[Ghost 8] GHO bestanden op NTFS editen

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 16:02

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Wij zijn druk bezig met het ghosten van alle PC's hier. Maar om de ghost file wat kleiner (en ook sneller ) te maken wilde ik alle SWAP bestanden verwijderen. Maarja in windows kan dat niet dus dacht ik eraan om dat later te doen.

A fijn... Ghost explorer aan gezet.. kan ik geen NTFS bewerken, alleen Fat16/32. Weet iemand nog een andere metode om een Ghost file te editen?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 13:13

killercow

eth0

Geen idee of er ghost editing tools zijn voor linux, maar met de linux ntfs toolset heb je meestal wel wat meer mogelijkheden.

Dat je normaal geen ntfs kunt bewerken is denk ik regelrecht veroorzaakt door de volledige afwezigheid van documentatie over hier ntfs in elkaar steekt.

openkat.nl al gezien?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Even een open deur: heb je met FAT32 al getest of het wel gaat werken als je de swapfile rucksichtlos verwijderd?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Je Windows-installatie zal zelf een nieuwe pagefile maken (afhankelijk van de opgeslagen instellingen in het register) als er geenéén aanwezig is. Daarentegen schakelde ik de pagefile altijd uit voor ik een Ghost-image ging maken. Dus het kan wel, maar het is jammergenoeg niet je oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 14:36 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Fat32 kan ik editen, ja. Deden we met win98 ook altijd.

Ik had bij de vorige image in windows aangegeven dat de swap file tussen 16 en 1024 mb moet zijn. Maar alle pc's komen steeds met de melding dat het virtuele geheugen op is (en dat terwijl pas 200mb in gebruik ofzo).

Wat ik wel kan doen is opstrarten met i-have-the-pasword cd en dan swap file eraf gooien. Maarja aantal images zijn al gemaakt.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

In elk geval is Ghost amper als een officesuite te beschouwen, dus --> CSA

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kun je niet gewoon voor je gaat ghosten met een ntfs4dos tooltje die pagefile weg kieperen?

Kan zijn dat je even moet attrib-ben omdat dat ding standaard hidden en system attribs heeft en je hem daarom dus niet kunt zien/deleten.

/edit

Misschien heb je hier iets aan:
http://techrepublic.com.c...=165844&messageID=1695995

[ Voor 65% gewijzigd door max op 09-08-2007 22:50 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is How to Clear the Windows Paging File at Shutdown (Het Windows-wisselbestand wissen bij het afsluiten) geen optie ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Werkt helaas niet: Only FAT system files can be skipped. It is not possible to skip files on NTFS or other file systems.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
0xDEADBEEF schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 22:51:
Is How to Clear the Windows Paging File at Shutdown (Het Windows-wisselbestand wissen bij het afsluiten) geen optie ?
De vraag is dan hoelang is lang volgens MS: Opmerking Als u deze functie inschakelt, kan het afsluiten van de computer langer duren.

Kan het uiteraard gebruiken en als het dan te lang duurt gewoon de waarde met een snapshot weer op 0 zetten... Tnx voor de tip.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

0xDEADBEEF schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 22:51:
Nee, want dat houdt in dat de inhoud van de pagefile met gobbledigook wordt overschreven, niet weggegooid.
Die blijft dus even groot.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 11:50
Je moet een nieuwere ghost versie hebben, ghost solution suite 1.0 kon het al geloof ik

en ghost neemt het swap bestand niet mee in de image
Pagina: 1