WD My Book Essential aan/uit knop werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 730 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 00:26
Ik heb zojuist een WD My Book Essential Edition 320GB gehaald.

Alles lijkt ok te werken behalve de aan/uit knop in de groene cirkel. Er gebeurt niks wanneer ik hem aan of uit wil zetten.

Wanneer ik de schijf via "safe remove" loskopel gaat hij uit, maar dan moet ik de stroomkabel of USB kabel eruit halen en weer aansluiten voordat de schijf aankomt. dat is toch niet normaal? Hij is trouwens aangesloten opeen USB 1 poort. Heeft iemand hetzelfde probleem ondervonden?

To be, or not to be...

• hamburger
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

hamburger

BOOOM!!!

Is volgens mij een 'feature'. Mijn nieuwe My Book Essential Edition 750GB heeft ook geen aan/uit schakelaar meer.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het klopt idd dat al die dingen geen aan en uit knop hebben. Beetje jammer maar heb er nog niet veel problemen mee gezien dus echt erg is het niet.

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-02 08:58
spindown staat op 10 minuten dus zo erg is het niet. behalve als je last hebt van het lampje ;)

-

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 00:26
hamburger schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:41:
Is volgens mij een 'feature'. Mijn nieuwe My Book Essential Edition 750GB heeft ook geen aan/uit schakelaar meer.
Dat is merkwaardig. In zowat alle gebruikers reviews lees je wel terug dat ze hem met die knop aan/uit kunnen zetten. Heeft WD dat dus weg gelaten voor de laatste modellen?

In de handleiding staat ook een stuk waar de aan/uit knop genoemd wordt. Die zou je moeten gebruiken wanneer je schijf niet automatisch met de pc uitgaat. Eerst safe remove en dan op de knop drukken. Staat alleen niet bij waar die knop nu zit. Raar...

[edit] Die aan/uit knop zit er inderdaad niet meer op bij de laatste modellen, jammer! Ook hebben ze die rubberen voetjes weggelaten om kosten te besparen.

Heeft iemand enig idee waar je die rubberen voetjes los kan halen?

[ Voor 14% gewijzigd door Ansenyi op 09-08-2007 19:53 . Reden: Recente informatie ]

To be, or not to be...