Toon posts:

Vervanging bovenkant Macbook door fout reparateur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen ik hoop dat jullie ons advies kunnen geven.

Me zus heeft sinds kort een Macbook en hier is dus moederbord/logicboard van kapot gegaan vrij snel naar aanschaf dit is gerepareerd en apparaat functioneer weer prima!

Alleen nu zitten er allemaal krassen/krasjes op de bovenkant van de macbook (waar het appeltje zit) deze krassen zaten er voor reparatie dus niet!!! :( :( de krassen zijn duidelijk de zien als je macbook beetje in het licht houdt.

WHAT TO DO?

We gaan morgen er mee terug om het te laten zien aan de reparateur, maar wil graag van jullie weten is dit makkelijk te vervangen de bovenkant van de macbook? is dit gewoon los stuk kunstof wat men los kan bestellen en kan monteren of zit dit wat ingewikkelder? hij had het al over dat macbook 3 week lang in reparatie zou zijn.

Je brengt dus splinternieuwe macbook weg ter reparatie ( hij was zelfs nog nooit uit huis geweest) waar geen krassen opzitten, want we zijn zuinig op onze apparatuur en krijg je bekrast apparaat terug :/ hier is me zus niet blij mee!

Alvast bedankt!

Verwijderd

http://www.ifixit.com/Guide/Mac/MacBook/Rear-Bezel/86/17/

Het is een best complex proces, maar als de reperateur het onderdeel van ten voren besteld moet het wel in een middagje te doen zijn.

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:30:
Hey mensen ik hoop dat jullie ons advies kunnen geven.

Me zus heeft sinds kort een Macbook en hier is dus moederbord/logicboard van kapot gegaan vrij snel naar aanschaf dit is gerepareerd en apparaat functioneer weer prima!

Alleen nu zitten er allemaal krassen/krasjes op de bovenkant van de macbook (waar het appeltje zit) deze krassen zaten er voor reparatie dus niet!!! :( :( de krassen zijn duidelijk de zien als je macbook beetje in het licht houdt.

WHAT TO DO?

We gaan morgen er mee terug om het te laten zien aan de reparateur, maar wil graag van jullie weten is dit makkelijk te vervangen de bovenkant van de macbook? is dit gewoon los stuk kunstof wat men los kan bestellen en kan monteren of zit dit wat ingewikkelder? hij had het al over dat macbook 3 week lang in reparatie zou zijn.

Je brengt dus splinternieuwe macbook weg ter reparatie ( hij was zelfs nog nooit uit huis geweest) waar geen krassen opzitten, want we zijn zuinig op onze apparatuur en krijg je bekrast apparaat terug :/ hier is me zus niet blij mee!

Alvast bedankt!
Mag ik raden welke Apple Store? Ik heb namelijk mijn geheugen in a'doorn (macinside) laten uitbreiden omdat ik niet het juiste gereedschap had. Geen probleem zeiden ze, laptop was 2 dagen oud, en hop zonder doekje ertussen zo op de balie losschroeven. Een pubertje van 16 boorde er even flink met een schroevendraaiertje in en 't een en ander begon flink te schuiven. Oftewel, krasjes. Op zich heb ik er niet zo heel groot probleem mee, alleen in het licht zijn ze zichtbaar. Daarnaast heeft hij inmiddels ook al wat meer krasjes opgelopen door vervoer en veelvuldig gebruik op school. Tja, het is en blijft een gebruiksapparaat.

Maargoed, dat was mijn verhaal, wat jij er aan kan doen, vrijwel heel weinig ben ik bang. Heb je foto's van de topcase dat hij krasloos was? Misschien dat je dan geluk hebt. En als ze goed met je gezint zijn vervangen ze de case ook zonder een foto of bewijs. Maar denk dat het moeilijk wordt, omdat het toch een prijzige reparatie is. Maarja, wie niet waagt, wie niet wint. Daarnaast zijn er smeermiddelen die ook gebruikt worden bij iPod's (Nano 1G en de 5G Video) die ook krasgevoelig waren. Misschien moet je even in die topic's kijken voor tips. Hiermee moeten de meeste krassen wel weg te krijgen zijn. Gok ik. Maar wie ben ik! Succes in ieder geval! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij had geen krassen toen we hem heenbrachten, ding is nog nooit uit huis geweest en staat altijd netjes op bureau. maar het is idd wel zo dat je het wel ziet in bepaald licht en met wat minder fel licht zie je het niet.

En anders dat smeermiddel proberen als het op niks uitloopt maar moeten we wel zeker weten dat het niet meer schade aanricht.

Maar het is nogal ingewikkelde reparatie zoals ik het zo zie! dus moeten maar eens kijken of dat het waard is of gewoon mischien gaan voor iets gratis of tegemoetkoming met iets.

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik denk dat het lastig wordt om een nieuwe covercase te claimen als de schade niet overduidelijk te zien is. Hoe vervelend het ook is natuurlijk. Als er nou ineens diepe groeven o.i.d. in zaten dan is de reparateur makkelijker te overtuigen van de schade. Nu zou hij het nog kunnen gooien op 'gebruikerssporen' in plaats van schade. Maargoed, ik zou er wel moeite mee hebben om te accepteren, dus ik zou wel terug gaan, zeker aangezien het een vrijwel nieuw apparaat is. Je bent helaas wel afhankelijk van de gewilligheid van die zaak ben ik bang.

Offtopic: een gelijksoortige situatie had m'n vader met het laten wisselen van winter- voor zomerbanden van de auto; de set alu zomer velgen + banden kwam ineens zwaar beschadigd terug uit de opslag. Uiteindelijk teruggegaan en garagebedrijf heeft op eigen kosten de velgen gepolijst. Ging helaas niet zonder een flinke discussie.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Ach, ik heb nu ook een deuk aan een kant van de onderkant van de behuizing was er ook niet voor een reparatie. Willen ze ook niet oplossen :( Nu ben ik dus mooi de lul als mijn DVI poort stuk gaat :(

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:25

LauPro

Prof Mierenneuke®

Een kennis van me is aannemer en die maakt van alles wat hij op levert tegenwoordig foto's. Hij heeft het meegemaakt dat een opdrachtgever 300m2 plafond er weer uit gesloopt had omdat hij niet wilde (of kon) betalen. Als er dan vervolgens geen bewijs is dat dat er ooit in gezeten heeft...

Het komt in alle sectoren voor. Je bent geheel afhankelijk van de winkel in kwestie...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 13:00
LauPro schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 03:33:
Een kennis van me is aannemer en die maakt van alles wat hij op levert tegenwoordig foto's. Hij heeft het meegemaakt dat een opdrachtgever 300m2 plafond er weer uit gesloopt had omdat hij niet wilde (of kon) betalen. Als er dan vervolgens geen bewijs is dat dat er ooit in gezeten heeft...

Het komt in alle sectoren voor. Je bent geheel afhankelijk van de winkel in kwestie...
Indedaad dit is de enige manier. Maar helaas niet voor krasjes op je macbook. onder andere belichting kunnen ze er misschien wel zijn :p. Dit is dus echt niet aan te tonen.

inno

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen we zijn er uit gekomen nieuwe mighty mouse met flinke korting als compensatie! me zusje had nog muis nodig en dit is ook zo mooi geregeld en is goed opgelost zo.

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-02 21:20
Daarom is het handig om fotos te maken voor de reparatie, datum erbij en de medewerker eerst laten controleren op schade en handtekening eronder. Dan heb je tenminste iets op zwart wit staan...
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:58:
Hey mensen we zijn er uit gekomen nieuwe mighty mouse met flinke korting als compensatie! me zusje had nog muis nodig en dit is ook zo mooi geregeld en is goed opgelost zo.
Ik zou daar niet blij mee zijn maar das persoonlijk en natuurlijk is het beter dan niks :)

[ Voor 50% gewijzigd door Armo op 09-08-2007 16:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ze is er ook niet super blij mee, maar om macbook weer helemaal naar apple op te sturen en laptop kwijt te zijn. en zijn toch vrij oppervlakkige krassen en ze zeggen dat ze reparatie op schuimrubber hebbben gedaan dus tja er valt weinig aan te doen. En apple gaat niet bovenkant vervangen met paar krasjes helaas en is ook nogal grote ingreep.

dus mighty mouse met flinke korting is wel tja okey en gewoon niet te veel naar kijken die krasjes.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Eis gewoon een nieuwe case, echt belachelijk dat je je laat afkopen met een muisje.

Verwijderd

Macbook van een maandje oud..Bij mij zit ter hoogte van de line-in de bovenste plasticlaag van de macbook een kleine beetje los, alsof er een schroefje niet genoeg aangedraaid is, er zit een piepklein kiertje tussen de twee delen..fixen ze dat ter plekke en snel voor je? betaald of onbetaald...

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Ik denk niet dat je er een nieuwe laptop voor krijgt, maar misschien willen ze wel even voor je kijken als je lief bent.

Verwijderd

honkbal knuppel in de kofferbak oei oei duivels !
Pagina: 1