Toon posts:

Windows 2003 server gpo's op een vista client

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het maken van policy's op mijn windows 2003 server. De meeste policy templates zijn voor windows 2000 en windows xp. Deze policy's werken voor vista ook wel in een aantal gevallen, maar niet goed of maar gedeeltelijk. Zijn er ergens vista policy templates te downloaden zodat ik beter vista policy's kan maken en toepassen. Ik dacht dat dit kon, maar ik heb al op GoT, google en microsoft gezocht maar kan niks vinden. Ik begin dus te twijfelen of dit wel mogelijk is. Weet iemand dit, of is er iemand die hier ervaring mee heeft?

• Rahvin47
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
Weet je toevallig welke policies niet werken?
Je kan dan in de ADM files (dat zijn de administrative templates) de registry keys terugvinden die de policy zet.
Vervolgens kan je dan in Vista deze registry key opzoeken.
Als deze key gewijzigd is, zou je deze kunnen aanpassen in de ADM file.

Als Longhorn uitkomt krijg je trouwens een nieuwe versie van de adm file, de admx file.
Deze is XML based.

Life is what happens while you make other plans.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met de firewall policy. Deze zorgt ervoor dat in het beveiligingscentrum in vista windows defender, en gebruikersaccountbeheer wordt uitgeschakeld. Ik wil deze beide opties ook via policies kunnen regelen. Ik wil eigenlijk maximaal gebruik kunnen maken van de nieuwe vista policy mogelijkheden vanuit de windows 2003 server. Is dit mogelijk?

ps: De instellingen voor de vista firewall worden via de policy's perfect toegepast.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vista policies moet je vanaf vista editten. Gpmc zit er standaard in. De XP/2003 policies werken wel voor een groot deel en kan je ook vanaf Vista editten. Echter Vista gpos niet vanaf 2003/xp omdat deze de nieuwe admx niet kennen..

Je moet in de \sysvol ook even een centrale policy-store maken als je wil dat alle Vista machines dezelfde admx/adml-files gebruiken: How to create a Central Store for Group Policy Administrative Templates in Window Vista

Wat had je verder zoal ondernomen:? Want als ik ga zoeken op GoT, google en diverse andere sites kom ik duizende resultaten tegen.

[ Voor 13% gewijzigd door sanfranjake op 08-08-2007 13:43 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nu snap ik waar het probleem zit. Vista werkt met een ander bestandsformaat admx. Bij het zoeken op internet wist ik niet precies waar ik naar moest zoeken, daardoor kon ik denk ik niks vinden. Ik ben nu al een heel stuk verder.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:42:
Vista policies moet je vanaf vista editten. Gpmc zit er standaard in. De XP/2003 policies werken wel voor een groot deel en kan je ook vanaf Vista editten. Echter Vista gpos niet vanaf 2003/xp omdat deze de nieuwe admx niet kennen..

Je moet in de \sysvol ook even een centrale policy-store maken als je wil dat alle Vista machines dezelfde admx/adml-files gebruiken: How to create a Central Store for Group Policy Administrative Templates in Window Vista

Wat had je verder zoal ondernomen:? Want als ik ga zoeken op GoT, google en diverse andere sites kom ik duizende resultaten tegen.
Ik denk dat ik het nu werkend heb, alleen er zijn me nog een paar dingen niet helemaal duidelijk. Ik heb nu de central store gemaakt op de server, maar hoe weet ik nu dat als ik op een vista client group policy's aanmaak de templates van de sysvol directory gebruikt worden. Ik kan nergens zien waar de templates vanaf komen, lokaal of van de sysvol directory. Selecteerd de vista gpoe automatisch de sysvol templates?

Ook kan ik in de gpoe geen admx files importeren, dit formaat kent hij niet. ADM files kan ik weer wel importeren. In de help file van de gpoe staat dat je beide formaten moet kunnen importeren.

Ik kan op het moment dus wel policy's aanmaken, maar het gaat mij er om dat er door elke vista client waarop je group policy's wil gaan maken gebruik wordt gemaakt van dezelfde templates. Dus die uit de sysvol directory. Of dit nu het geval is betwijfel ik nog. De verschillende handleidigen die ik op internet gevonden heb geven dit ook niet duidelijk aan. Overal staat alleen maar dat je de templates naar de sysvol directory moet kopieren. Is dit alleen al voldoende? Kun je ergens zien waar de templates vanaf gehaald worden?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ga eens wat documentatie lezen over admx. Dit is makkelijk uit te vogelen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1