[RAM] Corsair Dominator PC6400C4D

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 23:09
Mensen @ GoT, ik kom er even niet meer uit :)

Ik heb van een mede-tweaker via V&A een setje PC6400C4D ( 2x1gb ) van corsair overgekocht omdat hier de wel bekende Micron D9GMH chips op zitten volgens de DDR2 RAMlist.

Ik ben in het bezit van een setje [ PC2-6400C4D DOMINATOR Rev 1.2
4.0-4-4-12 @ 2.1V Micron D9GMH (B6-3) Handpicked ] en was dolgelukkig want nu kon ik eens echt beginnnen met overclocken dacht ik..

Mijn systeemspecs zijn :

Asus M2n32 SLi Deluxe/Wifi ( AM2 )
AMD Athlon 64 5400+ X2 ( AM2 )
Corsair Dominator PC6400C4D ( 2x1gb )
Dane Elec PC5300 C5.0 ( 2x1gb )
Club3D Nvidia 7950GX2 1Gb

Dit alles wordt wordt voldoende gekoeld in een PC70, de cpu met een CNPS 9500AM2, en geheugen met de Corsair Dominator Memory Cooler... en de repen staan nog helemaal standaard, zelf met de timings op 5-5-5-15 (ipv 4-4-4-12, waar ze het trouwens ook niet op doen )

Nu komt het probleem, er is 1 reep defect van het setje en dit heb ik getest door Memtest86+, orthos ( CPU & RAM stresstest ), en windows geheugen controle... bij elke keer testen springt de defecte reep er dus ook uit... in Vista krijg ik om de haverklap een BSOD met de geheugenfout ( Memory Management )

Bij de aankoop van het geheugen zat een aankoopbon bij van Azerty in raalte, met een aankoop datum van 02-07-2007 en 60mnd garantie, dus ik belde vanmorgen Azerty op en legde mijn probleen even uit aan de medewerker aan de telefoon.. die ging even overleggen met een collega en beroepte zich op het feit dat ze geen koop-overeenkomst hadden met mij, maar met de oorspronklijke aankoper ( mede-GoT'r ) en ik dus geen garantie kreeg en mijn nu defecte geheugen niet kan ruilen...

Wat kan ik hiermee en wat moet ik hiermee ? Azerty moet toch gewoon garantie verlenen ongeacht de eigenaar van het geheugen binnen de 60mnd garantie periode, en daarna kan ik wel bij corsair een rechtstreekse RMA aanvragen, maar dat is nu niet van toepassing...

[ Voor 3% gewijzigd door Vaporized op 08-08-2007 13:10 ]

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Da's BS wat azerty zegt, garantie is voor consumenten overdraagbaar (enkele uitzonderingen daargelaten, maar daar valt pc-geheugen niet onder).

Verwijs azerty anders even naar ConsuWijzer :P (tel. 088 - 070 70 70).

[ Voor 20% gewijzigd door 3dfx op 08-08-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, het zal niks uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaporized
Ben dus nu aan het bellen met de Consuwijzer, die mevrouw moest eerst al mijn gegevens hebben en heeft de klacht over Azerty netjes aangehoord en ging even uitzoeken voor mij of ik inderdaad recht had op de inmiddels nog 59mnd garantie op het defecte geheugen..

Ik sta nu in de wacht en hoor zo meer :D

Volgens de mevrouw aan de telefoon heb ik gewoon recht op garantie omdat deze niet gebonden is aan de koper van het product maar aan het product zelf, binnen de winkel-garantie van 60mnd moet Azerty dus ook het geheugen vervangen mits aantoonbaar defect ongeacht de koper / huidige eigenaar.. Azerty kan hooguit vragen naar een aankopbewijs van het bij hun aangekochte geheugen...

Bel ik nu Azerty op, krijg ik een of ander kut antwoordt apparaat dat ze zo druk zijn dat ze geen tel aan kunnen pakken, en ze bereikbaar via de tel op maandag tot en met vrijdag op de volgende tijden, bla bla bla... ik moet dus om 2 uur vandaag weer bellen want dan zijn ze weer bereikbaar...

Wat een F*CK zooi !!!

[ Voor 56% gewijzigd door Vaporized op 08-08-2007 12:46 ]

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Standaard garantie is gewoon overdraagbaar. Tenzij bijgekocht is, maar dat is hier niet het geval.

[ Voor 5% gewijzigd door _the_crow_ op 08-08-2007 12:45 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 13:10
Zet het geheugen wel even terug op standaard instellingen mocht je al aan het overklokken zijn geweest :+

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
de modules gaan terug niet de hele computer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

A. garantie is gewoon overdraagbaar, de bon is immers niet op naam gesteld.
B. de productaansprakelijkheid ligt primair bij Azerty gedurende de garantieperiode, maar uiteindelijk altijd nog bij Corsair.

Neem dus contact op met Corsair als Azerty blijft tegenstribbelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaporized
Edgarz schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:13:
A. garantie is gewoon overdraagbaar, de bon is immers niet op naam gesteld.
B. de productaansprakelijkheid ligt primair bij Azerty gedurende de garantieperiode, maar uiteindelijk altijd nog bij Corsair.

Neem dus contact op met Corsair als Azerty blijft tegenstribbelen..
Zie klein stukje naar boven :D

Bel ik nu Azerty op, krijg ik een of ander kut antwoordt apparaat dat ze zo druk zijn dat ze geen tel aan kunnen pakken, en ze bereikbaar via de tel op maandag tot en met vrijdag op de volgende tijden, bla bla bla... ik moet dus om 2 uur vandaag weer bellen want dan zijn ze weer bereikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

Vaporized schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:18:
[...]

Zie klein stukje naar boven :D

Ik haat lange posts daarom lees ik ze maar vluchtg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaporized
Ik heb zojuist 14:20 weer contact gehad met Azerty en wederom beroepen ze zich op het feit dat ze geen koop-overeenkomst met mij hebben maar met de orginele aankoper van de geheugen modules,

5 Minuten later heb ik weer gebelt, kreeg ik iemand anders aan de lijn ( een luc ofzo ?:P) en die heb ik de klacht nogmaals uitgelegd en van luc kreeg ik het advies om even een mailtje naar Jeroen@Azerty.nl heen te sturen, dat is ook gebeurt, daarin heb ik ook de klacht voorgelegd en een linkje naar dit topic, en ga ik hopen op goed bericht vandaag of morgen..

Maar alles bij elkaar blijf ik het een vreemde zaak vinden, het kan niet normaal zijn dat dit de gang van zaken is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:14

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hmmm waarom moeilijk doen. neem contact op met corsair. dan heb je zo nieuwe modules. garantie is levenslang bij corsair.
en uiteindelijk waarschijnlijk sneller afgehandeld dan bij azerty.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, vraag ik me ook af. van wat ik gelezen heb is azerty zoiezo niet echt een leuke after service shop dusja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaporized
Hubert schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:51:
hmmm waarom moeilijk doen. neem contact op met corsair. dan heb je zo nieuwe modules. garantie is levenslang bij corsair.
en uiteindelijk waarschijnlijk sneller afgehandeld dan bij azerty.
Inmiddels corsair gemaild over wat ik hiermee moet en kan... krijg snel mail terug volgens corsair :)
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:36:
idd, vraag ik me ook af. van wat ik gelezen heb is azerty zoiezo niet echt een leuke after service shop dusja
Ik had ook al gelezen dat Azerty niet zo fijn omgaat met hun klanten als het After Sales betreft, maar ik vindt dit gewoon niet kunnen met geheugen wat nog geen maand oud is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom neem je geen contact op met de verkoper, en laat die een RMA invullen?
Hij stuurt hem naar jou, en je stuurt de dimms terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaporized
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:17:
Waarom neem je geen contact op met de verkoper, en laat die een RMA invullen?
Hij stuurt hem naar jou, en je stuurt de dimms terug.
De koper is inmiddels op de hoogte gesteld en neemt zo snel mogelijk contact met mij op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Slechte zaak hoor, het is zo duidelijk dat de webshop fout zit, erg naief van ze :(

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Nasty voor een shop met een goede reputatie als Azerty en ze zitten gewoon glashard ernaast. Je garantie van je module is overdraagbaar met 1 middel: de bon. Je hebt de bon? Uitgepraat, vul dat RMA formulier maar in.

Azerty slaat hier de plank mis en ik zou het toch even in een shop survey vermelden. Corsair kan je inderdaad direct contacteren en ze hebben erg goede service :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah juist

Ene persoon heeft die memory modules dus gaar geclocked, verkoopt ze via T.net en meneer wil garantie van Azerty 8)7

En er ooit wel eens van gehoord dat niet iedereen 24/7 bereikbaar is:

http://www.azerty.nl/alge...l/163/1/per-telefoon.html

Daarnaast is het zeer waarschijnlijk voor jou EN Azerty makkelijker dat je meteen naar Corsair gaat. Fabrikanten doen vaak ook lastig tegen winkels, vandaar dat de winkels vaak ook moeilijk doen tegen klanten. Fabrikant <> Klant heb ik tot nog toe ALTIJD goede ervaringen mee (en nee, ik koop geen XFX, ik tart de duivel niet)

En je hoeft me ook geen PB'tjes te sturen met een link naar je topic, die zie ik vanzelf wel bij 'nieuwe berichten'. -ik check dat forum voor de lol-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Nou, een beetje winkel/webshop heeft frequent met RMAs te maken en kent de procedures en bijkomende ins & outs ook, die de consument vaak niet kent. Voor de consument is het dus meestal makkelijker om het gewoon via de winkel te spelen; en dat is hun goed recht. Goede service door de shop is meteen nog goede reclame en klantenbinding. Ik geloof dan ook niets van je stelling ...

En of ze gaar geclockt zijn weet je helemaal niet, het is aan de fabrikant om te bewijzen dat de garantie voorwaarden overtreden zijn. Sowieso moet je wel erg veel spanning en/of slechte koeling hebben wil je Dominator RAM gaar klokken hoor.

Als de winkel echter moeilijk blijft doen is het inderdaad misschien wel handiger om het via de fabrikant te regelen, maar vul dan wel een - immers terechte - negatieve shopsurvey in, zodat mede-tweakers weten waar ze aan toe zijn als ze daar wat bestellen. De winkel wordt daarvan op de hoogte gebracht en heeft de mogelijkheid te reageren ... te laat dus in dit geval. Wie weet wat er voor positiefs uit voorkomt.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel fabrikanten proberen garantieproblemen op de winkels af te schuiven (o.a. Acer.). Winkels zijn dan niet happig om garantie te geven. Ga je direct naar de fabrikant dan gaat het vaak wel goed.

Net zoiets als met monitoren: als je monitor kaput is kun je hem terugsturen naar de webshop, krijg je waarschijnlijk binnen twee weken weer een andere. Je kunt ook naar de fabrikant gaan: grote kans dat die onsite komen en meteen een nieuwe komen dumpen ;)

Daarbij blijft het natuurlijk vreemd dat Azerty dit zo aanpakt.

Hint: zoek het meteen goed binnen Azerty: (voor hen makkelijk, voor jouw makkelijk): stuur een mailtje naar Ferry (ferry AT azerty DOT nl) en vraag hem even om een RMA nummer voor je setje RAM en vertel erbij dat je wel de bon hebt, die ook zult meesturen, maar dat je het overgekocht hebt en het daarom niet via de site kunt doen. Succes ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaporized
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 01:01:
Veel fabrikanten proberen garantieproblemen op de winkels af te schuiven (o.a. Acer.). Winkels zijn dan niet happig om garantie te geven. Ga je direct naar de fabrikant dan gaat het vaak wel goed.

Net zoiets als met monitoren: als je monitor kaput is kun je hem terugsturen naar de webshop, krijg je waarschijnlijk binnen twee weken weer een andere. Je kunt ook naar de fabrikant gaan: grote kans dat die onsite komen en meteen een nieuwe komen dumpen ;)

Daarbij blijft het natuurlijk vreemd dat Azerty dit zo aanpakt.

Hint: zoek het meteen goed binnen Azerty: (voor hen makkelijk, voor jouw makkelijk): stuur een mailtje naar Ferry (ferry AT azerty DOT nl) en vraag hem even om een RMA nummer voor je setje RAM en vertel erbij dat je wel de bon hebt, die ook zult meesturen, maar dat je het overgekocht hebt en het daarom niet via de site kunt doen. Succes ;)
Hey coen, Als je het topic goed had gelezen had je gezien dat ik inmiddels een mailtje heb gestuurd naar Jeroen@Azerty.nl omdat ik daar op gewezen werd aan de telefoon... dat ik die repen heb overgeclockt staat er compleet los van of dat wel of niet zo is... ook is het maximale voltage van 2.1v niet overschreden.... ik heb setjes C4D gezien waar wel 2.3 / 2.4 volt op werd geknald en dat geheugen draaide nog steeds...

En de warmte moet geen probleem zijn, aangezien ik die Dominator Cooler heb en een hele bult airflow in mijn Lian PC70....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Volgens mij kan je dit soort zaken beter (ook) kwijt in een shopsurvey. Dit deel van het forum is niet bestemd voor het bespreken van winkels.
Pagina: 1