NAV 2004 vertikt het een bepaalde site te bezoeken

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik zit met een heel wazig probleem.

De laptop van m'n vrouw (Maxdata 6100; zakelijke machine) heeft een heel vreemde eigenschap.
Al een jaar of 2 draait het ding goed. Alleen zo af en toe moet er een image terug geplaatst worden als de harde schijf wat vervuild raakt. Uit praktisch oogpunt heb ik een paar opeenvolgende backups variërend van kale windows installatie tot complete installatie.

Afgelopen week heb ik weer een image terug gezet; een werkende image. Uit praktisch oogpunt zit in die image nog geen antivirus geïnstalleerd dus dat moet nog gebeuren na terugplaatsen van die image.
Ik heb exact dezelfde virusscanner (Norton Antivirus 2004) weer op de PC gezet, net als vlak voor terugplaatsen van de image. Alleen kan sinds terugplaatsen van de laatste image de laptop de volgende website niet meer bereiken (nee, geen spam: http://www.destentor.nl ); gewoon de online krant dus.

Zodra de laptop van m'n vrouw naar die site gestuurd wordt, raakt de internetverbinding weg. Internet Explorer en andere programma's kunnen internet dan niet meer bereiken. De netwerkverbinding is nog gewoon in stand, IP-adres welke door de router is uitgedeeld is ook wat het moet zijn.
Uitschakelen van NAV helpt ook geen zier, ook niet als ik hem uitgeschakeld laat (zowel antivirus als de internet security)

Pas als de PC opnieuw opgestart is, doet de netwerkverbinding het weer.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Waarom ging het voorheen wel goed en naderhand niet? Wat zou er zo speciaal kunnen zijn aan de genoemde website dat die de internetverbinding van de laptop doet verbreken?

[ Voor 4% gewijzigd door WFvN op 08-08-2007 18:48 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat gebeurd er als je norton antivirus 2004 |:( tijdelijk uitschakeld? (om zeker te weten dat die antivirus het probleem is)

Verwijderd

Ik heb zelf ook wel eens dergelijke problemen met sommige sites gehad. Een firmware upgrade van mijn router was destijds de oplossing

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
ik222 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:35:
Wat gebeurd er als je norton antivirus 2004 |:( tijdelijk uitschakeld? (om zeker te weten dat die antivirus het probleem is)
Excuus, vergeten te melden.
Uitschakelen helpt ook geen zier, ook niet als ik hem uitgeschakeld laat (zowel antivirus als de internet security)
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:42:
Ik heb zelf ook wel eens dergelijke problemen met sommige sites gehad. Een firmware upgrade van mijn router was destijds de oplossing
Hm.... maar:
Waarom HAD de laptop van m'n vrouw dan geen problemen met dezelfde software en hardware?
Verder heb ik bijna dezelfde laptop maar in ieder geval wel dezelfde software, mijn laptop heeft nergens last van.

[ Voor 38% gewijzigd door WFvN op 08-08-2007 18:47 ]

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

WFvN schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:46:
[...]

Uitschakelen helpt ook geen zier, ook niet als ik hem uitgeschakeld laat (zowel antivirus als de internet security)

[...]

Hm.... maar:
Waarom HAD de laptop van m'n vrouw dan geen problemen met dezelfde software en hardware?
Verder heb ik bijna dezelfde laptop maar in ieder geval wel dezelfde software, mijn laptop heeft nergens last van.
Mik dat hele norton internet security er maar af, wat een bagger pakket is dat zeg (blokkeert vaker de dingen die je juist wilt die werken dan de zaken waar je tegen wilt beveiligen, ergo mijn zusjes voorgeïnstalleerde acer-laptop) als je al een router hebt ben je redelijkerwijs beveiligd tegen invallen van buitenaf.

[ Voor 9% gewijzigd door Alternativ op 08-08-2007 18:51 ]

alternativ

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

WFvN schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:46:
[...]

Je schakelt hem uit vóórdat je probeert de site te bereiken, en niet achteraf - als alles al plat ligt? :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Alternativ schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:49:
[...]

Mik dat hele norton internet security er maar af, wat een bagger pakket is dat zeg (blokkeert vaker de dingen die je juist wilt die werken dan de zaken waar je tegen wilt beveiligen, ergo mijn zusjes voorgeïnstalleerde acer-laptop) als je al een router hebt ben je redelijkerwijs beveiligd tegen invallen van buitenaf.
Tja, dat het niet helemaal lekker is, is me wel duidelijk maarja, zonder virusscanner het internet op gaan vind ik ook weer niet zo'n geweldig idee.
r0b schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:53:
[...]

Je schakelt hem uit vóórdat je probeert de site te bereiken, en niet achteraf - als alles al plat ligt? :)
Tja, uitschakelen vóór de crash is niet zo zinnig omdat ik wel een virusscanner wil hebben draaien. Naderhand uitschakelen was een poging om de internetverbinding weer tot stand te brengen.

Momenteel ben ik voor de zoveelste keer bezig een image terug te zetten en te zien waar nou het probleem zit. Ik begin het vermoeden te krijgen dat NAV2004 hommeles heeft met de nieuwste MSN Messenger. Maar goed, dat zie ik straks wel, even verschillende volgordes van programma's installeren proberen en telkens na installatie van een programma weer proberen of de site wel/niet bereikt kan worden.

Het is OF NAV2004 die een probleem veroorzaakt of een combinatie van 2 programma's. Afgelopen week had ik eerst NAV geinstalleerd en toen nog wat andere updates waaronder MSN Messenger, Flash en Adobe Reader. Na die reeks had ik dus het probleem.
Vanmorgen heb ik éérst alles geinstalleerd behalve NAV; toen werkte het nog goed, na NAV ineens niet meer. Nu eerst NAV installeren en daarna de updates.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

WFvN schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:25:
[...]

Tja, dat het niet helemaal lekker is, is me wel duidelijk maarja, zonder virusscanner het internet op gaan vind ik ook weer niet zo'n geweldig idee.

[...]

Tja, uitschakelen vóór de crash is niet zo zinnig omdat ik wel een virusscanner wil hebben draaien. Naderhand uitschakelen was een poging om de internetverbinding weer tot stand te brengen.
Dit in het kader van bepaalde opties wegstrepen tegen elkaar / een logische oorzaak zoeken;
m.a.w: trial and error. :)

Dat je netwerk/internet namelijk "niet werkt" (wat nogal ruim is) is namelijk niet het probleem; het probleem is dat er een site geblokt wordt. En om dat op te lossen, wil je sommige zaken uitsluiten.

- Wired / wireless internet? Wissel eens, en test
- Alle gekke virusscanners disabled alvorens je probeert de site te bezoeken? Test eens
- Werkt dit? Zo ja, enable ze één voor één weer, en test iedere keer
- etc ..

offtopic:
Je kan gerust zonder virusscanner even naar google.com browsen hoor.. :)

[ Voor 29% gewijzigd door r0b op 08-08-2007 19:38 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er zijn meerdere gratis en goede antivirus en firewall programma's. Ik heb NAV2004 ook even uitgeprobeerd, en ik kan me herinneren dat het programma met een soort van proxy werkte voor beveiliging, en mogelijk zit dat in de weg.

Anyway, als je erachter wilt komen waaraan het ligt, dan zal NAV2004 eraf moeten. En om eerlijk te zijn is dat good riddance ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja nog beter een actuele versie van een gratis virusscanner (avg antivirus) bijvoorbeeld dan norton en dan zeker een oude versie van 2004.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Trial en error gaat het niet worden; de trial wil ik wel maar hij blijft bij error. NAV2004 blijft bij de update steeds haken op één punt en die website wil dan nog steeds niet laden.

Bedraad/onbedraad ook getetst, beiden ellende.

Maar NAV heb ik inderdaad maar in een hoek gepleurd, ik ga maar eens op zoek naar een andere die wél werkt; ik ben het echt helemaal zat; ik heb de hele dag zitten images terugzetten, installeren, proberen etc.
Pagina: 1