[TC linux] Ontbreken goede TC installer op HD linux basis

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02-2025

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Hey voordat ik mijn vraag hier post wil ik wel graag met jullie mijn verbazing delen dat ik na 2 dagen zoeken(google,sourceforge,GoT) geen 1 goede Thin Client installer gevonden heb voor op een HD.

Ik heb me de laatste dagen een beetje in verdiept en ik vind het vreemd dat niemand een iso (cd) heeft gemaakt waarmee je easy een TC boot installeert op een cd. Tuurlijk je hebt PXES en thinstation die je met syslinux op een HDD kan knallen, maar dit best wat werk aangezien je hiervoor ook een linux workstation moet inrichten om te kunnen builden.

Waarom zijn er zoveel iso's die je boot, wat vragen beantwoord en dat je vervolgens inlogt op je RDP sessie? maar niet 1 HD installer.........

Ik wil niet dat een klant zijn pc moet aanzetten en vervolgens ook nog allerlei vragen moet beantwoorden, hij moet inloggen zijn credentials invullen en gaan met die banaan. Het beste wat tot nu toe werkt is Thinstation CD erin floppy erin met je profile en het werkt. Maar.......

Als ik dit op een hdd wil krijgen moet ik allerlei capriolen uithalen.

eigenlijk heb ik na deze frustratie uiting alleen nog 2 vragen.

1) Heb ik niet goed gekeken en bestaat er wel zoiets! (waardan)
2) Heeft niemand hier misschien over nagedacht ?

Gebruikte hardware

Standaard pc + hdd + cdrom + floppy

CD en Floppy gaan eruit hij moet dus van HDD booten

[ Voor 4% gewijzigd door Multispeed op 10-08-2007 09:54 ]

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Updated met gebruikte hardware

en tegelijk ook een bump aangezien ik dit wel graag zou willen weten voordat ik de manual ga volgen en hem zelf moet builden

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-01 08:52

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik heb het even aangekeken, maar ik - en met mij nog meer - dnek dat het topic veel meer tot zijn recht komt in Non-Windows Operating Systems..

Move dus :)

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Ok tnx

hopelijk hebben ze hier wel het antwoord :D

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-01 09:45

killercow

eth0

Ik denk dat dit vooral nergens specifiek vermeld wordt als optie omdat het simpelweg niet een losse feature is.
Elke linux install cd kun je hier voor gebruiken.

Install bijvoorbeeld ubuntu lite, en zet in de gnome sessions manager je rdesktop commando, klaar een rdp kiosk.

Of je vervangt heel gnome door rdesktop door rdesktop direct binnen X te starten zonder window manager. Ik begrijp dat je zoekt naar een kant en klare oplossing, maar ik denk niet dat iemand de moeite neemt om voor specifiek deze 2 regeltjes aan aanpassingen een hele distro uit te brengen.

openkat.nl al gezien?

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
nou het voordeel van zoon simpele oplossing is dat het ook the ghosten is ( de systemen zijn niet hetzelfde)

Als ik een linux install doe zal hij de ghost nooit pikken op een nieuw systeem met andere hardware..

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-01 09:45

killercow

eth0

Gouldian schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:48:
nou het voordeel van zoon simpele oplossing is dat het ook the ghosten is ( de systemen zijn niet hetzelfde)

Als ik een linux install doe zal hij de ghost nooit pikken op een nieuw systeem met andere hardware..
Tuurlijk wel,
Elke debian install is zo'n beetje zuiver plug&play, probeer het eens zou ik zeggen.
Als t niet te ghosten is, dan kun je een klein schell scriptje fixen welke een paar files download van je server en dan alles wel goed zet na installatie van een versie install.

openkat.nl al gezien?

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:45

Gotiniens

Fairly odd Tim

Gouldian schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:48:

Een linux install werkt anders dan een windows install, alle hardware word ge-plug & play'ed. Ik heb al een keer een HD in een compleet andere pc gezet en debian bootte gewoon samen met al zijn services. Het enige wat niet helemaal plug en play is is X.org (nieuwste versie wel, maar nog geen enkele distro heeft die zo ver ik weet). Maar voor X kan je een algemene config maken die op praktisch elke pc draait (vga video driver, 1024x768, imps muis op /dev/mice en us international toetsenbord).

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
ok ben nu bezig met de ubuntu lite oplossing alleen tot nu toe wil X niet starten :D begint al goed dus. Is het norrmaal dat ubuntu lite zijn x niet wil starten ?

Mobo met video onboard

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Update:

Ubuntu lite wou niet x starten

Puppy linux gebruikt kwam een heel end leuk systeem maar ghosten ho maar..

Nu toch een linux machine geinstalleerd om thinstation te builden. Dit is hoe dan ook de beste manier alleen vreemd dat er geen installer voor is voor de noonoos.

Toch bedankt voor de hulp

Verwijderd

Multispeed schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 21:00:
Update:

Ubuntu lite wou niet x starten

Puppy linux gebruikt kwam een heel end leuk systeem maar ghosten ho maar..

Nu toch een linux machine geinstalleerd om thinstation te builden. Dit is hoe dan ook de beste manier alleen vreemd dat er geen installer voor is voor de noonoos.

Toch bedankt voor de hulp
Ik probeer al een tijdje om ThinStation te installeren op een HDD en een USB stick. Ik verzuip alleen ieder keer in de SysLinux uitleg die op het internet staat.

Kan iemand een goede uitleg geven hoe je een oude pc omtovert tot een thin client met ThinStation en SysLinux....

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:10:
[...]

Ik probeer al een tijdje om ThinStation te installeren op een HDD en een USB stick. Ik verzuip alleen ieder keer in de SysLinux uitleg die op het internet staat.

Kan iemand een goede uitleg geven hoe je een oude pc omtovert tot een thin client met ThinStation en SysLinux....
Ik gebruik eigenlijk altijd een knoppix DVD om van te booten. Als je knoppix in single user mode, heb je niet de grafische schil, dat boot sneller.

Vervolgens, ik gebruikte altijd via bordjes, met compact flash kaartjes als storage. Deze zijn standaard /dev/hdc:

code:
1
2
3
4
5
ms-sys -m /dev/hdc
mkfs.msdod /dev/hdc1
syslinux /dev/hdc1
mount -t vfat /dev/hdc1 /mnt/hdc1
cp /tmp/thinstation_bootimages_dirctory/syslinux/* /mnt/hdc1/.
Pagina: 1