Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe/2de handse fiets

Pagina: 1
Acties:

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:06

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
M'n fiets is 3 weken geleden gejat, een erg mooie dure Gazelle Hybrid met 21 versnellingen en voorvering.

nu zit ik al weken te kijken op marktplaats en ebay en zo, maar de prijzen voor 2de hands fietsen zijn echt achterlijk hoog, en voor mijn budget (150-200 euro incl slot/licht/spatborden/standaard etc) is er erg weinig 2de hands te vinden wat ook nog in de buurt is. Nu zit ik te kijken naar bijv. deze fiets: http://www.matrabike.nl/f...fiets/Citerra_Deluxe.asp# nieuw, met garantie en gewoon geen gezeik met particuliere verkopers.

http://www.matrabike.nl/fietsen/Mountainbike/Tonus_I.asp# of deze, enig nadeel is dat er dan nog licht en spatborden bij komen.

ik fiets elke dag 45 minuten heen naar m'n werk en ook weer 45 terug en ik ben ook niet de lichtste :P , dus ik moet wel een fiets hebben die dat een beetje normaal aan kan.

Ik weet dat ik niet ontzettend veel kwaliteit kan verwachten, maar zal dit voldoende zijn om er 1/2 jaar plezier van te hebben?

blup

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kunt ook nog bij bouwmarkten, Aldi en Otto/Neckermann/etc. terecht voor fietsen in die prijsklasse.

De frames zijn meestal sterk zat, maar assen/wielen/e.d. zijn vaak van mindere kwailiteit.
M'n eigen Aldi fiets (merk ranger o.i.d., model met 3 versn./trommelremmen) had vrij snel last van kapotte trapas (ik ga niet bepaald zachtzinnig met fietsen om :P).
Ik heb als fietsenmaker gewerkt en een goede vervanger kost niet zo veel, dus dat was niet zo erg.
Nu zijn we paar jaar verder en begint een trapper wat te kraken.
Kettingkastophangpunten begaven het ook vrij vlot.

Wielen zijn nog heel en relatief recht, maar bij soortgelijke fiets van m'n pa, kon je om de haverklap achter spaken vervangen omdat die spaken+wiel erg dun uitgevoerd waren (en hij nogal wat boodschappen achterop laadde).

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:54

rapture

Zelfs daar netwerken?

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/reden_om_rijbewijs_te_halen_8067.jpg
Zoiets, maar zonder de laadbak (en zonder server)?

Bij een goede fietsenmaker langs gaan, waar men oude fietsen herstelt tot een rijvaardige staat en men rekent de onderdelen + werkuren (meestal wordt het mechanisch gedeelte zoals de tandwielen, ketting, remmen,... in orde gebracht) aan als de prijs van een tweedehandse fiets. Voor ongeveer 125 euro is een rijvaardige stationsfiets te regelen. En je kan zelf wat bijsleutelen en wat upgrades doen. Mijn Gazelle koste 125 euro, had een slechte dynamo en de middelste versnelling (van de 3) is versleten. De dynamo werd door een degelijk exemplaar vervangen en met de versnellingen kon ik ermee leven. Ik schakel tussen de lage versnelling om de fiets in beweging te krijgen en de hoge versnelling dient om de fiets op cruise-snelheid te krijgen. Binnenwerk van zo'n naafversnelling vervangen kost ongeveer 100 euro. In middelversnelling worden de trappers ontgekoppeld terwijl je veel kracht zit te geven zodat een fietsendief over kop kan vliegen of gewoon zit te trappen terwijl de fiets stilstaat. :D Een stad-bestendig-slot en de fiets altijd aan een stevige paal vastbinden is een vereiste.