Kleur neutraal-score

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Topicstarter
De neutrale score is op het moment lichtgroen1. Toen een reactie daar op binnen kwam en dus gelijk een kleurtje had vond ik dat ook terecht, het zou vervelend zijn als een reactie gelijk een negatievere kleur heeft. Inmiddels begint een reactie echter zonder kleur2. De score 0 kleur is dus alleen zichtbaar bij reacties waarvan gedacht wordt dat ze maar bar weinig toevoegen, maar ook niet echt veel kwaad in de zin hebben.

Basaal denk ik echter dat je die reacties wil ontmoedigen, en dat dat dus ook gereflecteerd zou moeten worden in de kleur. Ik denk dus dat een meer gele kleur3 voor die score beter zou zijn :).

1 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/if/comments/score_0.gif, 2 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/if/comments/score_0_nomod.gif, 3 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fbe51e63f2e250065f89e1fa271180ce/full.gif.

[ Voor 3% gewijzigd door JHS op 08-08-2007 11:33 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
Je plaatje doet het niet :)
(althans, bij mij)

De groentinten lijken inderdaad redelijk op elkaar. Maar wil je 0-verdienende reacties echt ontmoedigen?
(aan de andere kant: dat komt op hetzelfde neer als beter-scorende reacties aanmoedigen.. halfvol/halfleeg glas I suppose)

In het oude systeem hadden reacties met score 1 niet echt een kleur, toch? zou je ook nog kunnen overwegen (maar misschien komt dat de duidelijkheid niet ten goede)

[ Voor 48% gewijzigd door Cyphax op 08-08-2007 11:34 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Topicstarter
Het plaatje zou het nu wel moeten doen :) . En het lijkt me inderdaad goed om het plaatsen van reacties die weinig toevoegen in enige mate ontmoedigen, en dus inderdaad het plaatsen van reacties met een toegevoegde waarde te bemoedigen :P .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:59

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Tja, maken mensen zich druk om de kleur of om de bijbehorende score? Kijk flames zijn duidelijk, maar als je karmapunktegeil bent, ga je gewoon voor de +1 of +2. 0-halers zijn (naar mijn mening) mensen die zomaar even een berichtje neerzetten, en het boeit ze echt niet hoe hoog ze gewaardeerd worden, als het maar niet te laag is. Tenzij 0 automatisch gefilterd wordt, denk ik dat er niks verandert... Behalve een kleurtje dan :P

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Topicstarter
Een deel van de mensen zal het inderdaad niet interesseren, maar het deel dat het wel interesseert bereik je toch. En bovendien denk ik dat het belangrijk is om als het redelijk eenvoudig mogelijk is wel de juiste boodschap uit te stralen - ook als daar niet door iedereen wat mee gedaan wordt :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De kleurtjes zijn makkelijk om dat je snel kan zien hoeveel een reactie toevoegt, zeker als je standaard op niveau -1 + hoger surft.

Wat mij betreft, uitgaande van 4 vakjes:
-1 = Rood en rest wit
0 = Grijs en rest wit
+1 = Donkergroen en rest wit
+2 = Lichtgroen, +1 vakje donkergroen en rest wit

tav de 0 reactie lijkt een (groene) kleur me niet gerechtvaardigd omdat de reactie niet bijzonder is.

Sowieso lijkt het me goed als er nog eens naar de kleuren van de icoontjes wordt gekeken. Op dit moment vindt ik het verschil tussen bijv. 0 en +1 niet zo makkelijk te zien. :)

Verder ben ik wel positief over de uitleg van het nieuwe systeem en het systeem zelf. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het nadeel van een geelachtige kleur is dat het contrast met de lichtgrijze vakjes een stuk minder is. Je zou dan richting oranje moeten gaan maar dat heeft een negatievere associatie. Oorspronkelijk (in de betafase van de layout) was de kleur oranje.

Hij moet wel een kleurtje hebben en niet grijs zijn, anders hebben we weer geen onderscheid met nog niet gemodereerde reacties die nu twee donkergrijze balkjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Topicstarter
Ik kan er wel enigszins inkomen dat in het voorbeeld van hierboven het contrast met het grijs niet helemaal optimaal is, maar volgens mij is dat wel op te lossen zonder een té negatieve associatie te creëren door een gele kleur in plaats van een groene of oranje kleur te nemen. Zie bijvoorbeeld onderstaande voorbeeld :) . Misschien echter dat deze kleur toch weer te negatief gevonden wordt..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/26be65a7a80d50335a1316b29eef910d/full.gif

[ Voor 7% gewijzigd door JHS op 08-08-2007 16:25 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik vind bovenstaande kleur inderdaad een stuk beter, vooral op TFT/LCD schermen met rare kleurwaardes zijn de kleurtjes in de startpost helemaal niet te onderscheiden.
Pagina: 1