Afstandsbedieningsoftware voor Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-07 19:44
Ik heb hier zo'n afstandsbediening liggen van Pinnacle met bijbehorend RS232-irontvanger.
Vroeger gebruikte ik altijd IRAssistant om de signalen op te pikken van de remote en om te zetten in toetsen zodat ik met de afstandsbediening MediaCenter kon gebruiken oid. Maar nu werkt dit niet zo lekker op Vsita, en vroeg ik me af of er (gratis) alternatieven zijn voor Vista welke ook dit RS232-oog ondersteunt (weet niet of dit nou iets Pinnacle-speciaals is of gewoon universeel, ik kon met IRassistant ook gewoon de remote van mijn tv, GPS, etc etc wat maar IRsignalen uitzend via dit IR-oog gebruiken)?

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik heb zelf de laatste versie gedownload, die werkt bij mij wel onder vista. De oude versie werkte 'bijna'(bleef vaak hangen en zo). Maar de laatste versie werkt bij mij vlekkeloos.

Girder kun je ook proberen, maar ik vind de interface van irassistant toch fijner en overzichtelijker.

• maarud
offtopic:
lol die code van sa-mp mag wel weert uit je sig hoor :P

maar die 4.0007 werkt hier niet onder vista.... zal girder eens bekijken !

• pianoman
heb je al geprobeerd om de compatability mode te gebruiken? volgens mij heb ik dat wel gedaan. (oh ja, en uitvoeren als adminstrator heb ik ook aan staan). En gebruik je ook wel de goede versie? want ze hebben er geloof ik drie op de website staan.

off topic:
ok!

[ Voor 6% gewijzigd door pianoman op 14-08-2007 12:31 ]

• maarud
compatibilty nog niet gebruikt, uitvoeren als admin wel. Ik heb nu in ieder geval niet meer steeds een foutmelding kan niet schrijven naar IRASS.cmd, maar ik kan het programma niet afsluiten of de Settings bekijken (afsluiten moet met CtrlAltDel)

edit: comp. mode werkt niet, ik krijg een foutmelding bij het starten (gebrabbel in het frans met stvx10.dll, wat is het toch ook een slecht vertaald programma, bah) en ik kan nog steeds niet afsluiten

[ Voor 29% gewijzigd door maarud op 14-08-2007 13:13 ]

• pianoman
stvx10.dll is het stuurprogramm voor de x10 remote (geen ir, maar rf). Heb je toevallig de x10 versie gedownload ipv de gewone?

volgens mij heb jij deze versie nodig.

• maarud
die heb ik eerst geprobeerd maar die werkte niet, heb nu girder en die doet het wel :) heeft ook een veel betere interface trouwens :)
Pagina: 1