Enkele dagen geleden viel de internetverbinding op een P4-PC bij mij thuis plotseling weg. Het gaat om een bedrade ADSL-verbinding. De LAN-verbinding geeft aan 'Verbonden', maar de internetverbinding is verdwenen. Alle andere computers in het netwerk hebben gewoon nog verbinding.
De computer draait op XP Pro SP2. Wat ik heb geprobeerd:
- nieuw netwerkkaartje geplaatst
- andere poort op de router gebruikt
- andere netwerkkabel
- IP-instellingen automatisch laten toewijzen (zoals het altijd was)
- vast IP opgegeven
- 'Verbinding herstellen'; ik krijg dan de volgende melding:
'De TCP/IP-instellingen van de verbinding kunnen niet worden opgevraagd. De bewerking wordt stopgezet'.
Deze melding heb ik nooit eerder gezien. Op Google komt hij maar 1 keer voor.
- IPConfig geprobeerd. Deze geeft de volgende melding:
'Er heeft zich een interne fout voorgedaan: de aanvraag wordt niet ondersteund. Neem voor ondersteuning contact op met Microsoft Product Support Services. Aanvullende informatie: kan host-naam niet opvragen'.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
De computer draait op XP Pro SP2. Wat ik heb geprobeerd:
- nieuw netwerkkaartje geplaatst
- andere poort op de router gebruikt
- andere netwerkkabel
- IP-instellingen automatisch laten toewijzen (zoals het altijd was)
- vast IP opgegeven
- 'Verbinding herstellen'; ik krijg dan de volgende melding:
'De TCP/IP-instellingen van de verbinding kunnen niet worden opgevraagd. De bewerking wordt stopgezet'.
Deze melding heb ik nooit eerder gezien. Op Google komt hij maar 1 keer voor.
- IPConfig geprobeerd. Deze geeft de volgende melding:
'Er heeft zich een interne fout voorgedaan: de aanvraag wordt niet ondersteund. Neem voor ondersteuning contact op met Microsoft Product Support Services. Aanvullende informatie: kan host-naam niet opvragen'.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]