Ik heb een zes jaar oude pc, met hetvolgende:
midikast >6 jaar oud
voeding 400 w <1 jaar oud atx
Harde schijf 40gb/langzaam >6jr oud
hardeschijf 120/7200 >3 jaar oud
mobo >6jr oud--->verouderd
processor amd 1gb uit het stenen tijdperk >6jr
geheugen 2 maal 256 dimm >6 en >3 jaar oud
DVDwriter Lite-on dvd-rw sohw 16935 <2 jaar oud
Cd writer HP cd writer + 9100b >6 jaar oud
floppy (2 jaar nietmeer gebruikt)
pci modem
pci netwerk kaart
pci usb2 4x
pci creative sb live
video matrox milennium die na upgrade naar xp niet meer echt dual wilde.
Wat ik wil is een redelijk snelle pc, waar ik video en foto bewerking op kan doen, geen games, af en toe een filmpje en vooral heel veel tegelijk open kan hebben. (excel, fotobewerking div, internet, word, en webbouwen.) en die ik de komende 2 jaar lekker kan laten doorlopen zonder upgrade. En waar ik daarna aan kan sleutelen. huidige opbouw heeft het 6 jaar met plezier gedaan, begint nu alleen heeeeel langzaam te worden.
Ik dacht zelf het moederbord te vervangen, de processor, geheugen en hardeschijf.
intel core 2 duo E6600
of AMD athlon 64 2x 4800 met boxed cooler, kan eventueel altijd later nog een andere (stillere) op
geheugen 2 x 1024 pc5300
nieuwe harddisk 350-500 gb /7200 rpm of meer.
video kaart dacht ik aan nvidia 8500/8600 of ati 2600xt, passief gekoeld, doen niet aan gamen en 2d bewerking dacht ik dat het niet meer voor nodig was.
Mobo dat weet ik niet zeker, eentje die liefst uitgebreid kan worden tot 8gb, met gedachten aan de toekomst. leifst onboard audio, mogelijkheden voor firewire, >6 usb, liefst 3 pci
Vragen zou ik de matrox millenium 450 over kunnen nemen naar nieuw systeem
draadloos netwerk, via pci of usb?
Probleem is dat ik in Noorwegen woon, hier wel een PC-zaak zit, maar die man zijn systemen 200euro duurder verkoopt dan de gemiddelde winkel in de stad en hij mij liever geen componenten verkoopt, of advies geeft.
Advies dat ik in de PCzaak kreeg was een HP pavillion TVa6031 te kopen met hetvolgende:
Prosessor, operativsystem og minne
AMD Athlon™ 64 X2-prosessor 4800+
Windows Vista® Home Premium
NVIDIA® nForce™ 430-brikkesett
2 GB DDR2-SDRAM 4 DIMM-sokler
320 GB SATA 3G-harddisk (7200 rpm)
DVD-brander SATA DVD RAM og tweelags ±R/±RW
Geheugenkaartleze 15-in-1
Ethernet 10/100BT
draadloos LAN 802.11
IEEE 1394 Firewire®
videokaart ATI RADEON X1650 SE, med Avivo
TV-tunerkaart (analog og DVB-T)
onboard High Definition Audio 7.1
6 USB 2.0-porter 2 FireWire®-IEEE-1394-porter
2 PCI og 1 PCI-Express 1x
dit systeem hier in het dorp voor 1100 euro en op internet voor 870 euro.
Ik kan wel via internet bestellen, maar de keus in Noorwegen blijft minder dan in NLD, in NLD bestellen is geen optie, want dan betaal ik bij de grens 25% btw er bovenop.
Vraag: Renoveren, zo ja wat denken jullie van mijn plannen of nieuw systeem??
Hoe zit het met de garantie bij renovatie? nieuw systeem heeft een jaar op het hele gebeuren en vaak ook maar een jaar op de meeste onderdelen.
midikast >6 jaar oud
voeding 400 w <1 jaar oud atx
Harde schijf 40gb/langzaam >6jr oud
hardeschijf 120/7200 >3 jaar oud
mobo >6jr oud--->verouderd
processor amd 1gb uit het stenen tijdperk >6jr
geheugen 2 maal 256 dimm >6 en >3 jaar oud
DVDwriter Lite-on dvd-rw sohw 16935 <2 jaar oud
Cd writer HP cd writer + 9100b >6 jaar oud
floppy (2 jaar nietmeer gebruikt)
pci modem
pci netwerk kaart
pci usb2 4x
pci creative sb live
video matrox milennium die na upgrade naar xp niet meer echt dual wilde.
Wat ik wil is een redelijk snelle pc, waar ik video en foto bewerking op kan doen, geen games, af en toe een filmpje en vooral heel veel tegelijk open kan hebben. (excel, fotobewerking div, internet, word, en webbouwen.) en die ik de komende 2 jaar lekker kan laten doorlopen zonder upgrade. En waar ik daarna aan kan sleutelen. huidige opbouw heeft het 6 jaar met plezier gedaan, begint nu alleen heeeeel langzaam te worden.
Ik dacht zelf het moederbord te vervangen, de processor, geheugen en hardeschijf.
intel core 2 duo E6600
of AMD athlon 64 2x 4800 met boxed cooler, kan eventueel altijd later nog een andere (stillere) op
geheugen 2 x 1024 pc5300
nieuwe harddisk 350-500 gb /7200 rpm of meer.
video kaart dacht ik aan nvidia 8500/8600 of ati 2600xt, passief gekoeld, doen niet aan gamen en 2d bewerking dacht ik dat het niet meer voor nodig was.
Mobo dat weet ik niet zeker, eentje die liefst uitgebreid kan worden tot 8gb, met gedachten aan de toekomst. leifst onboard audio, mogelijkheden voor firewire, >6 usb, liefst 3 pci
Vragen zou ik de matrox millenium 450 over kunnen nemen naar nieuw systeem
draadloos netwerk, via pci of usb?
Probleem is dat ik in Noorwegen woon, hier wel een PC-zaak zit, maar die man zijn systemen 200euro duurder verkoopt dan de gemiddelde winkel in de stad en hij mij liever geen componenten verkoopt, of advies geeft.
Advies dat ik in de PCzaak kreeg was een HP pavillion TVa6031 te kopen met hetvolgende:
Prosessor, operativsystem og minne
AMD Athlon™ 64 X2-prosessor 4800+
Windows Vista® Home Premium
NVIDIA® nForce™ 430-brikkesett
2 GB DDR2-SDRAM 4 DIMM-sokler
320 GB SATA 3G-harddisk (7200 rpm)
DVD-brander SATA DVD RAM og tweelags ±R/±RW
Geheugenkaartleze 15-in-1
Ethernet 10/100BT
draadloos LAN 802.11
IEEE 1394 Firewire®
videokaart ATI RADEON X1650 SE, med Avivo
TV-tunerkaart (analog og DVB-T)
onboard High Definition Audio 7.1
6 USB 2.0-porter 2 FireWire®-IEEE-1394-porter
2 PCI og 1 PCI-Express 1x
dit systeem hier in het dorp voor 1100 euro en op internet voor 870 euro.
Ik kan wel via internet bestellen, maar de keus in Noorwegen blijft minder dan in NLD, in NLD bestellen is geen optie, want dan betaal ik bij de grens 25% btw er bovenop.
Vraag: Renoveren, zo ja wat denken jullie van mijn plannen of nieuw systeem??
Hoe zit het met de garantie bij renovatie? nieuw systeem heeft een jaar op het hele gebeuren en vaak ook maar een jaar op de meeste onderdelen.