus een HD die trager is dan 1MB/s... -> Think again. Het boeit WEL.
En elke cdrom die 8x of meer is haalt ook ECHT wel meer dan 1MB/s; (bv, mijn 72x die 6-10MB/s hoort te halen). Zonder die IDE drivers zet ie alles op PIO mode ofzo, en loopt alles op max. 1mb/s...

Verwijderd

eh een raidcontroller is een losse controller dus heeft _nix_ met die via drivers te maken, deze heeft namelijk zijn eigen drivers(duh!). En mijn kenwood 72x is echt niet slomer :) .

Verwijderd

Hehehehe.. Ahh, op die fiets. Nee, de RAID heeft uiteraard z'n eigen drivers :).

hehe, als jij ook een Kenwood 72x hebt wil ik graag weten hoe jij em geconfigureerd hebt :) Ik heb er allerlei wazige lees-problemen mee als ie aan de normale controller zit, en aan de RAID controller issie sloom :(. Tnx!

Verwijderd

Op zondag 11 februari 2001 02:18 schreef Blade het volgende:
Die drivers maken bij mij het verschil tussen 1MB/s, of ~25MB/s! Als het niet boeit dan heb jij dus een HD die trager is dan 1MB/s... -> Think again. Het boeit WEL.
En elke cdrom die 8x of meer is haalt ook ECHT wel meer dan 1MB/s; (bv, mijn 72x die 6-10MB/s hoort te halen). Zonder die IDE drivers zet ie alles op PIO mode ofzo, en loopt alles op max. 1mb/s...
Hdd trager dan 1MB p/s :? Welke tijd leef jij? 1988!! En PIO Modes zijn echt wel sneller dan 1Mb p/s, PIO Mode 4 = 16MB p/s.

Verwijderd

Geloof me, mijn IBM DTLA-307060 komt niet uit 1988. Geloof me nog steeds dat als je die VIA drivers niet installeerd onder win2k dat 1MB/s de performance is die je ermee haalt... Sad but true...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik installeer meestal eerst de via 4in1 drivers, en dan appart de ide drivers die je ook appart kan downloaden.
je kan dan uit 2 opties kiezen, vxd en miniport. standaart word er geloof ik vxd geinstalled, maar miniport schijnt beter te zijn. probeer ze uit.

Verwijderd

Ehhh.. die via 4 in 1 drivers zijn die alleen voor mobo's met een VIA Chipstet...

(neem eigenlijk aan van wel, namelijk installeren doet ie bij mij niet)

Please Tell me...:)

Verwijderd

Bij mij draaien de VIA 4in1 4.28 drivers prima... (WinME). Onder Windows 2000 werken ze ook perfect.

Verwijderd

Bij mij draaien de 4.28 ook perfect onder Win2k, alleen heb ik busmastering uit moeten zetten op me CDROM omdat anders het hele zaakje blijft hangen :(

Nu draaid me HD wel op acceptabele snelheid, maar me cdrom draaid zonder DMA dus en dat vergt teveel CPU power :(

Iemand al met een oplossing hiervoor?

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

Heb zelf ook veel problemen gehad met win2k en de VIA busmaster IDE drivers. De standaard win2k drivers voor de IDE controller gebruiken geen DMA, en dat verklaart waarom de prestaties dan zo laag liggen. Als ik de VIA drivers hiervoor installeer dan wordt de IDE controller of niet herkent, en de oude driver weer geladen, of hij wordt wel herkent maar de apparaten die erop aangesloten zijn nog niet, of soms zelfs beide. Als oplossing hang ik mijn IDE apparaten nu aan de Promise controller, die werkt verder prima, maar elegant is dit niet.

Specs Casemod

• jaspov
  • Laatst online: 23-08 10:50
Ik heb windows 2000, sp1 en de laatste via 4 in 1 drivers 4.28 ZONDER die ide busmaster drivers.
ide draait dus op ms drivers.

Als ik dma aanzet op mijn plextor 8432 dan crasht hij op 20% van het bakken. met dma uit werkt hij maar merk ik dat mijn systeem flink trager wordt (athlon 1Ghz / 256Mb)

Zelfde met DVD. Als ik dma aanzet crasht hij als ik grote hoeveelheden files kopieer (cd) en met dma uit werkt het wel maar kan ik geen dvds vloeiend afspelen (algemeen bekend dat dma daar voor aan moet)

wat kan ik doen?

hoor van iedereen dat de 4.28 ide drivers zwaar zuigen maar zonder ben ik ook niet happy

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Gebruik hier de 4.28 op w2k en draait perfect helemaal geen problemen met mijn IBM of MAxtor schijf en de crr en cdrom werken ook prima.

A.

• jaspov
standaart word er geloof ik vxd geinstalled, maar miniport schijnt beter te zijn. probeer ze uit.

wat is het verschil, weet iemand dat?

• jaspov
acid: staan je ide drives als scsi in apparaatbeheer?

Verwijderd

en bij een VP6 en scsi en raid???

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Ach, mijn systeem werkt nog steeds niet optimaal...
Net vandaag nieuwe VIA drop gezet....
Schrik niet
3DMark 2000 score: 1630 ofzo !!!! AAAAAAAARG !!
Sandra vindt mijn Ultra/100 schijfje goed voor 5500 puntjes !!!

IK WORD GEK !!
Pagina: 1