[Vista32B] pakt geen 75hz?

Pagina: 1
Acties:

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:39
Beste allemaal,

Ik zit al tijden met een irritant probleem dat terug komt.

Als ik in Windows Vista mijn Referesrate op 75 zet i.p.v 60 dan krijg ik dit:
http://www.youtube.com/watch?v=DtTh2poH9WU

Het komt weer terug, dit had ik al eerder!
Zodra ik ook een spel opstart, die dus in 75HZ modus opstarten krijg ik dezelfde strepen.

Ik ga er dus vanuit dat vista 75hz niet slikt, of is het mijn monitor?
Monitor drivers heb ik al opnieuw geinstalleerd, wat vorige keer wel hielp maar deze keer niet.

Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen, de refreshrates in vista?

Monitor 930BF, handig om te vermelden inderdaad 8)7

STATUS UPDATE:

Andere resolutie, probleem,
Andere refreshrate, probleem
Spe ( dat waarschijnlijk naar hoger dan 60Hz gaat) probleem.

Monitor uitgesloten van problemen.
Vsynch uitgesloten van problemen

[ Voor 19% gewijzigd door Tomino op 09-08-2007 11:35 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hoe kunnen wij ruiken of het wellicht aan je monitor ligt, als je niet eens het typenummer vermeld? Veel LCD's gaan tot 72 Hz btw.

• Tomino
Exorcist schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:31:
Hoe kunnen wij ruiken of het wellicht aan je monitor ligt, als je niet eens het typenummer vermeld? Veel LCD's gaan tot 72 Hz btw.
Sorry, staat erbij.

Net samsung gebeld en ze konder er ook niks mee. Nu een call gemaakt voor de 21e dan komen ze hem omruilen.. maar als ik het voor die tijd op kan lossen is dat natuurlijk helemaal mooi!

edit:
ben al wat verder...
als ik mijn monitor op 800x600 zet dan krijg ik zelfde verhaal, alles heeft lijnen en kleuren. Ik drukop reset omdat hij dat dus niet slikt. Start ie wel op met 800x600 terwijl dat niet ging? :?

[ Voor 19% gewijzigd door Tomino op 08-08-2007 17:43 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tomino schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:39:
[...]

Sorry, staat erbij.

Net samsung gebeld en ze konder er ook niks mee. Nu een call gemaakt voor de 21e dan komen ze hem omruilen.. maar als ik het voor die tijd op kan lossen is dat natuurlijk helemaal mooi!

edit:
ben al wat verder...
als ik mijn monitor op 800x600 zet dan krijg ik zelfde verhaal, alles heeft lijnen en kleuren. Ik drukop reset omdat hij dat dus niet slikt. Start ie wel op met 800x600 terwijl dat niet ging? :?
Ook als je je refresh gewoon vastzet op 60 Hz??

• Tomino
Exorcist schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:27:
[...]

Ook als je je refresh gewoon vastzet op 60 Hz??
Kan ik mijn refreshrate forceren voor games?
Als dat zo is, probeer ik mn spel op 60 hz te laten draaien, als het dan nog steeds problemen geeft is dit tenminste uitgesloten.

Maar wat ik zo vreemd vind is dat als ik een andere resolutie instel, ik ook strepen krijg :/

edit:
Ik heb net een andere monitor geprobeerd op mijn pc ( 19"dell) en daar had ik dezelfde problemen!

Het ligt dus aan vista ( wat ik zeker denk) of aan mn videokaart, maar dat lijkt me sterk aangezien ik dit had toen ik vista erop zetten.

Vorige keer loste ik dit op door mn monitordrivers te installeren, deze keer pikt hij dat niet.
dus, monutor is uitgesloten van problemen!

[ Voor 30% gewijzigd door Tomino op 08-08-2007 20:31 ]

• Tomino
Update..

Gister mn Vsynch uitgezet in control panel van mn videokaart. Had geen enkel verschil.
Het is zó vreemd, het begon toen ik vista erop zette, en ik losste het op met nieuwe TFT drivers.
Zoals eerder al gezegd, dit pakt hij nu niet.
Andere resolutie, probleem,
Andere refreshrate, probleem
Spe ( dat waarschijnlijk naar hoger dan 60Hz gaat) probleem.

Monitor uitgesloten van problemen.
Vsynch uitgesloten van problemen

• Tomino
Ok , ik ben verder

Alles geindeinstalleerd en standaard windows drivers laten zoeken.
Met die crap windows drivers kon ik wel mn resoluties veranderen, evenals de Herz.
Zodra ik een spel opstartte wel weer problemen, maar nu kon ik tenminste nog alt F4 doen en kwam ik terug op mn desktop.. wat eerst dus niet kon.
A la, ik er oude 158.12 drivers opegezet. Start STALKER op. Die doet het!!!!
Start ik Bf2 op, weer het bekende probleem.

Echter stalker had nog wel problemen met veranderen van reslouties, ik zet hem op1280x1024, probleem. Start stalker weer op, start ie automatisch op in 1280x1024...
het is dus gedeeltelijk opgelost...

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Wat is eigenlijk het probleem? Je hebt een LCD monitor, lekker belangrijk welke refresh rate je gebruikt. Die refresh rate is alleen maar een getalletje waarmee de monitor wil syncen. Of dat 60 of 75 of iets anders is, boeit geen ene moer voor het uiteindelijke beeld.

日本!🎌

• Tomino
_Thanatos_ schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:17:
Wat is eigenlijk het probleem? Je hebt een LCD monitor, lekker belangrijk welke refresh rate je gebruikt. Die refresh rate is alleen maar een getalletje waarmee de monitor wil syncen. Of dat 60 of 75 of iets anders is, boeit geen ene moer voor het uiteindelijke beeld.
Dat was voor mij een symptoom dat er iets mis was.. en als dat het enige was geweest had ik echt geen topic geopend :/

Ik kan gewoon geen spel fatsoenlijk spelen, er klopt iets niet!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

En hoe zit het me de reactie op het youtube filmpje?
Heb je daar al naar gekeken, dus de driver voor je samsung geinstalleerd?

Wat betreft vista, vista is het probleem niet.
Ik kan in vista probleemloos op 75hz draaien, al heb ik de boel gewoon op 60hz staan.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 10-08-2007 11:37 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Tomino schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:33:
[...]

Dat was voor mij een symptoom dat er iets mis was.. en als dat het enige was geweest had ik echt geen topic geopend :/

Ik kan gewoon geen spel fatsoenlijk spelen, er klopt iets niet!
Ligt niet aan je monitor...monitor is puur beeld heeft niks met haperende spellen te maken. 60Hz is 60 beelden per seconden, niks meer niks minder. Je videokaart genereert altijd 60 beelden per seconde maar dat hoeven niet allemaal unieke beelden te zijn. En dan komen we bij FPS. FPS is afhankelijk van je systeem, OS, drivers en het spel.

M.a.w. je moet het ergens anders zoeken. Als je dat niet lukt dan kun je hier een duidelijke omschrijving geven van je probleem en kunnen we je eventueel helpen. En als dat niet lukt ga je met het spul terug waar je het vandaan hebt. En als het daar niet lukt dan verkoop je het en ga je een Xbox 360/PS3 halen waar je nooit zo'n problemen mee zult hebben....

[ Voor 10% gewijzigd door Dukey op 10-08-2007 11:43 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Tomino
Dukey schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:40:
[...]

Ligt niet aan je monitor...monitor is puur beeld heeft niks met haperende spellen te maken. 60Hz is 60 beelden per seconden, niks meer niks minder. Je videokaart genereert altijd 60 beelden per seconde maar dat hoeven niet allemaal unieke beelden te zijn. En dan komen we bij FPS. FPS is afhankelijk van je systeem, OS, drivers en het spel.

M.a.w. je moet het ergens anders zoeken. Als je dat niet lukt dan kun je hier een duidelijke omschrijving geven van je probleem en kunnen we je eventueel helpen. En als dat niet lukt ga je met het spul terug waar je het vandaan hebt. En als het daar niet lukt dan verkoop je het en ga je een Xbox 360/PS3 halen waar je nooit zo'n problemen mee zult hebben....
Okej, je hebt gelijk dat dit topic beetje onoverzichtelijk is geworden.. ik schop ff een modje en dan even een nieuw duidelijk topic waar makkelijker op gerageerd kan worden!
Pagina: 1