Toon posts:

Is het mogelijk 2 wlans op 1 locatie gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie titel....

Ik heb een laptop met als besturingssystem Vista Business, via de ingebouwde Wlan kaart maak ik verbinding met internet. Ik heb echter ook een airport waarmee ik draadloos verbinding maak met mijn boxen en muziek afspeel via Itunes. Is het mogelijk deze twee draadloze verbindingen naast elkaar actief te hebben???

Kan natuurlijk de aiport als accespoint instellen, maar maak via een Orange livebox verbinding en die staat in de kelder. Dus een utp kabel vanit de kelder naar boven (drie verdiepingen)
is hopeljk niet nodig.

Is het een domme vraag of kan het gewoon of niet??

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:12

Kluus

Gang is alles

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:31:
Zie titel....

Ik heb een laptop met als besturingssystem Vista Business, via de ingebouwde Wlan kaart maak ik verbinding met internet. Ik heb echter ook een airport waarmee ik draadloos verbinding maak met mijn boxen en muziek afspeel via Itunes. Is het mogelijk deze twee draadloze verbindingen naast elkaar actief te hebben???

Kan natuurlijk de aiport als accespoint instellen, maar maak via een Orange livebox verbinding en die staat in de kelder. Dus een utp kabel vanit de kelder naar boven (drie verdiepingen)
is hopeljk niet nodig.

Is het een domme vraag of kan het gewoon of niet??
Als het om twee aparte WLAN adapters gaat (en uit je verhaal maak ik op dat dat het geval is) is dit geen enkel probleem. Wel moeten de twee netwerken natuurlijk wel van elkaar verschillen, anders krijg je routerings problemen...

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:10

YellowCube

Wait...what?

Volgens mij kan je AE draadloos verbonden worden met je Orange Livebox (bridgen).
Zodoende kun je dan via je AE het internet op en kun je nog steeds iTunes afspelen.
Voor details moet je even zoeken op bijv. Google (Airport Express + bridge)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
TjaBske schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:37:
[...]

Als het om twee aparte WLAN adapters gaat (en uit je verhaal maak ik op dat dat het geval is) is dit geen enkel probleem. Wel moeten de twee netwerken natuurlijk wel van elkaar verschillen, anders krijg je routerings problemen...
Nee het gaat om 1 Wlan kaart.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:12

Kluus

Gang is alles

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:46:
[...]

Nee het gaat om 1 Wlan kaart.
Ok, my bad, dan is het verhaal van YellowCube wellicht interessant ja...

Verwijderd

Topicstarter
Ga het proberem thnx so far
YellowCube schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:39:
Volgens mij kan je AE draadloos verbonden worden met je Orange Livebox (bridgen).
Zodoende kun je dan via je AE het internet op en kun je nog steeds iTunes afspelen.
Voor details moet je even zoeken op bijv. Google (Airport Express + bridge)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 07:36
Ik heb dat ook gedaan. Airport extreme in de modem geprikt en ingesteld op 5Ghz N only. Airport express weer in de extreme geplugged als bridge ingesteld op 2.5Ghz B/G. Allebei de routers ingesteld op een ander SID. Op deze manier heb ik een gescheiden B/G & N netwerk. Toch kan ik via mijn mac pro die verbonden is met het N netwerk muziek streamen naar de airport express :Y)

Ook kan ik met een PowerBook G op het N netwerk browsen.

[ Voor 9% gewijzigd door lowfi op 08-08-2007 14:01 ]

Pagina: 1