Toon posts:

Radeon 7500 met Omega drivers geeft blokkerige video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop is voorzien van een ATI Radeon 7500 mobility kaart die ik voorheen gewoon met de standaard ATI drivers draaide. Omdat ik nu een LCD TV met de resolutie van 1366x768 aan mijn laptop wil hangen heb ik de Omega Catalyst 7.4 drivers geïnstalleerd omdat de standaard ati drivers die resolutie niet kan vertonen.

Werkt allemaal prima, behalve dat alle video's die je groter rekt dan de originele video resolutie (bijv. als je een DVD of uitzendinggemist.nl fullscreen bekijkt) krijg je grote pixel / blokkerige video te zien? normaal wordt dat een beetje ge-blur't of gesoft, hoe moet je het noemen?

Weet iemand wat hier fout gaat?
En anders of er een andere manier is om met de normale ati drivers die resolutie te bekijken?

Verwijderd

Dat is vrij normaal, je rekt het immers op.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt!
Maar normaal zal hij net als je een JPG vergroot in windows image viewer de pixels een beetje in elkaar laten overlopen, en dat doet hij nu dus niet meer, je ziet gewoon grote vierkante pixel blokken

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Uitzending Gemist video's zijn van een lage kwaliteit, dus ja, dat valt erg op op een groot scherm. Ook DVD's hebben een lagere resolutie dan 1366x768, dus dat valt ook te zien, al is dat stukken minder dan bij online uitzendingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik wel maar je kunt met het strechen van de video de pixels blurren/smoothen of gewoon hard als blokken weergeven

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zie hier een voorbeeld van twee vergrote stukjes video:

Afbeeldingslocatie: http://hosting.johandijkstra.com/voorbeeld1.jpg
oude drivers
Afbeeldingslocatie: http://hosting.johandijkstra.com/voorbeeld2.jpg
Omega drivers

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Als ik dit zo zie dan is er toch wel iets anders aan de hand. Het lijkt wel een aliasing probleem. Dit is zeker niet het gewoon uitrekken of groter maken van pixels. Installeer je videocodes eens opnieuw. Download bijvoorbeel het K-Lite pack eens Download nooit codec packs !!!! . Welke formaat video is dit voorbeeld?

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 14-04-2011 01:56 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

Topicstarter
Kain_niaK schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:39:
Als ik dit zo zie dan is er toch wel iets anders aan de hand. Het lijkt wel een aliasing probleem. Dit is zeker niet het gewoon uitrekken of groter maken van pixels. Installeer je videocodes eens opnieuw. Download bijvoorbeel het K-Lite pack eens. Welke formaat video is dit voorbeeld?
Doet hij dus bij elk formaat, DVD's, uitzending gemist..
Zelfs na een her-install van de codecpack doet hij het nog. Het kwam ook direct na het installeren van de Omega drivers, bij herstel naar de oude drivers werkt het weer gewoon.

Alleen dan kan ik de bovenstaande resolutie dus weer niet gebruiken?

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Probeer eens een oudere versie van de Omega drivers. Dit staat trouwens op de site van Omega:

IMPORTANT NOTE:
Starting from Catalyst 6.6 and up, the following cards/chipsets (including Mobility) are no longer supported by the ATI or Omega Drivers:

7000 Series
7200 Series
7500 Series
8500 Series
9000 Series
9200 Series
9250 Series

For these cards please use the Omega Drivers v3.8.252 or older, thank you.
Pagina: 1