Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een desktop XML-RPC client voor debug doeleinden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een hele eenvoudige desktop XML-RPC client die ik wil gebruiken voor debug doeleinden. Het enige wat het programma moet kunnen is dat je het adres van de service invoert, de functie welke je wilt aanroepen en eventuele parameters. Vervolgens moet de client het resultaat dan tonen, al dan niet in raw XML. Voor de Mac zijn er diverse van dit soort clients beschikbaar, zoals deze, maar voor Windows kan ik er niet één vinden.

Mocht er niet een Windows variant bestaan, dan zal ik genoodzaakt zijn er zelf eentje te schrijven ;).

Alvast bedankt!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:27

markvt

Peppi Cola

Waarom niet een simpel vbs bestandje maken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
dim SOAPClient
set SOAPClient = createobject("MSSOAP.SOAPClient")
on error resume next
'url van de webservice:
SOAPClient.mssoapinit("http://ditisnietpubliekelijk/bestand.asmx?WSDL") 
  if err then
    wscript.echo SOAPClient.faultString
    wscript.echo SOAPClient.detail
  end if
'Calls naar de functie met parameter:
wscript.echo SOAPClient.HelloWorld()
wscript.echo SOAPClient.testfunctie("jaap")
  if err then
    wscript.echo SOAPClient.faultString
    wscript.echo SOAPClient.detail
  end if

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

xml-rpc is geen soap. xml-rpc heeft helaas geen beschrijvende laag waarmee een client aangemaakt kan worden. De meeste xml-rpc implementaties gebruiken een interface als basis van de client. De website welke de xml-rpc service aanbied bechrijft vervolgens deze interface op zijn website.

Zelf gebruik ik al jaren het xml-rpc protocol niet meer, omdat het verouderd is en o.a. SOAP betere features bied. Vrijwel alle programmeer talen ondersteunen SOAP en SOAP heeft zoals het voorbeeld hierboven (markvt) aangeeft een beschrijvende laag (UDDI/WDSL).

If it isn't broken, fix it until it is..