[WORD] Sjabloon met keuzeformulier

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07 09:20
Ik wil graag een sjabloon maken voor word met een keuzeformulier. Hiermee bedoel ik dat ik wanneer ik dit sjabloon open een keuzelijst krijg waarin ik kan aanvinken welke velden er allemaal op het uiteindelijk blad moeten komen en welke niet.
Het gaat hier om een sjabloon voor een offerte.
Dus er moet dan bijvoorbeeld een lijst verschijnen waarin bijvoorbeeld de volgende onderdelen staan:

-Naam
-Adres
-Datum
-Product
-Materiaal
-Afmetingen
-Prijs
enz.

Dan zou ik een aantal dingen (of allemaal) aan kunnen vinken, waarna er dus een brief wordt gegenereerd. En de variabelen worden dan geladen uit een excel bestandje!

Ik heb nu al een dergelijk sjabloon waar de variabelen uit een excel bestand worden geïmporteerd, maar bij dit sjabloon moet ik zelf nog de regels die niet van toepassing zijn verwijderen. Dus eigenlijk wil ik dit sjabloon in delen knippen en elk deel toewijzen aan een onderdeel in de keuzelijst.

Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen en of dit überhaupt wel mogelijk is met word! Als dit niet zo is, weet er dan misschien iemand een ander programma waarmee dit wel mogelijk is?

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07 10:28
ik zeg een vba formuliertje maken met daarin idd vinkjes
op basis van het vinkje aan of uit kun je bij een bladwijzer tekst wissen of toevoegen

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07 09:20
Maar als ik dit doe (zou ik me eerst in moeten verdiepen, dus wil een beetje zekerheid O-) ), dan moet ik toch alsnog delen tekst verwijderen? Ik wil dus eigenlijk dat als ik bepaalde vinkjes niet aan het gevinkt, dat deze ook niet verschijnen op de offerte! Is dit hiermee mogelijk?

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07 10:28
ja klopt
als een vinkje uit staat, dan selecteer je de bladwijzer met die tekst en verwijder je die

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Simplistische oplossing die ik toepas is gewoon een basis-sjabloon maken met alle 100% standaard teksten, bookmarks op de plekken waar je tekst ingevuld wilt hebben en dan via vba ( + plus de keuzes uit je vba formulier ) alle bookmarks langslopen en ze of vervangen door een stukje tekst ( uit de keuzes van het formulier ) of gewoon de bookmark verwijderen.