Roomcorrection: DRC en foobar convolver, ervaringen delen...

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Ik sta op het punt om PC based roomcorrection te gaan toepassen/implementeren. Daarom lijkt mij deze topic wel handig, misschien kunnen we hier ervaringen, tips en trucks uitwisselen.

Wat informatie over het hele roomcorrection gebeuren:
DRC

Er zijn buiten foobar/convolver ook een aantal andere methoden mogelijk, BruteFIR schijnt nogal populair te zijn en draait op Linux. Aanvankelijk wilde ik ook met Linux aan de gang maar helaas is er voor mijn geluidskaart (E-MU 0404 USB) geen linux driver beschikbaar. Daarom ga ik maar eens aan de slag met Foobar.

Benodigdheden:
Geluidskaart
Microfoon
Microfoon pre-amp
DRC-software
Aanvullende software om respons bestanden te maken.

Mijn apparatuur:
Geluidskaart: E-MU 0404 USB
Microfoon: Behringer ECM-8000
Microfoon pre-amp: E-MU 0404 USB

Ik wil gaan beginnen met de "Simple Automated IR Measuring Tool" maar uiteindelijk wil ik dergelijke stappen handmatig gaan uitvoeren.

Wie heeft er reeds ervaring met PC roomcorrection methode? Het zou mooi zijn om deze hier te delen...

Ik kan zelf momenteel nog geen ervaringen uitwisselen want ik ben nog niet begonnen met het daadwerkelijke meten en het maken van de filters. Wel heb ik me al redelijk ingelezen en heb de apparatuur inmiddels in huis. Aankomend weekend hoop ik mijn eerste ervaringen te behalen...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Helemaal niemand ervaring met roomcorrection? Het blijkt een heel goed resultaat te geven, beter dan diverse hard-ware upgrades die veel geld kunnen kosten.

Maar goed, mijn eerste ervaring afgelopen weekend liep dood op het gebruik van de Simple Automated IR Measuring Tool. Het programma kon wel worden gedraaid en het resultaat was ook een pcm-bestand. Echter ging er ergens toch wat fout want het pcm bestand is onherkenbaar voor Audacity.

Het was even wat uitzoekwerk met betrekking tot de juiste channels voor de Asio in- en output. Maar daarna scheen het dus te werken. Maar het resultaat is toch nog niet goed. Misschien dat ik de output-log bestanden online set.

Maar ik ga er komend weekend eerst weer mee verder prutsen. Misschien wat andere methoden proberen. Ik zal mijn bevindingen hier vermelden.

Ik hoop ook wat van jullie ervaringen/bevindingen te vernemen... :+

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...