Toon posts:

USB PS2 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ondertussen ben ik het spoor aardig beister.

Wij hebben hier een tiental toetsenborden van HP en een tiental thin-clients van ChipPC. De toetsenborden zijn USB en de oudere thin-clients hebben alleen PS/2 ingangen. Nu heb ik hier al 4 verschillende soorten USB>PS/2 converters liggen (welke waarschijnlijk allemaal hetzelfde zijn) en geen enkele converter werkt.

De toetsenborden werken niet als ik ze aansluit op de ChipPC doormiddel van zo'n converter. Ik heb het ook al geprobeert op gewone werkstations maar ook daar reageren ze niet. Ik weet even niet meer waar ik het probleem moet zoeken nu.

Wie heeft hier ervaring mee en kan me een oplossing geven?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:07

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Waarschijnlijk heb je 'passieve' USB->PS/2 converters.
Die werken alleen goed als je daar hardware aanhangt, wat daarvoor is gemaakt. Meestal alleen muizen.
Een logitech USB muis bijvoorbeeld, daar zit vaak zo'n ding van USB->PS/2 bij. Die werkt wel, omdat die muis ZELF ook iets doet.

Oplossing: Koop PS/2 toetsenborden.

@hieronder:
Je hebt de TS verkeerd begrepen, hij heeft juist USB toetsenborden die aan een PC moeten worden gehangen die alleen PS/2 aansluitingen heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door remco_k op 08-08-2007 13:08 . Reden: Weer een typo ]

Alles kan stuk.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:19

Beugelfles

I love rusty spoons

Te snel gelezen en geantwoord :+

[ Voor 112% gewijzigd door Beugelfles op 08-08-2007 13:18 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:01:
Waarschijnlijk heb je 'passieve' USB->PS/2 converters.
Die werken alleen goed als je daar hardware aanhangt, wat daarvoor is gemaakt. Meestal alleen muizen.
Een logitech USB muis bijvoorbeeld, daar zit vaak zo'n ding van USB->PS/2 bij. Die werkt wel, omdat die muis ZELF ook iets doet.
Remco, misschien een stomme vraag maar zijn er dan ook 'actieve' USB>PS/2 converters op de markt?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:07

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:15:
[...]

Remco, misschien een stomme vraag maar zijn er dan ook 'actieve' USB>PS/2 converters op de markt?
Ik denk het wel, nooit gezien. De markt ervoor zal klein zijn, een PS/2 toetsenbord zal misschien goedkoper zijn dan een converter.
Kwestie van zoeken.

Alles kan stuk.