Toon posts:

[Exchange 2000] overzicht mail naar specifiek email....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via de "message tracking center" heb ik gezocht naar het mail verkeer naar 1 specifiek mail adres.
Alleen wil ik een overzicht van het afgelopen jaar.

Helaas is de mail server bij ons ingesteld dat het de log files 7 dagen moet bewaren.
Na de 7 dagen verwijdert hij deze. (standaard instelling)
Dus de mail verkeer van de afgelopen 7 dagen kunnen we achterhalen.

Nog 1 methode (tijdrovend) is de mailboxen van onze gebruikers te bekijken bij "verzonden items"

Is er nog een manier om de mail verkeer te achterhalen? (Server side)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die logging goed instellen en leren van fouten in het verleden, of misschien inderdaad met een script de mailboxen doorzoeken? Ik denk dat er op andere manieren weinig meer te achterhalen is...

Als het een extern adres was zou je misschien nog in de smtp-logs kunnen kijken, al zullen die vast inmiddels ook wel eens opgeruimd zijn...

[ Voor 27% gewijzigd door sanfranjake op 08-08-2007 13:40 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:39:
Die logging goed instellen en leren van fouten in het verleden, of misschien inderdaad met een script de mailboxen doorzoeken? Ik denk dat er op andere manieren weinig meer te achterhalen is...

Als het een extern adres was zou je misschien nog in de smtp-logs kunnen kijken, al zullen die vast inmiddels ook wel eens opgeruimd zijn...
Inderdaad, ik had al wat forums afgezocht en er was geen alternatief.

Ja alle log files zijn weg.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk om de verzonden mail naar een email adres (externe) te kopieren en deze door te sturen naar een andere adres?

Dus via de server instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:06:
Is het ook mogelijk om de verzonden mail naar een email adres (externe) te kopieren en deze door te sturen naar een andere adres?

Dus via de server instellen.
Niemand???

Vanuit Outlook kan je een wizard regel instellen alleen jammer dat je dat bij iedereen moet doen.

Er zijn meerdere topics die gerelateerd is met mijn vraag, maar een echte oplossing is nog niet genoemd.

Ik vind het zonde om een topic hierover te beginnen.... (omdat er meer van zijn)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ja dat is mogelijk.

Verder kicken we hier niet binnen 24 uur, en doen we zelf altijd wat onderzoek voor we een topic openen. GoT is geen helpdesk.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:28:
Ja dat is mogelijk.

Verder kicken we hier niet binnen 24 uur, en doen we zelf altijd wat onderzoek voor we een topic openen. GoT is geen helpdesk.
Enige onderzoek heb ik dus al verricht door gerelateerde topics te lezen.
Aangezien deze al van een enig tijd geleden is vroeg ik me af of er een oplossing is.

Via google, heb ik vernomen dat Exchange 2003 en hoger het makkelijker is dit op te lossen ipv exchange 2000.

Bovenstaande heb ik uitgevoerd voordat ik GoT heb geraadpleegd.

Nee gelukkig is GoT geen helpdesk anders zou ik een call nr moeten krijgen ;)
En daar is GoT te goed voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 13:52 ]

Pagina: 1