Layout nieuwe Apple toetsenborden

Pagina: 1
Acties:

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik wil binnenkort misschien een van de nieuwe Apple-toetsenborden aanschaffen en binnenkort ook een MacBook Pro. Op dit moment heb ik een toetsenbord wat ik bij mijn iMac G5 gehad heb: ~-toets naast de linkershift, §-toets onder escape, en symbolen voor tab, command, option, backspace, etc.

Nu is mijn vraag wat de naam van layout is die ik op dit moment heb, en welke layout een nieuwe MacBook Pro heeft wanneer je deze bij een Apple Centre aanschaft (dus het standaardmodel). Dit omdat ik graag mijn MacBook Pro- en iMac-toetsenbord in dezelfde layout heb.

Overigens ben ik niet erg gecharmeerd van de §-toets, maar de symbolen ipv. woorden vind ik wel mooi (dit schijnt, raar genoeg, per layout te verschillen).

[ Voor 3% gewijzigd door praseodymium op 08-08-2007 12:04 ]

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Bedankt. Ik heb dus nu op dit moment de Nederlandse (Dutch) layout. Is dit ook de standaardlayout bij de MacBook Pro?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 22:53
Misschien dat ik dit topic dan kan aanvullen met een vraag van mijn kant.
In de nl store staan de nieuwe toetsenborden beschikbaar in meerdere talen. Krijg je tegenwoordig ook een Engelse als je dit aangeeft of krijg je toch de Nederlandse? Ik kan me herinneren dat de oude, witte toetsenborden alleen in het Nederlands geleverd werden. Ik weet echter niet of toen ook alle versies in de nl-shop stonden.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bij een computer kon je altijd kiezen tussen een Nederlands of een Internationaal Engelse indeling (die eigenlijk hetzelfde zijn, op een paar details na).

Los waren de toetsenborden altijd al in 'alle' talen te bestellen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1