Toon posts:

[Vmware] Wol problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeie middag!

Ik zit hier met een heel raar probleem. Het is namelijk zo ik heb hier een pc staat met Wol geactiveerd in de bios, en in Windows 2003 ent. Alles werkt geweldig maar als ik een Virtual machine slinger reageerd Wol nergens meer op geen magic packet, geen ping helemaal niks. Maar zodra de VM weer uit is werkt Wol wel weer.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07 18:55
Eh, kan het iets duidelijker? Waarop draait de VM? Niet op de bak die je wilt wakker wil maken neem ik aan? :+

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk draait de bak die ik wil wakker maken wel de vm :) Die vm is namelijk de AD Waar mij clients op inloggen.

• MikeN
Eh, dan snap ik je startpost niet echt. Als een VM draait kun je de hostmachine niet wakker maken? (Lijkt me logisch, je VM draait, dus je hostmachine draait blijkbaar ook al? 8)7 )

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik wil vanaf een andere pc de host wakker maken niet van uit de VM. Dus: pc1 Maakt pc2(host) wakker. Dat gaat goed alleen zodra pc2 een vm heeft runnen werkt wol niet meer. Dan kan ik niet meer vanaf pc1 pc2(host) wakker maken

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:17:
Nee ik wil vanaf een andere pc de host wakker maken niet van uit de VM. Dus: pc1 Maakt pc2(host) wakker. Dat gaat goed alleen zodra pc2 een vm heeft runnen werkt wol niet meer. Dan kan ik niet meer vanaf pc1 pc2(host) wakker maken
Bedoel je dat als je pc2 in slaapstand zet terwijl er een VM op draait,
je'm daarna niet meer met WOL kunt wakker maken?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Precies :)

• MikeN
Misschien de netwerkkaart driver op je host eens upgraden. Deze kan er blijkbaar niet goed tegen om te hibernaten wanneer hij in promiscious mode staat (wat VMWare weer doet als je een bridged netwerkadapter gebruikt).

Als dat niet werkt kun je nog proberen je VM gebruik te laten maken van NAT ipv bridged networking, maar dan moet je poorten forwarden enz. wat waarschijnlijk totaal niet handig is voor een Windows DC.

Verwijderd

Topicstarter
Net ff de briged network kaart uitgezet en ja hoor de Pc word weer netjes wakker
Pagina: 1