Toon posts:

Intern niet kunnen mailen,wel ontvangen in SBS2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik heb getracht een zoekpoging te doen op het forum,maar ik kon niet een duidelijke dergelijke situatie of probleem vinden dus bij deze.

Ik zit heel even met mijn handen in het haar...het volgende speelt zich af:

Ik heb voor een MKBbedrijfje 3 maanden geleden een SBS2003 server geinstalleerd en destijds alleen als fileserver geconfigureerd (PNP-FSRV01) en nog geen Exchange.Alle clients haalden hun mail op bij Planet Internet dmv. Outlook 2000 dmv. pop3 en die hun mail vervolgens lokaal bewaren.
Het domainnaam die ze gebruiken word extern gehost btw. Nu wilden ze gebruik maken van Exchange dus ben ik met een bestaande gebruiker alvast de Exchange wizard gaan uitvoeren.Account is prima aangemaakt en tot zover maakt die account gebruik van de geweldige Popconnector :X binnen Exchange.

De gebruiker kan externe emailadressen mailen en omgekeerd ook,de gebruiker ontvangt van het interne domain (in dit geval van zijn collega's) ook mail,MAAR andersom niet???Kortom hij kan zijn mail naar collega's niet versturen.

De befaamde melding:
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: RE: TEST
Verzonden: 08/08/07 10:16

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'Cees Somers' op 08/08/07 10:16
De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde om na te gaan hoe het e-mailadres luidt.
<bxhq-exch01.bx.corp.xxx.net #5.1.1 smtp;550 5.1.1 User unknown>

Ik heb in mijn Exchange System Manager de Default SMTP Virtual server en Small Business SMTP Connector staan,is dit standaard vraag ik me af?Want ik heb sterk het vermoeden dat de routering verkeerd staat?

Alvast bedankt als er reacties volgen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben vrij nieuw hier op de forum dus, maar ik wil deze topic ergens anders plaatsen dan algemeen :'( volgens mijstaat hij niet op de juiste plek

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:12

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik denk dat we wat meer informatie nodig hebben van je configuratie. Staat bijvoorbeeld bij de eigenschappen van je medewerkers in AD wel alle mailadressen aangegeven? Er moet een intern X400 mailadres en een SMTP adres bekend zijn voor ieder persoon.

Aangezien het van extern naar intern wel goed gaat, ga ik er vanuit dat de pop-connector wel goed ingesteld staat.
Verder kun je de routering inderdaad nog even checken en er voor zorgen dat mail primair intern afgehandeld wordt. Je moet dus aangeven dat alle mail verstuurd van binnen het domein ook verwerkt moet worden binnen het domein en niet eerst naar buiten gestuurd wordt naar Planet. Dat kun je, als ik het mij goed herinner, instellen op de eigenschappen van de SMTP connector.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)