[QuickTime - WinXP] Full Screen controls verdwijnen niet

Pagina: 1
Acties:

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Hoi,
Ik kwam er gisteren tijdens het kijken naar een QuickTime filmpje achter dat de Full Screen controls niet verdwijnen. Bij een breedbeeldfilmpje is het an sich nog niet zo erg; de controls passen dan nog mooi ONDER het filmpje, maar bij een 4:3-filmpje is het des te irritanter.
Ik heb in de Player Preferences nagekeken of er wellicht een instelling fout stond, maar volgens de instellingen zouden de controls zich na 2 seconden netjes uit de voeten moeten maken... Dat gebeurt echter niet.

Eerder had ik hier nooit problemen mee; ik heb het idee dat dit sinds 7.2.x. speelt. In 2002 is de Full Screen optie gratis geworden, maar ik draai PRO omdat het voorheen alleen dán mogelijk was.
Ik heb al geprobeerd QuickTime te verwijderen en te herinstalleren, maar dat bood geen soelaas. Ik ben er inmiddels achter dat het ook niet echt aan mijn pc ligt, want ook op een andere computer in huis speelt het probleem sinds 7.2.x.
Mijn vraag is dus eigenlijk of er hier meer mensen zijn die er last van hebben. En wellicht weet iemand een workaround?

In iTunes heb ik nergens last van; video's die ik daar afspeel hebben geen last van controls die in de weg staan. Ik kan me niet indenken wat het probleem veroorzaakt, zeker omdat het dus niet alleen bij mij lijkt te spelen. Wellicht weet iemand anders een oorzaak danwel een oplossing?

Ennuh... voor de Mac'ers onder ons: ik heb inmiddels kunnen nagaan of het probleem zich oo de Mac ook voor zou doen; dat is niet het geval. Op de Mac is er dus niks aan de hand. Dus geldt ook hier: lang leve de Mac, en ik kan haast niet wachten tot ik er zelf een heb... :D

offtopic:
mensen die de eerste versie van dit bericht zagen hebben wellicht gezien dat niet het hele bericht er op stond: dit komt door een redelijk irritant bug-achtig iets in de Windowsversie van Safari... moest de hele post opnieuw tikken om het op te lossen, kennelijk is er iets met een text buffer size mis of zo iets... :(

[ Voor 57% gewijzigd door csteelooper op 10-08-2007 08:51 ]