Artifacts (?) op GF 8500 GT

Pagina: 1
Acties:

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09-2025
Tijdens het afspelen van een film (gedownload) krijg ik blauwe en groene strepen door het beeld heen. Het is niet bij alle films, maar wel altijd bij dezelfde.
Over the Hedge (1080p) doet het perfect, terwijl Number23 (axxo) het nooit goed doet.(sommige axxo's doen het wel goed en andere weer niet).

Hier staan 2 plaatjes:

Plaatje 1

Plaatje 2

Ik had dit zelf nog nooit meegemaakt, dus heb wat dingen opgezocht en volgens mij zijn het dus artifacts.

Het systeem staat aangesloten op een 42pv70 (42 plasma van panasonic), maar ook op een 'normaal' tft scherm zijn er dezelfde problemen.

Configuratie van het systeem:

P4 2,8ghz
2x 512 ddr ram
asrock p4vm890 moederbord
nsk 2400 case
evga gf 8500gt 256mb pci-e

Een andere videokaart kan ik niet proberen, aangezien ik geen andere PCI-e kaarten heb.

Heb nvidia drivers geupdate en heb de purevideo decoder (v1.02.233).

Ook met verschillende players blijft het probleem zich voordoen, coreplayer, powerdvd (7.3), windowsmediaplayer 11, vlc player, nero player.

Ik heb geen idee wat het kan zijn. De videokaart is nu 2 maanden uit, maar het is echt alleen bij sommige films, HD films doen het altijd goed. De films doen het op andere pc's wel gewoon goed.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

die axxo toestanden zijn niet helemaal legaal toch? ik weet niet of dat helemaal de bedoeling is... hiero.

anyway, misschien als je een printscreen maakt, dat het dan wat beter te zien is. Op het 2e plaatje lijkt het iets van een artefact, maar als jij zegt dat die dingen voorkomen, ok.

dan: temperaturen checken, dus schroef de kast los, tafelventilator erop en kijken of je nog artefacts hebt

dan memtest86 draaien, en een nachtje orthos om de stabiliteit van je systeem te checken

evt. codecpack d'r af, en opnieuw erop. of oude drivers proberen. ik meen ergens gehoord te hebben dat die purevideorecorder soms wat problemen met zich mee brengt. trouwens, over welk os hebben we het? winxp of vista?

[ Voor 5% gewijzigd door M2M op 08-08-2007 14:53 . Reden: checken ipv waarborgen ]

-_-

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik dacht eerst ook dat het de hitte was, lucht kon niet uit de kast vanwege een andere kast die eromheen zit, heb nu wat gaten erin gemaakt.
Maar alsnog lijkt het me niet logisch, aangezien zware films wel goed gaan en mindere dus soms niet. Toch zal ik, met meer koeling, het nogmaals proberen.

Purevideo er afhalen ga ik nu ook proberen.

Memtest wilde ik net al doen, maar zag dat je daar een floppy voor nodig hebt... dat wordt even zoeken.

Alvast bedankt voor de suggesties :)

edit: ik draai windows xp (op alle pc's)

edit2: screenshots heb ik geprobeerd, maar als ik die 'plak' in paint en opsla, dan is het beeld zwart en zonder die kleurige strepen.

[ Voor 15% gewijzigd door Wouterheadam5 op 08-08-2007 15:37 ]

Verwijderd

ik heb dat ook met mijn x1950 pro in windows media player,

probeer een vlc daar heb ik er tenminste geen last van.

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
heb je de nieuwste divx/xvid codecs?

End of Transmission