[vmware-server] XP Guest OS crashed hoe herstellen

Pagina: 1
Acties:

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
ik heb op een W2K Server de VM-Ware Server 10.2 draaien.
In deze setup had ik 1 Guest OS, nl een Windows XP client die dienst doet als serverke voor ons oude boekhouding dien nog 12 jaar moet blijven draaien.
Nu zit ik met een probleemke, de server is niet mooi afgezet met als gevolg dat de XP omgeving niets meer doet...? Als ik hem start blijft gewoon hangen.

Ik heb me al rot aan het zoeken geweest op google de knowledge base van vmware zelf en Got maar niets ..., misschien is het omdat ik op de verkeerde tags zoek maar ...
Buiten dat had ik al eens geprobeerd om de lock files weg te halen, ... maar zonder successssss.

Iemand? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Because Great minds Think alike

• Kalush
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:22
Als je de kabels en touwen weghaalt, hangt ie dan niet meer?

Als je meer informatie geeft zoals wat je wel ziet en wat niet, kan je bijvoorbeeld in de bios van de virtuele XP gast ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou kunnen beginnen met updaten van VMware Server naar 1.0.3, die is al sinds april uit: http://www.vmware.com/download/server/
Verder Windows 2000 ook uptodate? En wat staat er in de logfiles?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
VMWare heeft een mooie utility genaamd disk-mount die als ik het me goed herinner gewoon ergens in de VMWare server program dir staat. Daarmee kun je de schijf van je Windows XP image in je host os mounten en de belangrijke gegevens er even vanaf halen.

Weet je overigens zeker dat foutief afsluiten de oorzaak is? VMware Tools updaten van 1.0.1 naar 1.0.2 in Windows XP is namelijk ook een zekere manier om een continue crash te verkrijgen. In dat geval moet je via die disk-mount utility even een file vervangen (effe Googlen als dit het probleem mocht zijn).