[Ervaringen] Sony Vaio TZ serie. TZ11, TZ90, TZ190

Pagina: 1
Acties:
  • 3.026 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Topic start in progress.

Sinds juni/juli 2007 is deze stijlvolle, ultraportable laptop verkrijgbaar. Hij beschikt over een 1366*768 W-LED scherm van 11,2 inch. Het apparaatje kan desgewenst worden uitgerust met zowel een 32GB 1,8 inch SSD als een 160GB harddisk en is voorzien van 1GB RAM en een 1,06GHz U7500 of 1,20Ghz U7600 -processor.

Ook biedt de TZ onder meer Wifi 802.11a/b/g/n, Intel GMA 950 video en een dvd super-multi drive. De afmetingen zijn 277 x 22,5 x 198,4 mm en het gewicht is 1,19-1,22 kg.

Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2007/05/29/sony_vaio_tz_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2007/05/29/sony_vaio_tz_1.jpg
(Totaal zijn er 4 kleuren leverbaar, in Nederland alleen zwart en champagne/zwart.)

Features:
* Hightech koolstofvezel voor een lichte, stevige behuizing van slechts 1,19 kg
* Platform met zeer laag verbruik met een batterijlevensduur van maximaal 7,5 uur
* Superslanke breedbeeld X-black-LCD met LED-technologie
* Verbeterde beveiliging dankzij vingerafdrukherkenning, beveiliging van de harde schijf en Trusted™ Platform Module (optioneel)

In nederland heet dit model TZ11, in Japan TZ90, in de VS TZ190

Modellen/specificaties:
Vaio TZ11MN/N
http://vaio.sony.nl/view/...ons&category=VN+TZ+Series
VGN-TZ11XN/B
http://vaio.sony.nl/view/...ons&category=VN+TZ+Series

Reviews:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3780
http://reviews.cnet.co.uk/laptops/0,39030093,49290810,00.htm
http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=2444

[ Voor 62% gewijzigd door Philflow op 18-08-2007 19:29 ]

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Aanvullingen/opmerkingen voor de topic start zijn welkom.

Verwijderd

Ik had dit nieuwe topic wel verwacht :D Goede zet!
Gelijk een vraag: is het mogelijk om (in de toekomst) de harde schijf te vervangen door een SSD exemplaar? Of moet daarvoor je Vaio compleet verbouwd worden?
Lijkt me wel interessant ivm de verbeterde prestaties

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:33:
Gelijk een vraag: is het mogelijk om (in de toekomst) de harde schijf te vervangen door een SSD exemplaar? Of moet daarvoor je Vaio compleet verbouwd worden?
Ja het kan wel, alleen geloof ik dat je hem wel enigszins uitelkaar moet halen.
Je zou dan de 1,8 inch HDD kunnen vervangen door een SSD.

Er was ergens een post op het notbookreview forum, weet niet meer precies waar.

wil je trouwens jouw review ook even hier posten? thanks

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Nou de mijne is binnen. Wat een supermachine zeg. Scherm is het beste computerscherm dat ik ooit gezien heb. Later zal ik misschien eens uitgebreider mijn ervaringen opschrijven.

Ook het bestellen vanuit Japan is me uitstekend bevallen. Alle details zijn na te lezen in de forums van notebookreview.com (onder Sony).

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 18-08-2007 19:24 ]

• Omaha2002
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-01 17:21
Is misschien een heel klein beetje offtopic omdat het niet om de TZ11 gaat maar ik heb vorige week vanuit Kuala Lumpur de TZ17 meegenomen. Deze machine heeft verder dezelfde specs als de TZ11 echter met een 1.2Ghz U7600 processor. Omgerekend kostte deze 1679 euro ex BTW (RM7850).
In Maleisie ken je de TZ16 (1.06Ghz) TZ17 (1.2Ghz/100GB) en de TZ18(1.2Ghz/32 GB SDD HD). De TZ18 met flashdrive is zo'n 200 euro duurder als de TZ17.

Ervaringen tot nu toe zijn erg goed, voor een 1.2 GHz met Vista Business is hij behoorlijk rap, de accu levensduur ligt zo rond de 4.5 uur bij normaal gebruik. Ga vandaag of morgen eens proberen er Ubuntu op te zetten om te kijken hoe dat draait.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

hoe bevalt het toetsenbord?

• Omaha2002
Toetsenbord is net groot genoeg om soepel te kunnen typen, als het wat donker wordt zijn de toetsen wel wat minder goed te zien.

Heb nu XP helemaal draaien en het is een wereld van verschil met Vista qua snelheid. XP op de TZ is echt een aanrader, Sony heeft nu ook de officiele applicaties beschikbaar gesteld voor de TZ.

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vraag me af hoe of je alles goed kunt zien als je in de zon zit. Zit nu op een Dell Inspiron die ik als spiegel kan gebruiken buiten.

[ Voor 44% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 03:59 ]

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Philflow schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:23:
Nou de mijne is binnen. Wat een supermachine zeg. Scherm is het beste computerscherm dat ik ooit gezien heb. Later zal ik misschien eens uitgebreider mijn ervaringen opschrijven.

Ook het bestellen vanuit Japan is me uitstekend bevallen. Alle details zijn na te lezen in de forums van notebookreview.com (onder Sony).
kun je is wat pics maken (highres)?

• Omaha2002

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ergens ben ik wel opgelucht dat ik (schaamteloos veel) geld gespendeerd heb aan een Vaio TZ. Ik was op zoek naar iets lichts met een grote autonomie. De EEE PC 901 leek me een goede kandidaat net als de HP 2133 UMPC, maar qua hardware zijn ze allebei geen stapje hogerop vergeleken met de EEE PC 701... En die vind ik qua scherm (en zeker qua toetsenbord) net iets te klein.

Ik zeg niet dat de Vaio TZ elke euro waard is, maar het design, de schermkwaliteit, het toetsenbord en de afmetingen, autonomie en gewicht zijn in ieder geval indrukwekkend :), en als ik het vergelijk met de competitie op de markt van de goedkopere concurrentie (EEE PC e.a.) dan weet ik wel waarom ik ervoor gegaan ben. Alleen triest dat Sony notoir is voor zijn anti-standaard praktijken (en dus werken de helft van de Fn-knoppen enzo niet op non-Windows OS'es).

Het is een zwarte TZ 190N uit de VS, met SSD :D. Ding is een echte beauty O+.

Mijn budget trok het niet eigenlijk maar goed :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Borromini op 30-03-2008 20:56 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Borromini schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:54:
Ergens ben ik wel opgelucht dat ik (schaamteloos veel) geld gespendeerd heb aan een Vaio TZ. Ik was op zoek naar iets lichts met een grote autonomie. De EEE PC 901 leek me een goede kandidaat net als de HP 2133 UMPC, maar qua hardware zijn ze allebei geen stapje hogerop vergeleken met de EEE PC 701... En die vind ik qua scherm (en zeker qua toetsenbord) net iets te klein.

Ik zeg niet dat de Vaio TZ elke euro waard is, maar het design, de schermkwaliteit, het toetsenbord en de afmetingen, autonomie en gewicht zijn in ieder geval indrukwekkend :), en als ik het vergelijk met de competitie op de markt van de goedkopere concurrentie (EEE PC e.a.) dan weet ik wel waarom ik ervoor gegaan ben. Alleen triest dat Sony notoir is voor zijn anti-standaard praktijken (en dus werken de helft van de Fn-knoppen enzo niet op non-Windows OS'es).

Het is een zwarte TZ 190N uit de VS, met SSD :D. Ding is een echte beauty O+.

Mijn budget trok het niet eigenlijk maar goed :P.
Ben het helemaal met je eens, mooi apparaat, via welke weg heb je ''m uit de US geimporteerd?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Op eBay gekocht van een Duitse verkoper :). Beetje een gokje eigenlijk (gaat uiteindelijk om een smak geld), maar de verkoper in kwestie had al een paar gelijkaarige modellen geïmporteerd vanuit de VS en in Europa doorverkocht, goede reviews enzo, dus heb ik het er maar op gewaagd :P. Vergeleken met wat dat ding (in België/Nederland kon ik geen Vaio TZ met SSD vinden voorlopig :?) hier zou kosten heb ik toch netto 50% bespaard, dus ik denk dat ik een goeie zaak gedaan heb al bij al. Ook geen gedoe met douane enzo en BTW en die dingen, en da's wel een pluspunt.

[ Voor 33% gewijzigd door Borromini op 30-03-2008 21:50 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Borromini schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:49:
Op eBay gekocht van een Duitse verkoper :). Beetje een gokje eigenlijk (gaat uiteindelijk om een smak geld), maar de verkoper in kwestie had al een paar gelijkaarige modellen geïmporteerd vanuit de VS en in Europa doorverkocht, goede reviews enzo, dus heb ik het er maar op gewaagd :P. Vergeleken met wat dat ding (in België/Nederland kon ik geen Vaio TZ met SSD vinden voorlopig :?) hier zou kosten heb ik toch netto 50% bespaard, dus ik denk dat ik een goeie zaak gedaan heb al bij al. Ook geen gedoe met douane enzo en BTW en die dingen, en da's wel een pluspunt.
Hey Borromini

Weet je nog bij welke verkoper je je TZ hebt gekocht op Ebay?
En tegen welke prijs?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zeker, het ding werd aan 1989 € geadverteerd, en blijkbaar was de vorige bieding op een sisser afgelopen (het ding stond op 'nu kopen'). Als je ziet dat een gelijkaardig model in de VS over de toonbank gaat voor makkelijk 3000 $ dan weet je wel dat dit, alles bij mekaar, een zaakje is :).

Ik zal je de naam van de verkoper PM'en, ik weet niet hoe het zit met privacy issues enz.

Edit: je hebt PM's uitgeschakeld?

Het scherm is trouwens buitenaards. Flinterdun en man man die kleuren... :9. M'n HP valt best me qua beeldschermkwaliteit maar sinds ik m'n TZ ernaast gezet heb lijkt het plots wel een oude vod 8).

Niet positief voor de HP natuurlijk want die voelt zich nu afgedankt.

[ Voor 29% gewijzigd door Borromini op 01-04-2008 04:02 ]

Pagina: 1