Case fan welke ???

Pagina: 1
Acties:

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Welke case fan is aan te raden
Ging vandaag naar de lokale Compshop toe
en vroeg daar om een case fan maar
die hadden ze weer niet wel een slot cooler
maar daar zat ik net niet op te wachten.

Dus ik zoek eigenlijk een beetje een goed casefan die niet al te veel herrie maakt
Hoe moet je zo'n ding aansluiten
Kan ik die gewoon op mijn mobo aansluiten met zo'n 3pins stekkertje op mijn mobo
of moet ik die recht streeks op mijn voeding aansluiten want bij die plaatselijke Compshop

wist ie dat ook niet helemaal

gaarne wat advies....

Alvast bedankt

Verwijderd

Gebruik Papst ventilatoren of zo eentje met kogelgelagerde ventilator, die zijn echt veel stiller dan die van sunon :r!

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 01:37 schreef Raptor het volgende:
Gebruik Papst ventilatoren of zo eentje met kogelgelagerde ventilator, die zijn echt veel stiller dan die van sunon :r!
ga ff ergens anders kotsen, ik heb 3 120x120x38's van sunon flink gelagerd en 1 60x60x45 die is ook kogel gelagerd.

ff ontopic, bij je electroboer kun je fans halen, in de meeste maten, die moet je alleen wel zelf aan je voeding hangen, maar waarchijnlijk kun je bij je electrboer ook molex conectors halen (van die plugjes) de eerstekeer heb ik het met kroonsteentjes gedaan, ziet er niet uit...

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 22:42
De Sunon's zijn inderdaad rumoerig, 'k heb er twee. Eigenlijk heb ik ze alleen maar genomen omdat ik geen andere fan's kon vinden die rechtstreeks op het mobo kunnen worden aangesloten.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Hiro Shima heeft gelijk, en de rest kijkt niet verder dan z'n neus lang is. Zowel Sunon als Papst heeft fans die stil zijn. Papst heeft een gigantisch assortiment (30 modellen voor 80x80 geloof ik) en Sunon heeft er ook meerdere. Als je zo'n kreng van 12 gulden koopt dan maakt ie takkeherrie ja, maar als je een goeie Sunon koopt van 30 gulden dan hoeft ie niet veel onder te doen voor een eenvoudige Papst. Maar er zijn Papst fans van 70 piek, en die zijn zowat ongeevenaard :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 12:22

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://geocities.com/linktolink2000/got/papstinside.JPG
Afbeeldingslocatie: http://geocities.com/hccnet2000/webcam/fans.JPG
die andere 2 zijn coolmasters 8cm

dit is een papst van 12cm. hij kost bij farnell ong. fl 80,- per stuk ik heb er 2 voor fl 35,- op de hcc gekocht :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• tiguan
Nou ik was helemaal uitgegaan van de pricewatch. Daar staat maar 1 sunon van 80x80. die heb ik dus besteld 2 maal. kost 23,- per stuk. maareh, niet stil hoor.

[/edit] is zo'n delta 80hp fan wat. is wel stukkie duurder :9 oh nee toch niet, moet op de psu aangesloten worden.

Verwijderd

Anders bestel je ze toch bij nedcool.com?

Verwijderd

Ow ja, enne beter dat je ze op je voeding aansluit...

• ConZito
  • Laatst online: 19-05 20:38
Ik hoor ook wel is de naam Panaflow vallen, schijnt ook goed te zijn. Ben er alleen nog niet achter waar ik die site van die gasten kan vinden. Die van papst iig wel en sunon ook. Moet gewoon stille fans die veel lucht verplaatsen voor een schappelijke prijs, die papst koelers zijn IMHO te duur geprijsd.

• tiguan
Op zaterdag 10 februari 2001 02:18 schreef Overflow010 het volgende:
Ow ja, enne beter dat je ze op je voeding aansluit...
hoezo dat dan? ik vind het veel beter zo, ken ik zien of ze op de goeie snelheid draaien. en ze gaan uit als je standby stand zet, doe ik alleen nooit.

• worsie
  • Laatst online: 22-02-2025
Op zaterdag 10 februari 2001 02:14 schreef Wannapuf het volgende:
Nou ik was helemaal uitgegaan van de pricewatch. Daar staat maar 1 sunon van 80x80. die heb ik dus besteld 2 maal. kost 23,- per stuk. maareh, niet stil hoor.

[/edit] is zo'n delta 80hp fan wat. is wel stukkie duurder :9 oh nee toch niet, moet op de psu aangesloten worden.
Alles wat van Delta is waar HP achter staat is rumoeriger dan je in je stoutste dromen zou durven verwachten. Dan hebben we het echt over serieuze HERRIE! Een airflow van hier tot tokio, dat wel, maar die dingen maken echt een kabaal, dat geloof je gewoon niet.

• worsie
Op zaterdag 10 februari 2001 02:22 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

hoezo dat dan? ik vind het veel beter zo, ken ik zien of ze op de goeie snelheid draaien. en ze gaan uit als je standby stand zet, doe ik alleen nooit.
De echte zwaardere fans trekken een te hoog amperage om op je mobo aangesloten te worden.

• tiguan
Dan neem ik aan dat de Sunons die ik heb geen echte 'zware' fans zijn, maar ik vind dat monitoring van de RPM toch heel belangrijk.

[/edit] verkeerd gelezen

• ConZito
  • Laatst online: 19-05 20:38
Op zaterdag 10 februari 2001 02:24 schreef worsie het volgende:

[..]

Alles wat van Delta is waar HP achter staat is rumoeriger dan je in je stoutste dromen zou durven verwachten. Dan hebben we het echt over serieuze HERRIE! Een airflow van hier tot tokio, dat wel, maar die dingen maken echt een kabaal, dat geloof je gewoon niet.
Ik weet het, heb er 2 van op me p2 zitten en dan nog 2 aan de achterkant van LP dingen. Blijft wel koel :) Maar idd herrie, das echt soms vervelend, ik ben het gewend, maarjah.

• tiguan
Al met al heb je toch een leuke en vooral leerzame conversatie aan de gang gebracht Padje. Ik weet nu dat ik niet meer 2 Sunon fans moet hebben. Misschien is het gewoon overkill. Ik heb tenslotte maar een P3-450 non-overclocked.

'k heb alleen wel het fannetje van m'n V3400 getrokken. Dat was pas echt een lawaaierig geval, maar zorgt nu wel voor extra warmte, denk ik.

• ReseTTim
  • Laatst online: 20-05 12:22

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 10 februari 2001 02:25 schreef worsie het volgende:

[..]

De echte zwaardere fans trekken een te hoog amperage om op je mobo aangesloten te worden.
sekers die papst van mij die lopen op 220Volt :9

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• worsie
Op zaterdag 10 februari 2001 02:27 schreef ConZito het volgende:

[..]

Ik weet het, heb er 2 van op me p2 zitten en dan nog 2 aan de achterkant van LP dingen. Blijft wel koel :) Maar idd herrie, das echt soms vervelend, ik ben het gewend, maarjah.
Ik leef met je mee :)Heb zelf de 60HP.
Maar heb een lading Papst fans besteld voor me casecooling, en ga o.a. een 80mm daarvan gebruuiken als vervanging van mijn 60mm. Ben een duct in elkaar aan het klussen van aluminium om die tekunnen monteren. 4CFM erbij, en 9 dB er af :)

• worsie
Op zaterdag 10 februari 2001 02:31 schreef Wannapuf het volgende:
Al met al heb je toch een leuke en vooral leerzame conversatie aan de gang gebracht Padje. Ik weet nu dat ik niet meer 2 Sunon fans moet hebben. Misschien is het gewoon overkill. Ik heb tenslotte maar een P3-450 non-overclocked.

'k heb alleen wel het fannetje van m'n V3400 getrokken. Dat was pas echt een lawaaierig geval, maar zorgt nu wel voor extra warmte, denk ik.
Da's dus een 40mm fan. Er zijn bij mijn weten geen 40mm fans die echt boven de 20dB uitkomen (en daarmee over het algemeen ook niet boven de power-supply-fan). Als die fan jou duidelijk hoorbaar was liep ie aan of was de lager brak waarschijnlijk.

• tiguan
Mjah, toen ik hem net kocht was het nog netjes maar na een paar dagen begon het fannetje echt gigantische pokkeherrie te maken. Kaart omgeruild bij Mycom :9 (toffe winkel). Wilde me eerst niet geloven. Ff testen deed wonderen.

Nieuwe kaart was wel stiller, maar dat fannetje is altijd rumoerig gebleven.

[/edit] reactie op worsie
Pagina: 1