[Vista] Muzieks schokt af en toe

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:16
Ik heb nu Vista Ultimate 32bit op mijn pctje staan, en het werkt perfect en soepel.
Echter, als ik muziek draai in WMP, schokt het liedje af en toe, wat gewoon totaal niet klinkt. Mediamonkey werkte goed, maar na een tijdje ook al schokken. Foobar2000 nu na 2 dagen ook al.
Misschien is de pc aan het indexeren ofzo? Want ik doe verder niets invista, ja, een beetje internetten maar dat moet toch kunnen?

Heb een score van 4,2. Laagste score komt door de processor 4,2 en geheugen 4,5, de rest is allemaal 5,3 of hoger. Graka zelfs 5,9.

Specs:
Athlon 64 3500+ CPU
2x 512mb dual channel
2x 160GB WD 1600JD HDD
X1600XT 256MB gDDR3 graka
mobo A8NE-FM van Asus.

Misschien ligt het aan het indexeren van bestanden of andere zut wat Vista aan het doen is, kan dit uitgeschakeld worden? of ligt het ergens anders aan?

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 15:18
Lijkt mij dat het dan meer aan je geluidskaart ligt.
Heb je al laatste drivers etc geprobeerd?

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08-2025
Hm, er zijn natuurlijk veel oorzaken mogelijk, maar ik gok er in eerste instantie op dat het ligt aan de drivers van je geluidskaart. Ik had namelijk soortgelijke problemen toen ik nog beta-drivers gebruikte voor mijn Creative Audigy 2. Welke kaart heb je en welke versie drivers gebruik je?

Edit: Wat Sillymidget zei dus. :)

[ Voor 6% gewijzigd door TommyCP op 08-08-2007 17:50 ]

>>>insert witty remark here<<<

• maarud
ik gebruik de AC'97 onboard. De drivers zijn van windows update geplukt, heb niet die van realtek zelf gedownload. Heb nog wel een Creative Soundblaster Live! liggen, zou dat wat uitmaken? Voglens mij zijn daar echter geen drivers meer voor, of ik moet de drivers van XP gebruiken dan....

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 15:18
ik zie btw dat we ongeveer zelfde moederbord hebben (dus neem aan met gelijke geluidskaart erop)
Volgens mij lopen de drivers van windows update echt vet achter.
Je zou even naar website van Realtek moeten gaan en daar de laatste drivers downloaden.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hier ook af en toe schokken, mijn harde schijf is op dat moment dan ook even flink aan het overuren draaien. Wat Vista dan aan het doen is.. Indexering staat uit en Broncontrole geeft alleen continue een svchost.exe aan met MB's per seconde oplopend samen met een config/RegBack/SOFTWARE systemproces.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• maarud
ik zie dat de drivers van mei 2005 zijn :? Waarom zou windows update zulke oude troep installeren?
Ben nu de nieuwste drivers van realtek zelf aan het installeren, kijken wat dit doet.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 19:03
Misschien dat DIE drivers wel signed zijn, en die nieuwe van realtek niet?

No production networks were harmed during this posting

• maarud
paella schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:16:
Misschien dat DIE drivers wel signed zijn, en die nieuwe van realtek niet?
wat boeit mij nou of ze signed zijn of niet, ze werken iig perfect, en het lijkt net of het mooier klinkt!
Nog geen schokje gehoord in ieder gevel :D :D

te vroeg gejuicht, al 2x liep het liedje 1seconde iets langzamer, een schokje dus :( :(

[ Voor 13% gewijzigd door maarud op 08-08-2007 19:20 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 19:03
Jou boeit het niet, maar Microsoft wel als ze ze standaard in Windows meeleveren. Daar doelde ik op.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1