Toon posts:

website als laag over video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst eens gehoort dat je een website als laag over een video kan zetten, kan dat. Ik heb overal gezocht, maar kan hier helaas niks over vinden?

Weet iemand hier meer over, dit opent namelijk talloze interactieve mogelijkheden met transparante png bestanden e.d.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Je kan inderdaad met layers werken. Deze kunnen elkaar desgewenst overlappen.
Zo zijn er veel websites die het downloaden van plaatjes proberen te voorkomen door een transparante layer over de afbeeldingen te plaatsen. Bij een rechtermuisklik krijg kan je dan alleen de transparante laag opslaan en niet de afbeelding zelf.
(wat wroeten in de source omzeilt dit weer maarja :) )

Zo zou je ook een transaparante layer met afbeelding over een video kunnen plaatsen.

Google eens op de volgende termen: css layer z-index.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 08-08-2007 13:12 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Video wordt meestal afgehandeld door de mediaspeler die bij het OS zit.

Wil je je gewoon ellende met codecs, formaten, etc. besparen, kopieer dan het Youtube-model; zet de video en de interactieve elementen in Flash. Niet voor niets dat een hoop sites dat idee hebben overgenomen. Verder maakt het het aanbrengen van knopjes e.d. erg makkelijk.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:11:

Zo zou je ook een transaparante layer met afbeelding over een video kunnen plaatsen.

Google eens op de volgende termen: css layer z-index.
Super, ga ik eens mee spelen :-). Is er een specifiek programma om dit het beste te doen?

Ik heb gelezen over Cleaner XL. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?

Met Flash is inderdaad ook een goed idee (had ik nog niet aan gedacht als optie), maar het moet op een autoplay cd-rom komen en wil dus liever niet werken met een internet browser.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 13:22 ]

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:43

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Silverlight kan dit. Het is van microsoft en is nog in ontwikkeling. Er zijn wel al beta's beschikbaar:

http://silverlight.net/

Is dit wellicht wat je gezien hebt? Het is een soort van flash, maar dan met .NET voor de code behind. Expression Design, Expression Media Encode en Expression Blend zijn vervolgens de tools die je nodig hebt om het voor elkaar te krijgen.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:20:
Met Flash is inderdaad ook een goed idee (had ik nog niet aan gedacht als optie), maar het moet op een autoplay cd-rom komen en wil dus liever niet werken met een internet browser.
Ah, je had het over een website, dus dan ga ik meteen van internet uit :)
flash is dan een betere optie, maar dat leer je (net als het maken van een deftige) website niet zo even in een weekje.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt :) , maar ik werk al een tijdje met Flash, dus dat gaat wel lukken denk ik. Ik had er alleen niet aan gedacht voor dit project. Alleen zit ik inderdaad nog even met het probleempje van het openen van het filmpje, ik gebruik liever geen browser window, ik kan het zelf wel openen omdat ik de flash stand alone player heb geinstalleerd. Maar deze wordt helaas bij mijn weten alleen meegeleverd met Flash zelf, dus da schiet ook nie op helaas.

Mooi trouwens dat silverlight dat mOrPhie heeft gepost. Ik moet me nog iets meer inlezen, maar het ziet er veelbelovend uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 14:37 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Voor CD-roms met content heb je Shockwave, en dat biedt soortgelijke opties als wat Flash biedt, met wat extra's. Wat je ook kan doen is gewoon een DVD bakken (tenzij de doelgroep geen DVD-drives heeft); de authoring tools waarmee je menu'tjes maakt kunnen je al een hoop verder helpen.

Silverlight is bij mijn weten niet op zo'n "offline" manier te gebruiken, dus zit je alsnog met een browser te kijken. Of er moet een plugin voor zijn zodat je ze net als een Flash-player in een venster kan bekijken (al dan niet in "kiosk" modus).

teveel zooi, te weinig tijd

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 16:21
Als je CD-rom presentaties wilt maken met Flash moet je zeker eens kijken naar MDM Zinc
(zie hier)
Dit is in staan een .exe te maken van je Flash. Ja ik weet 't, dat kan flashprojector ook....
Maar Zinc heeft nog héél veel extra features, bijvoorbeeld vanuit je flash een link maken naar een PDFje dat je ook op je cd'tje wilt hebben en dat dan opent in Reader (oid) en niet in een browservenster. Of gebruik maken van het filesytem etc. etc.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:43

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Yoozer schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:03:
Voor CD-roms met content heb je Shockwave, en dat biedt soortgelijke opties als wat Flash biedt, met wat extra's. Wat je ook kan doen is gewoon een DVD bakken (tenzij de doelgroep geen DVD-drives heeft); de authoring tools waarmee je menu'tjes maakt kunnen je al een hoop verder helpen.

Silverlight is bij mijn weten niet op zo'n "offline" manier te gebruiken, dus zit je alsnog met een browser te kijken. Of er moet een plugin voor zijn zodat je ze net als een Flash-player in een venster kan bekijken (al dan niet in "kiosk" modus).
Silverlight is WPF + wat extra's voor internet-zaken. Als je alleen WPF doet, is het prima offline te gebruiken.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

beetle71 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:01:
Als je CD-rom presentaties wilt maken met Flash moet je zeker eens kijken naar MDM Zinc
(zie hier)
Dit is in staan een .exe te maken van je Flash. Ja ik weet 't, dat kan flashprojector ook....
Maar Zinc heeft nog héél veel extra features, bijvoorbeeld vanuit je flash een link maken naar een PDFje dat je ook op je cd'tje wilt hebben en dat dan opent in Reader (oid) en niet in een browservenster. Of gebruik maken van het filesytem etc. etc.
... en ondersteuning voor directX 8)

Stoer; Marduq

Pagina: 1