Toon posts:

Een IBM Travelstar HDD (laptop) aan je PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Windows installeren op een nieuwe Travelstar harddisk via mijn PC voor een laptop zonder cd-rom drive. Kan dit :?
Als er al een kabel voor te krijgen is (dus van de IDE van mijn PC naar die HDD), hoe zit het dan met de stroom?
Of kan ik dit anders oplossen?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 13:19
Er zijn verloopstukjes van 2,5" HD's naar 3,5", dus dan kan je 'm in je normale computer hangen. Ik weet niet precies waar je die dingen kan kopen, ik heb de mijne op een computerbeurs gekocht.
Maar je kan die HD er dus niet zomaar inhangen (zonder verloopstukje)

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid: ik wil Windows erop zetten en dan die Travelstar weer in de laptop plaatsen.
De stekker voor de stroom past niet op de harddisk. Ik weet ook niet of het voltage overeenkomt enzo.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:37
als je zon stekker ECHT niet kunt krijgen kun je een bay kopen waar een interne cdrom in kan.

die is 140,- ofzo. dan kan je cdrom speler op de parallele poort van de laptop. [als je nog een ouwe hebt]

dan hoef je niet zon verloopstekkertje te kopen [ookal zal die wel wat goedkoper zijn]
maar dan heb je een cd-rom speler op je notebook.

probleem ook opgelost :-P

Verwijderd

www.sunrisepro.com (of .nl) heeft die dingen, staan altijd op computerbeurzen.

Convertor is fl 15,- ofzo, heb er zelf ook 2.

Convertor doet van laptop harddisk (42 of 44 pinnen) naar ide-kabel (40 pinnen) + voedingsstekker.

Wel opletten dat je nog een oude ide-kabel hebt liggen waar er overal nog gaatjes zitten, ipv 1 dichtgemaakt gat ter orientatie
van hoe de ide-kabel in een normale harddisk moet.

geen idee of je laptophardisk gewoon stabiel blijft liggen in je computer...

Verwijderd

En anders gewoon DOS op notebook, een linkprogje en via de parallelle poort met een kabel de CD overpompen en dan vanaf de HD installeren. Doe ik zelf in noodgevallen. Of via een netwerkkaartje in de notebook.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal wel lukken!
Bedankt.

Verwijderd

uh???? PROBLEEM!!!

ik heb het zelfde probleem voor een vriend van mij... heb ook zo'n standaard notebook-HDD naar normale-HDD verloopje, die werkt prima op de HDD in mijn notebook (Asus), maar....... die HOMO's van IBM moeten zo nodig weer een andere standaard bedenken en dus past het verloopje niet!!!

het gaat hier om een 6,49GB IBM Travelstar... met een of andere ANDERE vage aansluiting... (hij is nog wat fijner/dichter op elkaar met de pinnetjes)

dus geen oplossing zo

mijn oplossing: koop een USB aangesloten brander (zoals die van IOmega (4x4x6)) en boot van flop... formatteer HDD in notebook en kopieer CABS naar HDD... type setup.exe en hit ENTER...

;)

Verwijderd

USB werkend in msdos ?

Verwijderd

Ik heb een travelstar 6.4 GB overgezet van mijn armada 3500 naar mijn vaste. Hoe: koop een set bij http://www.dunnet.nl

zoek op:
artikelno. omschrijving prijs
106678 2.5 => 3.5 HDD BRACKET KIT EUR 11,34

Het is wel wat hobbien want je moet goed opletten hoe je e.e.a. aansluit. Dat kan op meer dan 1 manier, ook de foute dus. Let goed op de stroom input en de loze pin. Vraag info op bij www.ibm.com welke pin wat doet bij de travelstar. Je moet ook een pin van de adapter ombuigen of afknippen anders wil die niet in de IDE kabel van de desktop.

Maar na dit geknutsel was het rebooten en gebruiken!

Succes.

ps! Oh ja, wel eerst het oude compaq adaptertje en deel behuizing verwijderen van de travelstar (als íe uit een compaq laptop (armada 3500) komt tenminste) ;-}
Pagina: 1